AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Det er drittmennesker! De skulle vært tvunget til tvangsarbeid! Anonymous poster hash: 6afcd...c9d 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Enig med deg. De burde også blitt tvunget til å vaske og pusse skoa til alle se som uforvarende har tråkket i dritten fra dyret deres. Selvsagt ville det bli vanskelig å finne hvilket dyr som har lagt akkurat den kabelen, men DNA-register og -testing eliminerer det problemet. Kostnaden må selvsagt dyreeieren bære. I tillegg skulle de fått trynet sitt i avisen, så de blir hengt ut til spott og spe. Anonymous poster hash: f2db9...679
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Jeg har hund. Og jeg er helt enig! Ikke så vanskelig å plukke opp etter dyrene sine. Verre med de som har katter da.. Anonymous poster hash: c6bca...612 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Enig med deg. De burde også blitt tvunget til å vaske og pusse skoa til alle se som uforvarende har tråkket i dritten fra dyret deres. Selvsagt ville det bli vanskelig å finne hvilket dyr som har lagt akkurat den kabelen, men DNA-register og -testing eliminerer det problemet. Kostnaden må selvsagt dyreeieren bære. I tillegg skulle de fått trynet sitt i avisen, så de blir hengt ut til spott og spe. Anonymous poster hash: f2db9...679 Å trå i hundedritt er forferdelig ja. Særlig om man har grov såle (men uansett). Jeg kan kun spyle av de i dusjen, og det er ekkelt. Leste i avisa for en stund siden at DNA-testing var innført en plass. Om 10 hunder måtte testes så hadde det vært gøy om den skyldige eieren måtte betale for alt. De burde får en sjanse til før de ble hengt ut i avisen synes jeg. Anonymous poster hash: 6afcd...c9d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Jeg har hund. Og jeg er helt enig! Ikke så vanskelig å plukke opp etter dyrene sine. Verre med de som har katter da.. Anonymous poster hash: c6bca...612 Kan ikke huske å ha sett noe som kan ligne på kattebæsj. Min katt går på do ute. Lurer på hvor hun gjør av seg. Anonymous poster hash: 6afcd...c9d
koskenkorva Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 det er jo nesten verre med de som plukker den opp, men kaster posen fra seg. Da er det nesten bedre å la dritten ligge, så den kan bli til jord etterhvert.... 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 Enig. Jeg plukker ikke 100% av gangene - er vi i skogen og hunden sniker seg under en granbusk flere meter utenfor stien og driter der, så får det ligge. Da ville det vært med miljøfiendtlig å bruke en plastpose på å plukke opp. Men i urbane strøk - alltid. Tips til hundeeiere kan være å ha med et par ekstra svarte poser (også når man er ute uten hund) og ser man noen som ikke plukker opp, så roper man til dem "Hei, jeg ser du har glemt pose, du kan få av meg!" mens man smiler og vifter med en pose. Overlever posen til dem og ikke gå videre før de har plukket opp. Så lærer de kanskje Ellers bedriver jeg gjerne litt dugnadsarbeid på våren (mens jeg banner inni meg om alle idiotene som ikke evner å plukke opp) - når hunden min driter, så kikker jeg litt rundt, og ligger det noe annet i nærheten så plukker jeg det i samme farta. Det hjelper litt, i lengden. Dessuten plukket jeg i fjor vår hele femten bæsjPOSER med drit inni, fra under en busk ved en tursti Hva faen feiler det folk? Da er det bedre å ikke bruke pose i det hele tatt. Utenfor hos oss ligger det for øvrig stadig kattedrit... Den stakkars katta graver det sikkert ned om vinteren, men hva hjelper det når alt tiner frem igjen på våren. Æsj. Skulle ønske katteeiere kunne ta ansvar, og ha kattedo inne hvis man ikke har stor nok eiendom til at katta aldri går på naboenes eiendom for å drite. Kattunger skal være inne den første delen av livet sitt, og lærer dermed alltid å gå på kattedo - så de vil mest sannsynlig opprettholde gammel vane og bruke innedo fortsatt selv når de får gå ut, hvis det bare holdes tilgjengelig og rent. Som en gladsak så har vi også hunder som rydder opp etter hundeløse menneskelige svin: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrene/en-snute-for-soeppel/a/10138918/ Anonymous poster hash: 9b609...3d4 1
Crobern Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 det er jo nesten verre med de som plukker den opp, men kaster posen fra seg. Da er det nesten bedre å la dritten ligge, så den kan bli til jord etterhvert.... Helt enig! Men jeg mener at de kan plukke opp dritten, og ta den med til nærmeste søppelkasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå