AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Hver gang jeg og kjæresten krangler om forholdet, så går det alltid så langt at han sier at hvis jeg går så skal han ha barnet 100%. Jeg blir så lei meg, og jeg forstår ikke hvorfor han skal dra opp dette, da samvær er noe man tar da det vært et brudd, ikke før. Jeg føler nå at han kun er sammen med meg fordi han ellers risikerer å ha barnet mindre en 100%. Jeg aner ikke lenger hva jeg skal gjøre, eneste jeg tenker på er at han skal ta ungen 100% og tankene på forholdet blir borte og jeg kjenner jeg bare blir likegyldig til kjæresten. Jeg tenker at jeg bare får holde ut til barnet blir større.Anonymous poster hash: 569c7...909
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Herregud så tafatt du er. Sett deg inn i rettighetene til barnet deres, barnefar kan selvfølgelig ikke kreve 100 % omsorg for et barn! Anonymous poster hash: 04ba6...4f9 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Herregud så tafatt du er. Sett deg inn i rettighetene til barnet deres, barnefar kan selvfølgelig ikke kreve 100 % omsorg for et barn!Anonymous poster hash: 04ba6...4f9 Er det en selvfølge? Fedre kan vel kreve full foreldrerett de som mødre?Anonymous poster hash: 569c7...909
sjøhest Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Hvis du er oppegående og normalt skikket til å ta vare på barn så vil far aldri få barnet 100%. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Er det en selvfølge? Fedre kan vel kreve full foreldrerett de som mødre?Anonymous poster hash: 569c7...909 Nei. Anonymous poster hash: 04ba6...4f9
Gjest RompeRusk Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Er det en selvfølge? Fedre kan vel kreve full foreldrerett de som mødre?Anonymous poster hash: 569c7...909 Barnefar kan kreve nøyaktig hva han vil, men med mindre du er uegnet vil barnefar ikke kunne få 100% foreldreansvar og rett 2
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Hver gang jeg og kjæresten krangler om forholdet, så går det alltid så langt at han sier at hvis jeg går så skal han ha barnet 100%. Jeg blir så lei meg, og jeg forstår ikke hvorfor han skal dra opp dette, da samvær er noe man tar da det vært et brudd, ikke før. Jeg føler nå at han kun er sammen med meg fordi han ellers risikerer å ha barnet mindre en 100%. Jeg aner ikke lenger hva jeg skal gjøre, eneste jeg tenker på er at han skal ta ungen 100% og tankene på forholdet blir borte og jeg kjenner jeg bare blir likegyldig til kjæresten. Jeg tenker at jeg bare får holde ut til barnet blir større.Anonymous poster hash: 569c7...909 hahaaaa det kan han bare drømme om. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Er det en selvfølge? Fedre kan vel kreve full foreldrerett de som mødre?Anonymous poster hash: 569c7...909 tror han stiller svakt om det viser seg at han har truet det til seg på den måten.
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 (endret) Barnefar kan kreve nøyaktig hva han vil, men med mindre du er uegnet vil barnefar ikke kunne få 100% foreldreansvar og rettdu er så naiv. Det skjer ikke med mindre han kan bevise at mor er uskikket. Fedre står svakest i barnefordelingssaker alltid. Dessverre. Oops svaret var ment til den over. Endret 9. mai 2014 av BettyBoop
Gjest Tris Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Du ber han bli med deg til parterapeut hvis han virkelig elsker deg og vil leve et liv sammen med deg og barnet, og deretter til familievernkontoret for å få hjelp til å leve sammen. Hvis han nekter og er voldelig må du komme deg til et krisesenter med barnet. Han vil aldri få full rett til barnet med mindre han kan bevise at du ikke er egnet som mor. Det skal mye til for å bevise slikt. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 Du ber han bli med deg til parterapeut hvis han virkelig elsker deg og vil leve et liv sammen med deg og barnet, og deretter til familievernkontoret for å få hjelp til å leve sammen. Hvis han nekter og er voldelig må du komme deg til et krisesenter med barnet. Han vil aldri få full rett til barnet med mindre han kan bevise at du ikke er egnet som mor. Det skal mye til for å bevise slikt.han bruker det bare som hersketeknikk i krangler høres det ut for meg. Er han voldelig?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #12 Skrevet 9. mai 2014 han bruker det bare som hersketeknikk i krangler høres det ut for meg. Er han voldelig? Han har kunne tatt meg i armen og fulgt meg ut av rommet, hvis vi har kranglet mye og jeg ikke går vekk eller følger etter han feks. Men aldri sånn at han slår, eller på andre måter er voldelig. Og det han han har tatt meg i armen har kun skjedd 3-4 ganger på dobbelt så mange år.Anonymous poster hash: 569c7...909
Gjest Tris Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 han bruker det bare som hersketeknikk i krangler høres det ut for meg. Er han voldelig? Ja det er jo egentlig det, men det er også en trussel. Du får spørre ts om han er voldelig, jeg vet ikke.
Gjest Tris Skrevet 9. mai 2014 #14 Skrevet 9. mai 2014 Han har kunne tatt meg i armen og fulgt meg ut av rommet, hvis vi har kranglet mye og jeg ikke går vekk eller følger etter han feks. Men aldri sånn at han slår, eller på andre måter er voldelig. Og det han han har tatt meg i armen har kun skjedd 3-4 ganger på dobbelt så mange år.Anonymous poster hash: 569c7...909 Hva med sparking i vegger, møbler osv?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #15 Skrevet 9. mai 2014 Hva med sparking i vegger, møbler osv? Nei, han har kastet mobile sin en gang...Anonymous poster hash: 569c7...909
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mai 2014 #16 Skrevet 9. mai 2014 Om han oppfører seg som en gærning i krangler kan jo det bevises. Da har han iallefall ikke sjans på å ha ungen ved brudd
Gjest Tris Skrevet 9. mai 2014 #17 Skrevet 9. mai 2014 Ok ts, dere trenger å snakke sammen, og helst med en parterapeut som kan med dette. Evt familievernkontoret. Det er trist om det utvikler seg til å bli så galt at det til slutt går ut over barnet. Kanskje det er best at dere går fra hverandre, og kanskje det er best med samtaleterapeut. Det kan kun dere to svare på. Tror du at han vil være villig til å få hjelp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå