AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Jeg er bare så nysgjerrig på når proteintilskudd (som pulver f.eks) er nødvendig. Jeg ser flere og flere som bruker det selv om de ikke trener hard styrke eller noe. Er det nødvendig for dem, eller er det kanskje fordi de spiser lite proteinholdig mat? Anonymous poster hash: 81bd7...46a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Jeg er bare så nysgjerrig på når proteintilskudd (som pulver f.eks) er nødvendig. Jeg ser flere og flere som bruker det selv om de ikke trener hard styrke eller noe. Er det nødvendig for dem, eller er det kanskje fordi de spiser lite proteinholdig mat? Anonymous poster hash: 81bd7...46a Det er nødvendig når du ikke klarer å få nok protein gjennom vanlig kost. Man skal ha minst 1gram protein per kilo kroppsvekt hver dag (mer om man trener). Mange synes det er vanskelig å få til dette gjennom kostholdet sitt hver dag, og bruker derfor proteinpulver Anonymous poster hash: 58d28...382
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 Proteinpulver er bortkastede penger når man ikke trener, og ofte når man trener også. Begynn heller å spise mer egg, kjøtt, sjømat og melkeprodukter så får man mer proteiner i tillegg til et sunnere kosthold. Anonymous poster hash: fdf5b...44e 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Selv når jeg trener hard styrke, får jeg lett i meg nok proteiner via maten. Det er latskap for ganske mange å helle i seg proteinshaker istedet for å lage god og næringsrik mat. Men de som trener såpass at de må få i seg veldig mye hver dag, så er det innafor. Men jeg tror mange tar seg en shake på treningssenteret, for å vise at de trener mye. Eller later som de trener mye "se jeg drikker en shake - gjett om jeg trener mye a'" Anonymous poster hash: 632e0...c75 1
kråkefjas Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 Med optimalt kosthold er det sjelden nødvendig, men hvem gidder lage mat hele tiden? Det er et ypperlig tilskudd til f.eks frokosten og etter trening når man trenger rask påfyll. 1
Pringle Skrevet 10. mai 2014 #6 Skrevet 10. mai 2014 Med optimalt kosthold er det sjelden nødvendig, men hvem gidder lage mat hele tiden? Det er et ypperlig tilskudd til f.eks frokosten og etter trening når man trenger rask påfyll. Jeg! Jeg elsker å lage mat, ihvertfall liker jeg det bedre enn å trene
Vulpes Skrevet 10. mai 2014 #7 Skrevet 10. mai 2014 Tror ikke det strengt tatt er nødvendig i så mange tilfeller, men det kan jo være ganske praktisk da. Nå vet jeg ikke hvorvidt de fleste proteinpulvere inneholder trygge ingredienser eller ei, men jeg personlig velger å bruke et hampproteinpulver da det kun består av malte hempfrø, som så vidt jeg forstår skal være helt trygt og sunt. Jeg bruker det på dager hvor jeg har fått i meg lite protein, kanskje fordi jeg kun har spist vegetarmat, eller for eksempel i smoothies for å få i meg litt proteiner sammen med fruktsukkeret og karbohydratene. Skal visstnok gjøre slik at blodsukkeret ikke stiger like raskt. Smaker ikke deilig vanilje og sjokolade slik mange av melkeproteinpulverene gjør, men jeg får lett vondt i magen av dem, og det får jeg ikke av hampproteinpulveret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå