Gå til innhold

Vogntips? 15 mnd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta vår på 15 mnd trenger ny vogn! Solgte vår Bugaboo Cameleon, da jeg ikke synes den holdt mål på grus, snø osv.

Hun sover ikke i vogn, og vi bruker ikke vogn så mye i grunn, men trilla vi har nå som eneste vogn holder ikke mål.

Vil ha en vogn som tar liten plass når den er slått sammen, kan vendes mot den som triller, er god på grus/snø. Ikke så altfor dyr, da den uansett blir lite brukt. Tenker å kjøpe på finn, men vil helst ikke over 2000 kr.

Noen som har noen gode vogntips til eng? Er en jungel der ute!

Anonymous poster hash: a258e...0ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får nok dessverre ikke oppfylt alle kriteriene dine, og hvertfall ikke til den prisen. De vognene som tar minst plass sammenlagt kan ikke snus, det er jo hele greia, de som snus tar opp mer plass fordi vognen må være i to deler, eller har fire hjul og da tar understellet opp plass. Eneste alternativet er vel kanskje. Bugaboo Buffalo som har større hjul, men du har ikke sjans å få den til noe i nærheten av en prisen, gang det med 4 så nærmer du deg den brukt.

Så du må nesten vurdere hva som er viktigst? Jeg skjønner ikke hvorfor alle på død og liv vil at vognen skal snus, barnet vil jo oppleve verden, ikke gå og glane på deg hele turen. Jeg hadde en firehjuling som kunne snus først, men min 1 åring drev bare og prøvde å se rundt meg, lente seg ut til siden etc. Teutonia vognene kan snus, men de blir ikke små sammenlagt. Den beste allround vognen som blir bitteliten sammenlagt er trehjulingen Bumbleride Indie. Den får du splitter ny på foreldreklubben.no til 3499kr, selges nesten ingen brukt da den er såpass ny i Norge og tror de fleste er så fornøyd med den at de ikke selger den før etter siste barnet.

Kjenner mange som har den, vi skal ha den til nr to nå.

Anonymous poster hash: 876fc...2ca

Skrevet

Jeg har Brio Go, kjempe fornøyd. Blir veldig liten sammenlagt, vendbar sportsdel og stødig og god vogn. Har fire hjul, men de to foran er svingbare, så vogna har fleksibiliteten til en trehjuler, men kan låses av, da blir den mer stødig for feks grus/brostein/skog. Fungerer også fint på snø og slaps.

Ser de selges ganske rimelig brukt pgså, men kommer selvfølgelig an på tilgangen der du bor du.

Gjest Magdalene
Skrevet

Babyjogger city mini GT, er helt super syns jeg.

Skrevet

Den beste allround vognen som blir bitteliten sammenlagt er trehjulingen Bumbleride Indie. Den får du splitter ny på foreldreklubben.no til 3499kr, selges nesten ingen brukt da den er såpass ny i Norge og tror de fleste er så fornøyd med den at de ikke selger den før etter siste barnet.

Kjenner mange som har den, vi skal ha den til nr to nå.

Ååå, den fikk jeg utrolig lyst på! 😍Kjempefin, og den får jo helt fantastiske omtaler på nett.

AnonymBruker
Skrevet

Brio Go har jo mer eller mindre samme hjulene som den vognen TS har solgt, og den blir ikke bitteliten, du som sier det kan ikke ha testet mange vogner. Og city mini har jo hjul som en trille og hjelper jo hvertfall ikke TS. Jeg hadde gått for Bumbleride og ditcha mitt eget behov for å snu ungen, dette er som oftest et foreldrebehov, ikke for barnet. Den har i tillegg regulerbar fotstøtte og du kan knappe opp en del av stoffet rundt denne slik at sportsdelen blir som en bag når de er små. Sjekk litt rundt på nett, som hun over sier har den fått fantastiske reviews. Flere av mine venninner har solgt TFK og Mountain Buggy etc og byttet til denne nå.

Skrevet

Vi har kjøpt Bumbleride Indie nå. Har vel innsett at den har alt jeg ønsker utenom at hun er vendt mot meg.

Skrevet (endret)

Brio Go har jo mer eller mindre samme hjulene som den vognen TS har solgt, og den blir ikke bitteliten, du som sier det kan ikke ha testet mange vogner. Og city mini har jo hjul som en trille og hjelper jo hvertfall ikke TS. Jeg hadde gått for Bumbleride og ditcha mitt eget behov for å snu ungen, dette er som oftest et foreldrebehov, ikke for barnet. Den har i tillegg regulerbar fotstøtte og du kan knappe opp en del av stoffet rundt denne slik at sportsdelen blir som en bag når de er små. Sjekk litt rundt på nett, som hun over sier har den fått fantastiske reviews. Flere av mine venninner har solgt TFK og Mountain Buggy etc og byttet til denne nå.

Brio Go er mindre sammenlagt enn mange andre vogner både med hjulene på og av og dobbelt så store svingbare hjul som Bugaboo. City mini GT har tre lufthjul og er noe annet enn city mini som du snakker om. City mini (+ GT) er dessuten superenkel å slå sammen, veier lite og tar liten plass.

Quinny er vendbar trehjuling, men vet ikke om den blir liten sammenlagt.

Edit: Hvis du skal bruke vogna sjelden så hadde jeg heller ikke brydd meg om at vogna ikke kunne snues.

Endret av Mohair

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...