AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Jeg høres sikkert ut som en 7 åring men jeg er 18 og har akkurat fått meg en jobb i Oslo ( jeg bor i Tønsberg ). Jeg har aldri i mitt liv tatt tog før. Hvordan kjøper man billetten og hva skal man med den? Hjelp meg, trinn for trinn. Jeg skal ta tog om en uke! Takk Anonymous poster hash: f4ac9...aa6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Du kan kjøpe billetten på nettet, men det krever at du har visa på bankkortet ditt. Eller du kjøper den fra tog stasjonen på automaten der, også med bankkort. Anonymous poster hash: 90e04...bc5 1
Safiye Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 Gå til togstasjonen, kjøp billetter på automaten der, gå inn på toget (vogn med konduktør kalt "betjent vogn") vis billetten til konduktøren, gå av det stedet du skal av. Voila
Nautika Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 NSB har også en billett-app det man kan kjøpe billetter også
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 Jeg høres sikkert ut som en 7 åring men jeg er 18 og har akkurat fått meg en jobb i Oslo ( jeg bor i Tønsberg ). Jeg har aldri i mitt liv tatt tog før. Hvordan kjøper man billetten og hva skal man med den? Hjelp meg, trinn for trinn. Jeg skal ta tog om en uke! Takk Anonymous poster hash: f4ac9...aa6 På Tønsberg stasjon er det billettautomater både ute på perrongen, og inne på stasjonen. Følg instruksjonene på automaten, det bruker å gå greit. Toget til Oslo kommer fra retning Farmandstredet, og kommer vanligvis inn på spor 1, men du må følge med på annonserinene på høytaler, for plutselig ombestemmer de seg, og bytter til spor 3. (Spor 3 er fra perrongen i midten, da må du gå i undergangen for å komme deg dit) Ikke sett deg i første eller siste vogn i begynnelsen. Det er enten komfortavdelingen eller stillevognen. Du finner ut om du vil sitte i stillevognen etter hvert, men den er grei å unngå de første gangene. (De er ikke så glade i nybegynnere som ikke kan reglene for stillevognen) Anonymous poster hash: 707ce...6ab 2
Tapern Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 kan man ikke betale med kontanter? Du kan kjøpe billetten på nettet, men det krever at du har visa på bankkortet ditt. Eller du kjøper den fra tog stasjonen på automaten der, også med bankkort. Anonymous poster hash: 90e04...bc5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Går det ikke an å kjøpe billett uten kort?? Gå til togstasjonen, kjøp billetter på automaten der, gå inn på toget (vogn med konduktør kalt "betjent vogn") vis billetten til konduktøren, gå av det stedet du skal av. Voila Anonymous poster hash: ef502...276
Påfugl Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 De tar sikkert kontanter på noen av automatene, men anbefaler virkelig å bruke kort eller app. Og unngå å kjøpe billetter om bord, da må du betale en del mer enn før påstigning. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Hvor mye mer er det snakk om? De tar sikkert kontanter på noen av automatene, men anbefaler virkelig å bruke kort eller app. Og unngå å kjøpe billetter om bord, da må du betale en del mer enn før påstigning. Anonymous poster hash: ef502...276
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Skal du pendle? NSB har mobilapp, så du kan kjøpe ukes-pass og månedspass. Last ned appen og kjøp ønsket billett. Da kan du sitte hvor du vil (betjent/ikke-betjent) Skal du vise billetten går du inn på appen og trykker (vis billett) Utrolig enkelt Anonymous poster hash: f4f6b...471
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 50-75% merAnonymous poster hash: d1e5d...81b
Safiye Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Hvor mye mer er det snakk om?Anonymous poster hash: ef502...276 40 kr i tillegg. De tar sikkert kontanter i automatene, men ikke alle tar sedler.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 Jeg er også typen som engster meg for slikt! Ikke vær redd for å spørre folk rundt deg på stasjonen, bare ikke de som ser veldig travle ut, de fleste er meget hyggelige og behjelpelige Du har en uke på deg, kanskje du kan testkjøre? Så slipper du å være helt fersking på selve dagen. Bare sørg for å være ute i god tid, så har du tid for litt prøving og feiling. Nå det er sagt, så er det veldig enkelt, bare les og følg anvisningene på billettautomaten, så går det kjempefint! Anonymous poster hash: 73725...e7d
Kjetil E Skrevet 11. mai 2014 #14 Skrevet 11. mai 2014 Går det ikke an å kjøpe billett uten kort??Anonymous poster hash: ef502...276 Jo men da for du et gebyr. Husker ikke hvor mye men er vel snakk om 40 - 50kr hvis jeg husker rett. Skal du reise ofte så sjekk om det ikke lønner seg med månedskort. Fra Tønsberg er vel alle vogner uansett betjente.
Kjetil E Skrevet 11. mai 2014 #15 Skrevet 11. mai 2014 Gå til togstasjonen, kjøp billetter på automaten der, gå inn på toget (vogn med konduktør kalt "betjent vogn") vis billetten til konduktøren, gå av det stedet du skal av. Voila På tog mellom Tønsberg og Oslo er alle vogner betjente. Er kun lokaltrafikken som har 1 betjent og resten ubetjent pr togsett. Regiontogene (blant annet Vestfoldbanen) har betjent på alle vogner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå