Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å ser på Petter Schjervens program på tvnorge, der de diskuterte IQ og personlighet. Synes noe av det var ganske interessant. Par trives visstnok best i forhold der mannen har litt høyere IQ enn kvinnen samt at kvinner gjerne mener at menn har høyere IQ enn de selv.

Mener dere at det er tilfellet i deres forhold? Er du eller din partner mest intelligent?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tror de fleste kvinnene vil si det rett og slett fordi noe annet vil gjøre menn oppskaket.

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Tror ikke det var slik at de trives best i et forhold hvor menn er de med høyest IQ, men hvor man tror at mannen har høyest IQ.

Hvorfor aner jeg ikke :fnise:

Syns det er merkelig å anta at mannen har høyest IQ.

Her har vi begge tatt en slik test, og mannen min scoret litt høyere, men til gjengjeld så har nok jeg mer sosial intelligens, noe han er enig i

AnonymBruker
Skrevet

:laugh: Nei, jeg tror jeg velger å holde kjeft her... Ingen av eksene ville likt å vite sannheten om seg selv.

Anonymous poster hash: 76c5e...35c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det handler om gamle "tradisjoner" vi er bygget opp litt slik at vi trives med at det "sterkere kjønn", misforstå meg rett, er den mest dominerende og intelligente.

Anonymous poster hash: 22ce0...d22
AnonymBruker
Skrevet

Tror at jeg og min kjære er nokså like hva IQ angår, men det er nok forskjellige ting vi er flinke til. Så på samme programmet og der blei det nevnt at menn er flinkere til å f.eks sette sammen figurer og lignende, mens kvinner er flinkere verbalt eller med ord (?). Spennende er det hvertfall.

Skrevet

så det nettopp selv.
Min kjæreste er overlegent smartere enn meg. det er en ekstrem forskjell mellom oss på dette. har de siste årene vært mer glad i mannfolk som er smarte. Selv er jeg litt under gjennomsnittet.

Har hatt et rundt om tre kjærester som nok hadde lavere IQ.

Som han petter sa, så liker jeg at mannen er smartere enn meg. kanskje ikke så mye som det er nå, men uansett :)

Skrevet

så det nettopp selv.

Min kjæreste er overlegent smartere enn meg. det er en ekstrem forskjell mellom oss på dette. har de siste årene vært mer glad i mannfolk som er smarte. Selv er jeg litt under gjennomsnittet.

Har hatt et rundt om tre kjærester som nok hadde lavere IQ.

Som han petter sa, så liker jeg at mannen er smartere enn meg. kanskje ikke så mye som det er nå, men uansett :)

Foretrekker det selv. Litt ugreit når jeg hater å ta feil eller bli motbevist, men det får så være :fnise:

Skrevet

Jeg tror det handler om gamle "tradisjoner" vi er bygget opp litt slik at vi trives med at det "sterkere kjønn", misforstå meg rett, er den mest dominerende og intelligente.

At du tror det handler om tradisjoner er jo bare et bevist på at det faktisk er en foskjell på IQ-nivået vårt. Det er en grunn til at menn gjør det bede i realfag, liker å holde på med duppedingser, mekanikk, lego IQ- måler jo evnene dine innenfor disse feltene, rett og slett. Menn har høyere IQ, kvinner liker ikke at mannen tror seg bedre enn henne, men likevel velger de menn som er smartere/bedre enn seg selv. Det må jo være fordi det er ganske vanskelig å finne en som ikke er det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har høyere iq enn typen. Trenger ikke ta en test for vite det :P Jeg er ikke en av dem som "lar mannen være smartest" heller da.. har et konkurranseinstinkt, og har ALDRI følt et behov for å gjøre meg dummere enn det jeg er for å ikke "såre" stoltheten til en mann... Den logikken henger ikke på greip for meg. Tar det mer som en fornærmelse at det skal være en fornærmelse å tape mot meg :P

Anonymous poster hash: aeed7...384
  • Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet (endret)

Jeg har en IQ som er bittelitt i underkant av min kjære. Jeg har 138 og min kjære har 145.

Jepp, vi er medlemmer av Mensa.

Jeg trives best sammen med menn som i er i stand til å utfordre meg, og som tåler å bli utfordret. Særlig mentalt, men også fysisk.

Endret av Citronella
Gjest Pheel
Skrevet

Så det selv og kjente meg igjen. Jeg mener mannen nok er litt smartere enn meg, men har ikke følt det slik i andre forhold jeg har vært i tidligere.

Kanskje derfor jeg trives bedre nå? Haha.

AnonymBruker
Skrevet

Citronella, on 10 May 2014 - 01:17, said:

Jeg har en IQ som er bittelitt i underkant av min kjære. Jeg har 138 og min kjære har 145.

Jepp, vi er medlemmer av Mensa.

Jeg trives best sammen med menn som i er i stand til å utfordre meg, og som tåler å bli utfordret. Særlig mentalt, men også fysisk.

