AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Jeg og kjæresten min har begynt å krangle over noe jeg ser på som en bagatell, fordi hun nekter å forstå ting jeg sier, vrir og vrenger på det, og nekter å sette seg i min situasjon. Jeg har vært hjemme fra jobb idag pga migrene og forstoppelse som følge av medisinene jeg bruker mot det(Har vært borte en god stund nå, da jeg aldri blir helt bra). Kjæresten min har jobba 2 skift, og var da borte helt til utpå kvelden. Oppgaven min var å rydde litt hjemme siden huseieren der vi leier skulle komme å fikse noe hos oss. Jeg har rydda noe, men har ikke blitt helt ferdig med alt da jeg har måtte ta pauser pga altfor vond mage siden jeg har vært forstoppa i 3 dager nå, og vondt i hodet i tillegg. Får nesten ikke sove om nettene pga det! Kjæresten min sendte mld tidligere idag og lurte på om det som skulle bli gjort var fiksa, jeg svarte nei, for jeg var ikke ferdig med å rydde. Hun ringer så senere og spør igjen, svarer da det samme, men sier også at han får komme på søndag istedet for jeg orka ikke idag likevel. Mtp at jeg var dårlig og ikke hadde rydda helt ferdig. Hun sier at han må komme idag og at hun ska sende han mld og be han komme ned. Jeg nekta og sa at sånn blir det ikke, hun ble lei seg og begynte å grine over det (hun er ikke så vant til å få nei til svar), men jeg stod på mitt! Sendte mld selv til huseiern og spurte om det var greit han kom på søndag istedet, det var ikke noe problem. Så kommer kjæresten min hjem etter litt og klager på at jeg ikke har blitt ferdig med ryddinga enda, kaller meg lat, taper og diverse. Sier at jeg aldri gjør noe. Noe som ikke stemmer da jeg alltid lager mat til oss og tar oppvasken, pluss noen ganger feier/vasker gulvet. Kranglinga går over til at jeg holder henne oppe om natta når hun ska på jobb tidlig dagen etter fordi jeg går på do eller henter meg vann fordi jeg er tørst. Syns det er litt barnslig å klage over dette da man må gå på do når man må, eller ta seg et glass vann når man er tørst (prøver å gjøre dette så stille som mulig, men hu våkner alltid og blir irritert. Vi har en katt som bråker mer enn det jeg gjør om natta, men det våkner ikke hu av, noe jeg syns er veldig rart!). Uansett, krangligen fortsetter. Sier så til henne at det er rart hun kan vekke meg uten at det ska være noe problem når hun ska på jobb selv tidlig og jeg har kveldskift, ved å gå att og fram på do og sminke seg, skru på lys og hele pakka, mens jeg ikke kan vekke hun når hun har kveldskift og må være musestille. Helst lage meg frokost og matpakke kvelden før sånn at jeg slipper å styre med det på morgen og bråke. Det syns jeg blir litt dobbeltmoralsk! Hun snakker seg unna og svarer ikke konkret på det jeg sier.. Sier noe sånt som "Du våkner jo uansett". Så sa jeg; "Jeg våkner fordi jeg må hjelpe deg med å få kjørt ut bilen og da må jeg uansett stå opp (dette gjør jeg ikke de gangene jeg er så trøtt at jeg bare fortsetter å sove, da klarer hun seg selv), men det tar du vel som en selvfølge at jeg ska gjøre det? "Ja, selvfølgelig sier hun. Hva ska jeg gjøre ellers da? Ska jeg bare sitte i bilen uten å få kjørt noe sted." Syns hele greia er på trynet, og egentlig ikke noe å krangle om til og begynne med, men hun klarer bare ikke akseptere at ting ikke alltid går som hun vil, og må klage. Føler at jeg blir tatt litt for gitt, både fordi hun tar det som en selvfølge at jeg ska stå opp og hjelpe henne med bilen uansett hva, og pga andre ting. Jeg endte opp med å bli så jævla frustrert at jeg ga bare faen. Orka ikke diskutere og krangle mer med hun da det føles som jeg snakker til en vegg, og alt jeg sier blir vridd og vrengt på, og poengene mine i det jeg sier blir ignorert. Har jeg vært så fæl som foreslo at huseiern kan komme på søndag istedet, og ikke rukket å bli ferdig med alt hjemme fordi jeg er dårlig? Må nevne at hun syns det var så fælt at han kom på søndag istedet da dette er hennes eneste fridag, men det er ikke hun som ska fikse noe her, hun kan bare slappe av. Og dessuten så har huseiern vært her flere ganger før mens hun også har vært og fiksa ting, uten at det har gjort noe. Så jeg ser ikke helt problemet! Ble litt langt ser jeg, men håper noen tar seg tid og svarer meg. Anonymous poster hash: 945f9...69f 1
Gamerfrue Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 nå hører vi det bare fra din side av saken, men hvis det du forteller har litt objektivitet i seg høres det hele forferdelig dobbeltmoralsk ut - som du også selv kaller det. Shit, jeg hadde ikke taklet noen som klaget så mye over sånne dritting og ikke satte pris på ting jeg gjorde i forholdet. Det beste dere kan gjøre er jo å snakke om det - sett dere ned og fortell hverandre hva som plager dere i forholdet,og forsøk å ikke avbryte hverandre. Feks hvis hun sier at du holder henne våken på natta, så ikke bryt inn med at "det gjør du også med meg" for det kommer bare til å få piggene hennes til å gro enda lengre ut, og det kommer dere seriøst ingen vei med. Avtal heller at hver person kan få sagt det som plager en i forholdet, og når denne personen føler seg ferdig kan dere sammen diskutere det som ble sagt før det er neste mann sin tur. Det er veldig viktig å bli hørt og sett i forholdet. 6
Teeden Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 (endret) Hørtes ut som hun har godt av å se en annen kvinne i senga deres. Endret 9. mai 2014 av Teeden 3
Vill Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Klarer ho ikkje kjøre bilen ut av perkeringsplassen eller garasjen sjølv? Eg hadde blitt flau om eg ikkje hadde fått det til. Då må ho øve! Tenk om ho er ute på handletur og nokon har parkert slik at ho står litt klønete til. Skal ho sitte i bilen til alle biler rundt er borte? Eg trur dere må ta ein skikkelig prat. Ho virker litt sjølvopptatt og egoistisk - men dette er jo bare framstilt frå ditt synspunkt. Det er ikkje sikkert ho meiner noko vondt med det, men ho tenker seg ikkje om. 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 1) Dere må begge skaffe dere ørepropper. Ha en haug liggende på nattbordet, slik at når den andre "bråker", så er det bare å snu seg og finne en ørepropp og stappe i øret. Ofte holder det med bare en ørepropp i det øret som vender opp. 2) Klart du må gå få på do om natten. Gjør det forsiktig, ikke slå på lys og sånt. Er det tissing kan du la være å skylle ned om det høres godt inn på rommet. Vær obs på at sengen sikkert gynger en del så vær forsiktig når du står opp og legger deg ned. 3) Om sengen står inntil veggen slik at en av dere må ligge innerst, dytt den ut fra veggen slik at dere begge har en side dere kan stå opp på. 4) Begge to tar med seg et glass vann inn på rommet hver kveld når dere legger dere. 5) Begge to finner frem alt av klær som og ting som behøves fra soverommet dagen før og henger inn på badet/stua. 6) Drikk litt mindre de timene før du legger deg dersom det er slik at du alltid må stå opp og tisse. Det ødelegger jo for din søvn også. 7) Ikke slå på lyset om morgenen på soverommet om man har glemt noe der, dere kan lyse med lykt på mobilen. 8) Å lage matpakke kvelden i forveien er jo ikke så dumt. 9) Skaff deg en slik som du kan ha på hodet når du har vondt i hodet (må fylles med is, ha alltid is i fryseren), er det slik at du ligger og vrir deg på natten og vekker henne kan du jo kanskje legge deg på sofaen istedet. Alle punktene overfor er punkter som vi selv følger for at den andre skal få sove i fred. 10) Kjæresten din må lære seg å få bilen ut selv, dette får dere øve på. Klarer hun ikke å kjøre bilen ut fra parkeringen burde hun heller ikke kjøre bil. 11) Hun bør selvfølgelig ha forståelse for at du er syk og har vondt i magen og derfor ikke orker så mye. Men er hun kanskje irritert fordi hun føler du gjør ting alltid halvveis, også når du ikke er syk? Ikke vet jeg, du kan jo spørre henne. 