Gå til innhold

Hvor mye refundert for å pusse opp badet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye får man ca, eller fikk du, refundert av boretslaget for å pusse opp badet?

Hvorfor får man evt. noe refundert av boretslaget for dette?

Får man fradrag på skatten hvis man pusser opp bad, evt hvor mye?

Jeg tenker på å totalrenovere hele badet, men det koster :)

Anonymous poster hash: 4376e...e6b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må først og fremst sjekke at det ikke er felles oppussinger av bad ia borettslaget - såfall kan/bør du ikke gjør det selv.

Der jeg bor får vi dekket skifte av solirør men det er ikke store summen. Tror ikke det er vanlig at borettslag dekker så mye av utgiftene.

Tror heller ikke det er vanlig å få det trukket av på skatten - da må det være at det er pga. konstruksjonsfeil , veldig dårlig standard /gamle rør o.l. . Ordinære oppussinger får du ikke trukket fra. Hvertfall så lenge dette er din bolig som du bor i.

Skrevet

Du får ikke skattefradrag for oppussing av bad nei. Eneste er at du kan trekke fra i gevinstbeskatningen på salg av bolig (som du altså ikke har bodd i selv) ved standardheving.

Skrevet (endret)

Jeg får igjen 6000 kr fra borettslaget (Obos). Fikk bekreftelse på dette på tirsdag denne uken og venter på pengene ganske snart. :)

Jeg tenker at borettslaget gir penger for dette da de vet at badene er gamle, ihvertfall i mitt borettslag. Det jeg pusset opp hadde ikke blitt rørt siden 1965. Det var manglende membran og var rett og slett helt ufyselig. Det er vel for å forhindre større skade enn det som eventuelt har oppstått. I mitt tilfelle var jeg veldig heldig da det ikke var noen større skader på badet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Borettslaget her dekker ikke noe av oppussing innendørs.

Men hør med styret, bor du feks i blokk kan det være planlagt en stor utskiftning av rør ol i nær fremtid og da er det dumt å renovere før dette er gjort.

Anonymous poster hash: f5162...c61

Skrevet

Hvor mye får man ca, eller fikk du, refundert av boretslaget for å pusse opp badet?

Hvorfor får man evt. noe refundert av boretslaget for dette?

Får man fradrag på skatten hvis man pusser opp bad, evt hvor mye?

Jeg tenker på å totalrenovere hele badet, men det koster :)

Anonymous poster hash: 4376e...e6b

Borettslag har ingen plikter og refundere noe som helst når det gjelder oppussing av bolig. Du får heller ikke skattefradrag når en pusser opp. Man er selv pliktig og holde leilighet vedlike. Tenk litt etter, det går av felleskassen hvis du forventer det.

AnonymBruker
Skrevet

5500,- til skifte av sluk/soil i borettslaget her. Alt annet må dekkes av andelseier selv.

Anonymous poster hash: 584c2...08a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...