Temmelig forskjell på 138 og 145. Har dere kun tatt den kontrollerte testen hos Mensa, eller har dere tatt noen andre også? Anonymous poster hash: 98cfc...532

Gjest Citronella
Skrevet

Temmelig forskjell på 138 og 145. Har dere kun tatt den kontrollerte testen hos Mensa, eller har dere tatt noen andre også? Anonymous poster hash: 98cfc...532

Det er en forskjell, ja. Men vi er begge kvalifiserte medlemmer. ;) Og det har vi vært i noen år nå. Ikke så ofte på møter, men har fått noen gode venner. Hverken min mann eller jeg er snevre, og vi har mange andre interesser utover logikk, sjakk og matematikk.

Kunst, litteratur, eksistensielle spørsmål er viktigere. Og ikke minst kjærlighet.

Skrevet

Ja her var det mange smarte mennesker. Jeg har en IQ på 81-85 vil jeg tro. Duger til ingenting, like lav IQ som en analfabet hottentott.

Hobbier= Ingenting, forstår ikke så mye, kan spille hurtigsjakk.

Interesser= ingen, ting blir for vanskelig når man har en IQ under 90. Det er ikke lett å leve i dagens høyteknologiske samfunn, med billappen, nettbank og det å trikse på skatten når man har en så lav IQ som meg. Men det går an! =)

Skolegang= Ingen, forstår ikke skole og klarer ikke å tilpasse meg.

Yrke= Har masse jobber, man trenger ikke være smart for å jobbe. =)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke vært et par så lenge, og det er litt annerledes hos oss siden han er en del år eldre enn meg og dermed har en god del mer livserfaring enn det jeg har. Utover det er vi ganske like rent intellektuelt. Vi begge er kunnskapsrike, uten å være Mensa-smarte. Vi har mange gode diskusjoner med hverandre. Til tider er vi enige, andre ganger er vi svært uenige. Han er selvfølgelig smartere enn meg på enkelte områder, men jeg har nok områder jeg er smartere enn han på. Dette henger sammen med yrket og studiene våre, tror jeg. Jeg studerer og har studert helt andre ting enn det han har studert, og det han arbeider med. Begge er høyere utdanning, men veldig forskjellige.

Jeg har ikke et konkret ønske om å ha en partner som er smartere enn meg. Jeg føler det er fint sånn som vi har det - at jeg kan briljere i noen diskusjoner, mens han vinner andre diskusjoner. Jeg er jo stolt over han fordi han er god i jobben sin, og god på mange områder. Men det tror jeg er gjensidig fra hans side også :)

Anonymous poster hash: 56ec5...b1b
Skrevet

Vi har ikke vært et par så lenge, og det er litt annerledes hos oss siden han er en del år eldre enn meg og dermed har en god del mer livserfaring enn det jeg har. Utover det er vi ganske like rent intellektuelt. Vi begge er kunnskapsrike, uten å være Mensa-smarte. Vi har mange gode diskusjoner med hverandre. Til tider er vi enige, andre ganger er vi svært uenige. Han er selvfølgelig smartere enn meg på enkelte områder, men jeg har nok områder jeg er smartere enn han på. Dette henger sammen med yrket og studiene våre, tror jeg. Jeg studerer og har studert helt andre ting enn det han har studert, og det han arbeider med. Begge er høyere utdanning, men veldig forskjellige.

Jeg har ikke et konkret ønske om å ha en partner som er smartere enn meg. Jeg føler det er fint sånn som vi har det - at jeg kan briljere i noen diskusjoner, mens han vinner andre diskusjoner. Jeg er jo stolt over han fordi han er god i jobben sin, og god på mange områder. Men det tror jeg er gjensidig fra hans side også :)

Får håpe dere får smarte unger da. Så smarte som dere to er så fortjener dere vel det? =)

AnonymBruker
Skrevet

Får håpe dere får smarte unger da. Så smarte som dere to er så fortjener dere vel det? =)

Hvis dette er et forsøk på mobbing, så kan jeg fortelle deg at jeg ikke tar det så tungt. Jeg har aldri sagt at jeg og min partner er noe smartere enn resten av befolkningen. Noe jeg ei heller mener. Jeg bare prøvde å komme med et ordentlig og genuint svar på det trådstarter spør om.

Du får prøve å gulpe opp spydighetene dine til noen andre i stedet. :)

• Liker 2
Skrevet

Hvis dette er et forsøk på mobbing, så kan jeg fortelle deg at jeg ikke tar det så tungt. Jeg har aldri sagt at jeg og min partner er noe smartere enn resten av befolkningen. Noe jeg ei heller mener. Jeg bare prøvde å komme med et ordentlig og genuint svar på det trådstarter spør om.

Du får prøve å gulpe opp spydighetene dine til noen andre i stedet. :)

Her kommer jeg med et velment og hyggelig kompliment til ei smart dame, med en enda smartere partner, så blir mine hyggelige lykkeønsker oppfattet som sjikaner? Si meg, - er du for smart for ditt eget beste? Vær heller som meg, - dum og tror at alle mener alt godt og at mennesker er snille. Ta det som et kompliment, istedet for å tenk så mye! Å tenke skader deg, - da oppfatter du hyggelige bemerkninger som mobbing. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...