12) Rydd hver dag, i istedet for at dere må ta storsjauing fordi noen skal komme. En vaskedag i uken + 15-20 min før dere legger dere er som regel nok. Bli flinkere på å legge ting på plass rett etter at dere har brukt det. Vask opp etter middag med en gang. Gjør det til en vane at når dere går ut av et rom så ser dere over om dere skal ta med noe ut derfra som ikke tilhører der. Gå for eksempel ikke fra stuen uten å ta med matfatet som står på stuebordet. Er dere for trøtte til rydding rett før dere legger dere kan dere ta det tidligere på kvelden, for eksempel i reklamepausene i en serie/program dere ser på. Vask av kjøkkenbenk hver dag. Før dere legger dere bærer dere ut glass/kopper/skåler og andre ting dere har brukt fra stuen til kjøkkenet og bretter sammen pledd og ordner i sofaen. Da er det mye hyggeligere å stå opp/komme hjem fra jobb dagen etterpå. Anonymous poster hash: 4de0f...cf4 10
Gjest Whitestripes Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Dere krangler jo bare om tull. Dere må bli enig om å slutte å krangle og heller snakke skikkelig sammen, ellers går dette galt. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Kom deg vekk fra henne. Hun er jo direkte slem mot deg 1
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Anonymous poster hash: 19f9a...b42 får håpe for ts sin del at hun ikke er det 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 Begge må lære seg å ikke bare buse ut med setninger. Snakk ordentig. Unngå setninger som "Du gjør aldri.....Du skal alltid...." osv. Begynn med "Jeg føler at du .....". Men den dama di virker ikke helt god. Klarer hun ikke rygge ut av garasjen selv? Skjønner heller ikke hvorfor det skal være noe problem at huseieren kommer på søndag i stedenfor. Jeg hadde aldri orka å bodd med et sånt surt kvinnemenneske. Lag regler sammen. Om den ene skal på jobb tidlig, så skal den andre unngå å bråke. Dette gjelder begge to!!! Bestem hvem av dere som skal gjøre hva. Den ene lager middag, mens den andre tar oppvasken. osv. Det er viktig med klare regler, eller så er det lett for kommunikasjonssvikt, og dårlig stemning. Anonymous poster hash: 14b06...5b4
Gjest Tris Skrevet 9. mai 2014 #12 Skrevet 9. mai 2014 1) Dere må begge skaffe dere ørepropper. Ha en haug liggende på nattbordet, slik at når den andre "bråker", så er det bare å snu seg og finne en ørepropp og stappe i øret. Ofte holder det med bare en ørepropp i det øret som vender opp. 2) Klart du må gå få på do om natten. Gjør det forsiktig, ikke slå på lys og sånt. Er det tissing kan du la være å skylle ned om det høres godt inn på rommet. Vær obs på at sengen sikkert gynger en del så vær forsiktig når du står opp og legger deg ned. 3) Om sengen står inntil veggen slik at en av dere må ligge innerst, dytt den ut fra veggen slik at dere begge har en side dere kan stå opp på. 4) Begge to tar med seg et glass vann inn på rommet hver kveld når dere legger dere. 5) Begge to finner frem alt av klær som og ting som behøves fra soverommet dagen før og henger inn på badet/stua. 6) Drikk litt mindre de timene før du legger deg dersom det er slik at du alltid må stå opp og tisse. Det ødelegger jo for din søvn også. 7) Ikke slå på lyset om morgenen på soverommet om man har glemt noe der, dere kan lyse med lykt på mobilen. 8) Å lage matpakke kvelden i forveien er jo ikke så dumt. 9) Skaff deg en slik som du kan ha på hodet når du har vondt i hodet (må fylles med is, ha alltid is i fryseren), er det slik at du ligger og vrir deg på natten og vekker henne kan du jo kanskje legge deg på sofaen istedet. Alle punktene overfor er punkter som vi selv følger for at den andre skal få sove i fred. 10) Kjæresten din må lære seg å få bilen ut selv, dette får dere øve på. Klarer hun ikke å kjøre bilen ut fra parkeringen burde hun heller ikke kjøre bil. 11) Hun bør selvfølgelig ha forståelse for at du er syk og har vondt i magen og derfor ikke orker så mye. Men er hun kanskje irritert fordi hun føler du gjør ting alltid halvveis, også når du ikke er syk? Ikke vet jeg, du kan jo spørre henne. 12) Rydd hver dag, i istedet for at dere må ta storsjauing fordi noen skal komme. En vaskedag i uken + 15-20 min før dere legger dere er som regel nok. Bli flinkere på å legge ting på plass rett etter at dere har brukt det. Vask opp etter middag med en gang. Gjør det til en vane at når dere går ut av et rom så ser dere over om dere skal ta med noe ut derfra som ikke tilhører der. Gå for eksempel ikke fra stuen uten å ta med matfatet som står på stuebordet. Er dere for trøtte til rydding rett før dere legger dere kan dere ta det tidligere på kvelden, for eksempel i reklamepausene i en serie/program dere ser på. Vask av kjøkkenbenk hver dag. Før dere legger dere bærer dere ut glass/kopper/skåler og andre ting dere har brukt fra stuen til kjøkkenet og bretter sammen pledd og ordner i sofaen. Da er det mye hyggeligere å stå opp/komme hjem fra jobb dagen etterpå. Anonymous poster hash: 4de0f...cf4 Veldig bra. Ellers høres det ut som om hun er lei av deg og forholdet deres. Virker som om det er noe hun gnager på av tidligere hendelser? Jeg syns ikke du er urimelig vedr at du ikke får gjort så mye når du er dårlig, og at avtalen ble utsatt til søndag. Jeg syns hun virket litt uselvstendig med tanke på det med bilen. Syns du forholdet er verdt alt dette? Du sier ingenting om hvor lenge dere har vært sammen, men slik du skriver det virker det som om det nærmer seg slutten.
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 Gjerne hun forsøker å sabotere forholdet med vilje.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #14 Skrevet 9. mai 2014 Det er dessverre ikke like lett å vite hvordan det er å ha migrene når man ikke selv har opplevd det. Jeg selv fikk slengt div etter meg, blant annet at jeg "bare" hadde vondt i hodet og at jeg burde kunne kjøpe matvarer i butikken før jeg kom hjem fra jobb.. (jeg har auramigrene med delvise lammelser, hvilket naturlig nok gjør at jeg mister koordinasjonsevnene mine i tillegg til å bli stukket med ca 100 strikkenåler i hodet). Sett deg ned og virkelig forklar henne hvordan det faktisk er å ha migrene.? For meg fungerte det ikke å forklare, men så igjen.. Han var ikke akkurat en god samboer har jeg hørt. Btw, sjekk ut effekten med å ta ekstra vitaminer og mineraler mht migrene. Var en redning for meg og jeg har ikke hatt migrene på 4 mnd,- og jeg fikk migrene etter migrene før. Anonymous poster hash: ccdd5...3c9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #15 Skrevet 9. mai 2014 Det er dessverre ikke like lett å vite hvordan det er å ha migrene når man ikke selv har opplevd det. Jeg selv fikk slengt div etter meg, blant annet at jeg "bare" hadde vondt i hodet og at jeg burde kunne kjøpe matvarer i butikken før jeg kom hjem fra jobb.. (jeg har auramigrene med delvise lammelser, hvilket naturlig nok gjør at jeg mister koordinasjonsevnene mine i tillegg til å bli stukket med ca 100 strikkenåler i hodet). Sett deg ned og virkelig forklar henne hvordan det faktisk er å ha migrene.? For meg fungerte det ikke å forklare, men så igjen.. Han var ikke akkurat en god samboer har jeg hørt. Btw, sjekk ut effekten med å ta ekstra vitaminer og mineraler mht migrene. Var en redning for meg og jeg har ikke hatt migrene på 4 mnd,- og jeg fikk migrene etter migrene før. Anonymous poster hash: ccdd5...3c9 Jeg bruker betablokkere. Funker bra. Anonymous poster hash: 4de0f...cf4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #16 Skrevet 10. mai 2014 nå hører vi det bare fra din side av saken, men hvis det du forteller har litt objektivitet i seg høres det hele forferdelig