AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 I fare for å bli gjenkjent, tar jeg denne som anonym. Vi var en gang en jentegjeng på fire, kaller de Kari, Anne og sara. i fjor døde Kari, og vi er nå bare tre igjen. Vi har hatt det tøft, men klarer oss. Men nå har altså drama og krangling oppstått. Anne og jeg har samboere, jobb, studerer og har hobbyer, mens sara Gjør ingenting, hun har aldri hatt en ordentlig jobb, studerer ikke og har ingen hobbyer å sysle med. I tillegg bor vi alle i forskjellige byer. Problemet nå er at sara mener vi aldri har tid til henne, at vi bare er sammen med samboerene våre hele tiden, noe som ikke er sant, hvertfall min samboer og jeg synes det er deilig å finne på noe hver for oss, men hu skjønner ikke at vi blir sliten etter en dag på jobb etc. Og hun er nå kjempesur for at vi aldri er med henne. Det er såpass at vi føler at vi har et ansvar for at sara ikke skal sitte hjemme å kjede seg, og vi føler det blir helt feil. Vi er med henne når vi orker og har tid. Det skal sies at det er lenger siden Anne og jeg fant på noe, enn sara og jeg. I går ringte Anne meg gråtende, fordi lillesøsteren til sara hadde skjelt ut Anne til de grader, for at anne var en dårlig venninne og det var ikke måte på hvor fæl hun var. sara forteller alt til familien sin, om det så er at vi har en liten kvise på rompa. dette syntes vi er veldig ubehagelig, og har prøvd å fortelle henne det, og nå vil hun ikke snakke med oss pga det. Hun forteller at hun har Vært lei seg i to år, men det var ikke Før Kari døde, hun ville fortelle det til oss, for før det hadde Kari og sara hverandre, så da var det ikke så farlig, som hun sier. hun mener også Kari sa at vi "svikta" de (hun jobbet ikke pga hun var syk, så de var en del sammen). Jeg syns det er uforskammet å snakke på "de dødes" vegne, og i tillegg får dette oss til å følge oss fryktelig råtne. Men hvorfor i alle dager har hun ikke fortalt oss det før, hvis det har Vært så ille?! Hun er en person som aldri viser følelser, så det er vanskelig for oss å gjette. Vi vet ikke helt hva vi skal gjøre nå, vi foreslår at vi skal møtes for å snakke sammen, men det vil hun ikke. Så jeg lurer egentlig på, er vi så dårlige venninner som hun skal ha det til, pga at vi har en mye mer travel hverdag enn det hun har? har vi et ansvar for at venninna vår ikke skal kjede seg? Anonymous poster hash: e0769...6a2
Gjest Jørild Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 Jeg hadde dumpa henne som venninne. Dramaqueen uten selvinnsikt, slike suger energien ut av deg. Vennskap skal gå to veier, og det har hun tydeligvis ikke forstått. 1
Berit Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Nei, ikke i det hele tatt ut fra det jeg leser, mener jeg. Enhver har ansvar for seg selv. Tar hun ofte initiativ til treff og får avvisning fra dere?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 Nei, men når hun spør og det ikke passer for meg, spør jeg ofte om vi skal møtes dagen etter på isteden, for eksempel TS Anonymous poster hash: e0769...6a2
Pixxie Skrevet 10. mai 2014 #6 Skrevet 10. mai 2014 Har det på denne måten med en venninne selv. Hun har tidligere ikke jobbet og har ingen kjæreste. Etter at hun fikk jobb og faktisk ser hvordan hverdagen tar på, har det blitt bedre. Men når hun holdt på med masing om at jeg aldri hadde tid og at hun krevde to dager i uken hvor vi traff hverandre satte jeg foten ned. Jeg sa til henne at hun må ha forståelse for at jobb tar mye av tiden, husarbeid må gjøres. I tillegg til dette har jeg for det første en familie jeg vil treffe så ofte som mulig, og andre venninner jeg også vil se. Hun ble litt snurt men tror hun forstod at vi ikke er 18 år enda uten forpliktelser, og siden da har det blitt bedre. Tror rett og slett du bare må snakke med henne, for slik hun har holdt på er ikke greit!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #7 Skrevet 10. mai 2014 Takk for svar:) Det er ikke lett det her, vi prøver å få til et møte så vi kan snakke sammen, men det er ikke lett når hun ikke har lyst til å svare oss i det hele tatt. Jeg håper hun kan skaffe seg en jobb snart, så hun kanskje skjønner hvor mye tid det tar, og kanskje blir kjent med andre mennesker, så hun ikke blir så avhengig av oss to. Vi har jo andre venner vi og, som vi også vil tilbringe tid med, men det tør vi ikke si til henne, for da mener hun at vi bruker tid på andre ting, som vi heller kunne brukt på hu.. TS Anonymous poster hash: e0769...6a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå