AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Har en datter som går i 8. klasse. I det siste har vi foreldrene fått flere meldinger fra klassekontaktene om flere møter som skal være "pga. situasjonen i klassen". Jeg hadde ikke fått med meg at det har vært noen "situasjon" i klassen og spør derfor datteren min. Hun aner ikke hva jeg snakker om. Jeg ringer da til klassekontakten og hun sier da at siden ikke min datter har noe å klage på så gjelder ikke dette møtet oss........ Etter dette får vi enda en melding hvor det står at de skal ha møte med lærerne ang. "situasjonen" i klassen. Min datter har nå fortalt meg at noen få elever (ca 3 stk) har bestemt seg for å klage så mye på en lærer at de skal få slippe å ha henne neste år. Min datter mener læreren er veldig rettferdig, men at hun tar tak i de elevene som bråker (altså disse tre). Det har vært mye snakking i krokene om disse møtene som visst har funnet sted, men vi som har elever som er "greie" får beskjed om at det ikke gjelder oss.... Selv om min datter etterhvert forteller at disse tre elevene bråker så mye at det går ut over undervisningen. Men over til sakens kjærne: Tidligere denne uken fikk vi igjen melding om at de (hvem er de???) har hatt møte med lærerne og at det vil være info-møte om dette møte på et lokale på stedet vi bor, dette møtet blir satt til da fordi det også er info-møte ang. konfirmantene i kirken som er kort vei unna dette lokalet. Vi får beskjed om å møte der kl. 18.30. Når klokken er 18.30 er vi 5 foreldre som møter opp (noen av oss har da borgerlige konfirmanter og har ikke vært på møtet med presten ang. konfirmasjon.) VI venter i 20 minutter men ingen kommer. Hun ene ringer en av foreldrene som var på møtet i kirken og hun sier at: "Siden vi var her alle sammen så tok vi bare møtet på kirketrappa, vi, så dere kan jo bare dra hjem for vi er ferdige nå"..... DA blir jeg forbanna! Ene klassekontakten visste at jeg ville komme, og visste også at vi ikke skulle på møtet med presten. Ingen av de gadd å gå ned der hvor vi hadde møtt opp eller sende så mye som en melding om at de hadde flyttet møtet! I sinne skrev jeg melding til ene klassekontakten hvorpå hun svarer at "Vi var jo der så da bare tok vi det der, vi" Jeg svarte at vi var 5 stykker som IKKE var der, og som ikke hadde fått beskjed om noe annet og da svarer hun: "Dere kunne jo bare sende oss en melding da vi ikke dukket opp", og at vi også kunne ringt og forhørt oss! Jeg hadde da, TO ganger rett før møtet sendt melding til den andre klassekontakten for å forsikre meg om sted og tidspunkt! Da jeg svarer dette sier hun at jeg "Bare får ringe for å få referat...." Da svarer jeg bare at jeg heller tar kontakt med skolen ang. hele situasjonen, og at jeg ikke visste at man måtte være religiøs for å få med seg foreldremøter..... Er ikke dette bare utrolig uprofft av disse folka? Det er et slags hemmelighetsgreie om denne "situasjonen" samtidig som vi også får korte beskjeder om disse møtene de har i hytt og pine. Vi fem som stod der skjønner jo ikke hva som foregår i denne klassen! Overdrev jeg når jeg ble så forbanna? Anonymous poster hash: bfb29...521 12
Schweppes Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Nei, det syns jeg ikke. Hadde blitt smått forbanna selv. Ikke gi deg på dette her, virker ikke som de klassekontaktene er riktig nagla. 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Du får be klasseforstander om å innkalle til et skikkelig møte. Greit nok med dette møtet på kirketrappa, men man kan da ikke ha noe av at en lærer skal bli "avsatt" fordi hun gjør jobben sin. Fader for noen folk. Anonymous poster hash: af6c5...e86 7