dobbeltmoralsk ut - som du også selv kaller det. Shit, jeg hadde ikke taklet noen som klaget så mye over sånne dritting og ikke satte pris på ting jeg gjorde i forholdet. Det beste dere kan gjøre er jo å snakke om det - sett dere ned og fortell hverandre hva som plager dere i forholdet,og forsøk å ikke avbryte hverandre. Feks hvis hun sier at du holder henne våken på natta, så ikke bryt inn med at "det gjør du også med meg" for det kommer bare til å få piggene hennes til å gro enda lengre ut, og det kommer dere seriøst ingen vei med. Avtal heller at hver person kan få sagt det som plager en i forholdet, og når denne personen føler seg ferdig kan dere sammen diskutere det som ble sagt før det er neste mann sin tur. Det er veldig viktig å bli hørt og sett i forholdet. Oi, ser at en del har svart her. Ska prøve å svare alle, men får ta gamerfrue først. Jeg gidder snart ikke mer selv. Er så lei av at hun ikke kan forstå at pga flere omstendigheter så blir ikke ting alltid som hun vil, når hun vil. Og at hun må ta hensyn til sine nære rundt seg mer, og ikke bare være opptatt av hva hun selv føler. Prøvd å snakke sammen 1000 ganger, men til ingen nytte. Som du sier at vi må prøve å ikke avbryte hverandre og heller la den ene snakke ut først, så er jeg helt enig i det. Men jeg blir ALLTID avbrutt midt i en setning, fordi hun enten tror at hun vet hva jeg vil frem til, og tar feil. Eller at hun syns jeg prater for mye, bruker for lang tid til å komme til poenget, fordi jeg tar for mange ting i betraktning. Eller at hun detter rett og slett ut og ikke klarer å følge med! Jeg føler ikke jeg blir hørt i det hele tatt når hun ska drive sånn, pluss vri og vrenge på ting jeg sier. Feks ta et ord eller to ut av en setning og snakke om det, når det ikke var poenget mitt i det hele tatt ;SAnonymous poster hash: 945f9...69f
Avalon Skrevet 10. mai 2014 #17 Skrevet 10. mai 2014 Kjenner jeg ble ekstra glad i samboeren min nå. Jeg har også migrene. Veldig glad for at jeg heller har en samboer som kysser meg på den siden av hodet migrenen sitter enn en som maser over at jeg ikke har fått tatt ut av oppvaskmaskinen...!
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. mai 2014 #18 Skrevet 10. mai 2014 Høres ut som ei jeg kjenner. Det er ikke håp, hun kommer aldri til å se din side av saken, det beste er å bryte ut av forholde om du ikke takler det. 1
Timza Skrevet 10. mai 2014 #19 Skrevet 10. mai 2014 Har opplevd en del av de "veggene" selv. Er mer eller mindre umulig å ha en normal samtale da alt skal tolkes og dermed også vris og vrenges på til det negative selv om man mener det positivt. Det at du må stå opp for å hjelpe henne til å komme på jobb er det jeg reagerte mest på. Er hun 7 år?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #20 Skrevet 10. mai 2014 Klarer ho ikkje kjøre bilen ut av perkeringsplassen eller garasjen sjølv? Eg hadde blitt flau om eg ikkje hadde fått det til. Då må ho øve! Tenk om ho er ute på handletur og nokon har parkert slik at ho står litt klønete til. Skal ho sitte i bilen til alle biler rundt er borte? Eg trur dere må ta ein skikkelig prat. Ho virker litt sjølvopptatt og egoistisk - men dette er jo bare framstilt frå ditt synspunkt. Det er ikkje sikkert ho meiner noko vondt med det, men ho tenker seg ikkje om. Hu må alltid rygge et stykke i en smal plass for å få komme ut, og da blir det litt vrient når hun er redd for å kjøre inn i ting, siden hun ikke er best når det gjelder rygging. Ja, enten det eller be noen kjøre bilen ut for henne kanskje? Vi har prøvd å prate mange ganger før, men kommer ingen vei. Jeg vet ikke helt hva hun er jeg, eller om hun gjør det med vilje eller ikke. Men har sagt lenge til hun at den oppførselen hennes tåler jeg ikke, hun sier hun ska oppføre deg, men gjør det ikke.Anonymous poster hash: 945f9...69f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå