Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/agnes-saken/ektemannen-innroemmer-drapet-paa-agnes/a/10139965/

Det skjer jo innimellom at en kone/ samboer som vil ut av et forhold blir drept av sin mann/ samboer. Damen er ofte på vei ut av forholdet, eller har allerede forlatt mannen.

I mange av tilfellene har det ikke vært tegn til at mannen kan finne på å ta livet av damen?

Jeg er på vei ut av et 12 år langt samboerforhold. Jeg tror ikke noen i hverken våre familier eller omgangskrets kan se for seg at min samboer er truende til å drepe meg når han får vite at jeg er på vei ut av forholdet.

Er det sånn at jeg burde alliere meg med venner/ familie, sånn at jeg daglig gir lyd fra meg, å burde jeg gi beskjed til samboer at jeg har alliert meg med venner/ familie sånn at han vet at han er den første som vil bli mistenkt dersom jeg plutselig skulle forsvinne?

Anonymous poster hash: 0ee99...f20
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De fleste som dreper partneren sin, har brukt fysisk og psykisk mishandling før de går til det steget. De har en sånn "skal ikke jeg ha h*n, så skal ingen andre heller" - mentalitet.

Endret av Frk.K
Gjest Coolaid
Skrevet

Hva gjør at du er redd for dette ? Eller er det bare et spørsmål som følge av at en langt forhold skal ta slutt og du lurer sånn generelt ?

AnonymBruker
Skrevet

Er du utsatt for vold etc?

Nei er ikke det.

De fleste som dreper partneren sin, har brukt fysisk og psykisk mishandling før de går til det steget. De har en sånn "skal ikke jeg ha h*n, så skal ingen andre heller" - mentalitet.

Man leser jo om at kretsen rundt både den drepte og mannen at de er sjokkert å hadde aldri trodd det kunne skje.

Hva gjør at du er redd for dette ? Eller er det bare et spørsmål som følge av at en langt forhold skal ta slutt og du lurer sånn generelt ?

Er ikke redd. Er bare et spørsmål å jeg lurer sånn generelt.

Vet jo at de fleste som forlater en mann ikke blir drept, men det skjer jo. Så jeg lurer -sånn generelt- er det lurt å fortelle noen at man skal forlate mannen?

Gjest Tris
Skrevet

Nei er ikke det.

Man leser jo om at kretsen rundt både den drepte og mannen at de er sjokkert å hadde aldri trodd det kunne skje.

Vet jo at de fleste som forlater en mann ikke blir drept, men det skjer jo. Så jeg lurer -sånn generelt- er det lurt å fortelle noen at man skal forlate mannen?

Hvis du ikke er utsatt for noen form for vold fra din mann, og han ikke har truet deg på noe vis, så tror jeg du er rimelig trygg. Selv ved et samlivsbrudd.

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Om du skal tenkje at du er utsattt så vil du aldri kunne leve livet diit

Gå ut av forhaldet. Den beste hevnen du kan gje han er eit lykkeleg liv

helsing ei som har vore i eit valdeleg forhald i 10 år.

Gjest Coolaid
Skrevet

Nei er ikke det.

Det er vel alltid greit å være ¨åpen med familie og venner slik at de nærmeste vet hva dere går gjennom. Da tar folk hensyn og kan være støttende. Av sikkerhetsmessige grunner er det ikke noe vits bortsett fra om man har vært utsatt for vold eller annet.

Skrevet (endret)

Feil, moren sa opp til flere ganger at hun hadde sagt at hun var redd han. Hun har også bodd på krisesenter.

Endret av Frk.K
AnonymBruker
Skrevet

Nei er ikke det. Man leser jo om at kretsen rundt både den drepte og mannen at de er sjokkert å hadde aldri trodd det kunne skje. 0ee99...f20

Det vanlige er snarere at de har gått og ventet på at det skulle skje.

Anonymous poster hash: 884df...b57

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner det var vondt å lese den setningen...den ble tilagt meg like før bruddet med min eks.

Hun var ekstra ille den dagen. Så provoserende og ekkel at hun overgikk seg selv. Raste og spydde ut av seg ting uten hemninger. Også beskyldningen "vet jo aldri hva du kan finne på".

Jeg ble rasende og lei meg. Jeg sa for en gangs skyld med gråtkvalt stemme hva jeg synes om oppførselen hennes. Orket ikke stå der og høre på drittpreiket hennes så jeg kledde meg og gikk ut.

Etter en stund kom hun løpende etter meg og fortsatte plage meg. Holdt seg fem meter unna mens hun fulgte etter meg og sa hun vAr redd meg. Eneste jeg gjorde var å være nedtrykt og lei meg.

Senere da vi kom inn kom vun med beskyldninger om at jeg mente det i den setningen du sa der. Hun sa og at reaksjonen min tydet på det...

Virker som hun prøvde å få meg til å klikke å bli voldelig. Da hun ikke fikk til det dro hun konklusjonen hun ville?

Jeg har aldri vært voldelig mot henne. Det var hun som var det mot meg. Psykisk voldelig...

Fikk akkurat minnet meg selv på hvor sinnsyk hun er nå. Burde advare den nye fyren hennes. De har vært sammen i to år nå. Det tok henne 1.5 år i vårt forhold før hun begynte å vise hva hun egentlig er...

Anonymous poster hash: 4c5e8...1ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...