GammelKaktus Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Herregud, for noen folk... Kjenner jeg gruer meg til lillegutt blir stor og jeg må forholde meg til slike mennesker... Uansett, jeg hadde blitt fly forbanna selv og det høres helt fjernt ut at de bare tok møtet der og da og ga f i dere andre... Dette må det jo snakkes om, kan jo ikke være slik at de skal kunne ture frem som de vil. 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Har en datter som går i 8. klasse. I det siste har vi foreldrene fått flere meldinger fra klassekontaktene om flere møter som skal være "pga. situasjonen i klassen". Jeg hadde ikke fått med meg at det har vært noen "situasjon" i klassen og spør derfor datteren min. Hun aner ikke hva jeg snakker om. Jeg ringer da til klassekontakten og hun sier da at siden ikke min datter har noe å klage på så gjelder ikke dette møtet oss........ Etter dette får vi enda en melding hvor det står at de skal ha møte med lærerne ang. "situasjonen" i klassen. Min datter har nå fortalt meg at noen få elever (ca 3 stk) har bestemt seg for å klage så mye på en lærer at de skal få slippe å ha henne neste år. Min datter mener læreren er veldig rettferdig, men at hun tar tak i de elevene som bråker (altså disse tre). Det har vært mye snakking i krokene om disse møtene som visst har funnet sted, men vi som har elever som er "greie" får beskjed om at det ikke gjelder oss.... Selv om min datter etterhvert forteller at disse tre elevene bråker så mye at det går ut over undervisningen. Men over til sakens kjærne: Tidligere denne uken fikk vi igjen melding om at de (hvem er de???) har hatt møte med lærerne og at det vil være info-møte om dette møte på et lokale på stedet vi bor, dette møtet blir satt til da fordi det også er info-møte ang. konfirmantene i kirken som er kort vei unna dette lokalet. Vi får beskjed om å møte der kl. 18.30. Når klokken er 18.30 er vi 5 foreldre som møter opp (noen av oss har da borgerlige konfirmanter og har ikke vært på møtet med presten ang. konfirmasjon.) VI venter i 20 minutter men ingen kommer. Hun ene ringer en av foreldrene som var på møtet i kirken og hun sier at: "Siden vi var her alle sammen så tok vi bare møtet på kirketrappa, vi, så dere kan jo bare dra hjem for vi er ferdige nå"..... DA blir jeg forbanna! Ene klassekontakten visste at jeg ville komme, og visste også at vi ikke skulle på møtet med presten. Ingen av de gadd å gå ned der hvor vi hadde møtt opp eller sende så mye som en melding om at de hadde flyttet møtet! I sinne skrev jeg melding til ene klassekontakten hvorpå hun svarer at "Vi var jo der så da bare tok vi det der, vi" Jeg svarte at vi var 5 stykker som IKKE var der, og som ikke hadde fått beskjed om noe annet og da svarer hun: "Dere kunne jo bare sende oss en melding da vi ikke dukket opp", og at vi også kunne ringt og forhørt oss! Jeg hadde da, TO ganger rett før møtet sendt melding til den andre klassekontakten for å forsikre meg om sted og tidspunkt! Da jeg svarer dette sier hun at jeg "Bare får ringe for å få referat...." Da svarer jeg bare at jeg heller tar kontakt med skolen ang. hele situasjonen, og at jeg ikke visste at man måtte være religiøs for å få med seg foreldremøter..... Er ikke dette bare utrolig uprofft av disse folka? Det er et slags hemmelighetsgreie om denne "situasjonen" samtidig som vi også får korte beskjeder om disse møtene de har i hytt og pine. Vi fem som stod der skjønner jo ikke hva som foregår i denne klassen! Overdrev jeg når jeg ble så forbanna? Anonymous poster hash: bfb29...521 Jeg hadde tatt opp dette/denne situasjonen med klasseforstanderen/rektor. Anonymous poster hash: 40bae...237 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Jeg hadde tatt opp dette/denne situasjonen med klasseforstanderen/rektor. Anonymous poster hash: 40bae...237 Jeg kommer til å gjøre det på mandagen. Blir jo også til at man føler seg skikkelig utenfor når det bare tiskes og viskes om "situasjoner" når jeg også har et barn i denne klassen. Enten får de ta alt med kun de det gjelder (selv om det nå går ut over alle elevene pga. bråket til disse få elevene) og holde kjeft eller så bør alle få lik info. Anonymous poster hash: bfb29...521 5
kaprifolen Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Er det rart det blir drittunger ut av avkommet? 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 "Dere kunne jo bare sende oss en melding da vi ikke dukket opp", og at vi også kunne ringt og forhørt oss! Anonymous poster hash: bfb29...521 DERE burde sendt en melding når DE ikke dukket opp som avtalt..?? jøsses for en holdning på dem!! Er nesten så jeg ville innkalt alle de andre, men ikke disse tullingene til møte og satt opp nye klassekontakter. Anonymous poster hash: e10f3...a5d 9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 DERE burde sendt en melding når DE ikke dukket opp som avtalt..?? jøsses for en holdning på dem!! Er nesten så jeg ville innkalt alle de andre, men ikke disse tullingene til møte og satt opp nye klassekontakter. Anonymous poster hash: e10f3...a5d Burde egentlig gjort det, men problemet er at absolutt ingen melder seg frivillig til den jobben. Anonymous poster hash: bfb29...521
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #11 Skrevet 10. mai 2014 I klassen til min søster krevde ei mor at all kommunikasjon med foreldrene skulle skje på Facebook. Ikke på papir/mail, for set "las hun bare ikke". Foreldre til ni barn er ikke på Facebook og kommenterte det. "Da må dere bare komme dere på Facebook da", mente hun, og la til at "alle skoler informerte på Facebook nå til dags". Hvordan varsles ting som skjer på skolen vanligvis? Er det vanlig at det kun informeres via Facebook? Anonymous poster hash: 2aef1...741
Infinite Skrevet 10. mai 2014 #12 Skrevet 10. mai 2014 Totalt uakseptabel oppførsel. Reagerer også på dette med at fordi du har et av de snille barna, så syns de ikke det er nødvendig at du deltar på møtene. Vel, jeg tenker at det er like viktig at alle foreldre deltar på slike møter. Selv om de har "slemme barn" og vil bytte ut læreren, så er det ikke sikkert at foreldrene til de "snille" barna mener det samme. Kanskje de burde starte med videre oppdragelse av barna sine, i steden for å arrangere møter for å få byttet ut læreren? Bare en tanke. 12
Hedda-78 Skrevet 10. mai 2014 #13 Skrevet 10. mai 2014 Det er fullstendig uhørt å flytte et møte i siste liten, uten å gi beskjed til alle inviterte. Sånn gjør man bare ikke, uansett om det er i arbeidslivet eller på fritiden. Møtet var planlagt til det opprinnelige stedet, da skal naturligvis alle forholde seg til det. Og ja, alle skal ha lik info. Det er vanlig med skriftlig møtereferat, som blir distribuert til alle, både de som var der og de inviterte som ikke var der. Det virker også litt merkelig å holde et møte for å informere om et annet møte. Kunne de ikke bare sende ut skriftlig møtereferat fra det første møtet, for informasjon til de som ikke var tilstede? Dersom foreldrene skal ta en avgjørelse om denne læreren (f.eks. kreve å få henne avsatt), så skal naturligvis ALLE foreldrene ha lik uttalelsesrett. Det virker kanskje som at foreldrene til de "snille" barna blir bevisst utelatt, for da får foreldrene til de "slemme" barna større makt ifht. avgjørelsen. Det er viktig at alle foreldrene blir hørt, og at foreldrene står sammen. 2
aquiz Skrevet 10. mai 2014 #14 Skrevet 10. mai 2014 Jeg måper rett og slett! Da er det vel sikkert slik at det blir sendt inn en klage for hele klassen, utført av 3 elever. Det jeg hadde lurt veldig på er om denne klassekontakten er mor/far til et av de aktuelle barna. Jeg ville rett og slett tatt meg en tur innom rektor og lagt frem det som har skjedd. I tillegg lagt vekt på at dere er fornøyd med læreren om dere er det.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #15 Skrevet 11. mai 2014 Må bare si at jeg synes skrekkelig synd på denne læreren. Jeg ser for meg dette scenarioet: Tre bortskjemte og ufordragelige ungdommer rotter seg sammen for å bli kvitt denne læreren. De forteller sin versjon hjemme og smører ekstra tjukt på. Foreldrene går i harnisk og pisker opp stemningen seg i mellom, kaller inn til møte i foreldregruppen. De andre foreldrene stiller seg uforstående til kritikken av læreren. Det vil ikke foreldrene til de tre "stakkar utsatte" ungdommene (som "aaaldri gjør noe galt") høre på, og velger da å kutte ut disse andre foreldrene. Derfor har de hemmelige møter, og lager unnskyldninger om at "vi tok det bare på trappa siden alle var der." De "alle" kan jeg banne på er foreldrene til disse tre ungdommene. De vil ikke involvere dere andre foreldre, fordi disse tre foreldreparene har en agenda, og det er å beskytte sine søte små. Jeg synes denne læreren og skolens ledelse bør få høre DIN og de andre foreldrenes mening om læreren. De bør få vite at disse tre ungdommene gjør mye for å ødelegge undervisningen for de andre i klassen (Dette er jo grunnen til at foreldrene til de tre ikke vil at dere skal snakke med skolen. Typ " Mine barn gjør aaaaldri noe galt!!!") STÅ PÅ, TS! Jeg heier på deg. Oppdater oss gjerne på hvordan det går.Anonymous poster hash: 16a3b...4c3 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #16 Skrevet 11. mai 2014 Sier meg enig med AB over. Dette er utidig, uprofft og fullstendig hårreisende. Og den første som skal avsettes her, er klassekontakten. Hun har misforstått sin rolle og sitt mandat fullstendig.Anonymous poster hash: 59b58...c47 1
Kattugla Skrevet 11. mai 2014 #17 Skrevet 11. mai 2014 Må bare si at jeg synes skrekkelig synd på denne læreren. Jeg ser for meg dette scenarioet: Tre bortskjemte og ufordragelige ungdommer rotter seg sammen for å bli kvitt denne læreren. De forteller sin versjon hjemme og smører ekstra tjukt på. Foreldrene går i harnisk og pisker opp stemningen seg i mellom, kaller inn til møte i foreldregruppen. De andre foreldrene stiller seg uforstående til kritikken av læreren. Det vil ikke foreldrene til de tre "stakkar utsatte" ungdommene (som "aaaldri gjør noe galt") høre på, og velger da å kutte ut disse andre foreldrene. Derfor har de hemmelige møter, og lager unnskyldninger om at "vi tok det bare på trappa siden alle var der." De "alle" kan jeg banne på er foreldrene til disse tre ungdommene. De vil ikke involvere dere andre foreldre, fordi disse tre foreldreparene har en agenda, og det er å beskytte sine søte små. Jeg synes denne læreren og skolens ledelse bør få høre DIN og de andre foreldrenes mening om læreren. De bør få vite at disse tre ungdommene gjør mye for å ødelegge undervisningen for de andre i klassen (Dette er jo grunnen til at foreldrene til de tre ikke vil at dere skal snakke med skolen. Typ " Mine barn gjør aaaaldri noe galt!!!") STÅ PÅ, TS! Jeg heier på deg. Oppdater oss gjerne på hvordan det går.Anonymous poster hash: 16a3b...4c3 Signerer denne!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #18 Skrevet 11. mai 2014 Sier meg enig med AB over. Dette er utidig, uprofft og fullstendig hårreisende. Og den første som skal avsettes her, er klassekontakten. Hun har misforstått sin rolle og sitt mandat fullstendig.Anonymous poster hash: 59b58...c47 Typisk curling-foreldre.. Koster unna og baner vei for at gullungene skal få slippe å ha noen motstand i livet. Tipper dette er travelt opptatte karriæreforeldre som har dårlig samvittighet fordi de ikke har til til (å oppdra) ungene sine.... Eller noe sånt...Anonymous poster hash: 16a3b...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #19 Skrevet 11. mai 2014 Må bare si at jeg synes skrekkelig synd på denne læreren. Jeg ser for meg dette scenarioet: Tre bortskjemte og ufordragelige ungdommer rotter seg sammen for å bli kvitt denne læreren. De forteller sin versjon hjemme og smører ekstra tjukt på. Foreldrene går i harnisk og pisker opp stemningen seg i mellom, kaller inn til møte i foreldregruppen. De andre foreldrene stiller seg uforstående til kritikken av læreren. Det vil ikke foreldrene til de tre "stakkar utsatte" ungdommene (som "aaaldri gjør noe galt") høre på, og velger da å kutte ut disse andre foreldrene. Derfor har de hemmelige møter, og lager unnskyldninger om at "vi tok det bare på trappa siden alle var der." De "alle" kan jeg banne på er foreldrene til disse tre ungdommene. De vil ikke involvere dere andre foreldre, fordi disse tre foreldreparene har en agenda, og det er å beskytte sine søte små. Jeg synes denne læreren og skolens ledelse bør få høre DIN og de andre foreldrenes mening om læreren. De bør få vite at disse tre ungdommene gjør mye for å ødelegge undervisningen for de andre i klassen (Dette er jo grunnen til at foreldrene til de tre ikke vil at dere skal snakke med skolen. Typ " Mine barn gjør aaaaldri noe galt!!!") STÅ PÅ, TS! Jeg heier på deg. Oppdater oss gjerne på hvordan det går.Anonymous poster hash: 16a3b...4c3 Jeg kommer til å ta kontakt med rektor og fortelle "vår" side av saken. Læreren det er snakk om er godt voksen, og jeg tenker at det er veldig godt, for om det hadde vært en relativt uerfaren lærer kunne det jo tenkes at hun virkelig hadde tatt dette personlig. Datteren min kom med et nytt eksempel på fredagen, men da hadde læreren bare sendt eleven til rektod uten å si noe som helst. Det er kanskje like greit i en slik situasjon. (Ene eleven hadde caps på inne. Som vanlig. Læreren ber han ta den av inn hvorpå han svarer "jævla mongo!". Da gikk hun og hentet rektor og han tok med eleven. Tidligere har disse elevene bare fortsatt å bråke og slenge dritt til læreren mens hun har prøvd å få de til å slutte.) Anonymous poster hash: bfb29...521
Gjest Whitestripes Skrevet 11. mai 2014 #20 Skrevet 11. mai 2014 Må bare si at jeg synes skrekkelig synd på denne læreren. Jeg ser for meg dette scenarioet: Tre bortskjemte og ufordragelige ungdommer rotter seg sammen for å bli kvitt denne læreren. De forteller sin versjon hjemme og smører ekstra tjukt på. Foreldrene går i harnisk og pisker opp stemningen seg i mellom, kaller inn til møte i foreldregruppen. De andre foreldrene stiller seg uforstående til kritikken av læreren. Det vil ikke foreldrene til de tre "stakkar utsatte" ungdommene (som "aaaldri gjør noe galt") høre på, og velger da å kutte ut disse andre foreldrene. Derfor har de hemmelige møter, og lager unnskyldninger om at "vi tok det bare på trappa siden alle var der." De "alle" kan jeg banne på er foreldrene til disse tre ungdommene. De vil ikke involvere dere andre foreldre, fordi disse tre foreldreparene har en agenda, og det er å beskytte sine søte små. Jeg synes denne læreren og skolens ledelse bør få høre DIN og de andre foreldrenes mening om læreren. De bør få vite at disse tre ungdommene gjør mye for å ødelegge undervisningen for de andre i klassen (Dette er jo grunnen til at foreldrene til de tre ikke vil at dere skal snakke med skolen. Typ " Mine barn gjør aaaaldri noe galt!!!") STÅ PÅ, TS! Jeg heier på deg. Oppdater oss gjerne på hvordan det går.Anonymous poster hash: 16a3b...4c3 Dette er dessverre mye mer vanlig enn man skulle tro, og tro ikke at det ikke starter før barna begynner på skolen. Jeg har opplevd foreldrepar som har rottet seg sammen mot et barn i barnehagen. Stor sak med ped.leder, styrer og foreldre i møte etter møte. Enkelte folk er ikke sanne!! TS: Du gjør helt rett i å ta dette videre, og jeg synes det var på sin plass å bli forbanna. Enkelte mennesker tror de kan ture fram akkurat som de vil, og de er gjerne fullstendig blinde for hvordan deres egne barn oppfører seg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå