AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Noen gode råd til å forbedre kommunikasjonen i et parforhold? Vi er inne i en periode der begge glefser endel, irriterer seg over bagateller og går hverandre på nervene veldig ofte. Dette ender med krangler, uenigheter, skyldfordeling og ugrei stemning. Jeg er ganske sårbar, tar det meste av kritikk tungt, og blir fort lei meg. Går lett i selvforsvar. Han er ikke alltid like flink til å kritisere på en grei måte, og lager ofte problemer ut av småting. Noen tips til hvordan vi kan gjøre kommunikasjonen bedre oss i mellom? Anonymous poster hash: 4887f...720
Gjest .-L-. Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 (endret) Jeg synes forståelse er viktig i kommunikasjon, på flere plan faktisk. Noe som gang på gang skjer på kg for eksempel er at folk misforstår budskapet den andre kommer med. Misforståelsen kommer av en kombinasjon mellom at folk ikke uttrykker seg riktig og at man gjør egne individuelle tolkninger som ikke alltid stemmer. Noe jeg leste en gang som jeg synes var smart var å gjenta hva budskapet som den andre kom med. Dette for å se om man har forstått hva som blir sagt. På den måten kan man forsette samtalen/diskusjonen på riktig grunnlag. Jeg liker også å forstå hvorfor folk mener som de gjør. Det er mye lettere å forstå den andre personen sine meninger/holdninger dersom man vet litt om bakgrunnen til personen. Er kjæresten din irritabel kan det være en ide å finne ut hvorfor han er det, isteden for å gå i forsvarsmodus. Endret 9. mai 2014 av .-L-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå