Gå til innhold

Få bort hengemage + Noen med NOKA erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger å få en kickstart på slankingen, og tenker kanskje at NOKA kan være fint. De har jo ikke bare shake, men middager og kornblanding også, noe som jeg syns høres fint ut.

Grunnen til at jeg trenger en enkel og effektiv start på slankingen, er at kroppen min ble totalforandret etter jeg fødte. Jeg fikk mye strekkmerker på magen, i tilleg til at jeg la på meg mye rundt magen, noe som resulterte i at det ser ut som jeg konstant har på meg en stram, usynlig bukse.

post-37809-0-76725400-1399659849_thumb.j

Er det noen her som har erfaring med NOKA? Jeg lurer også på om noen har fått tilbake en stram kropp, etter å ha hatt en sånn mage som jeg har.

Anonymous poster hash: f3063...536
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mulig du trenger operasjon for å bli kvitt henget.

Anonymous poster hash: 11624...0be
AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som har hatt sånn mage, og fått den bort uten operasjon? TS

Gjest BabyBlue
Skrevet

Tror du må stramme opp kjernemuskulaturen skikkelig og gå ned i fettprosent før du vurderer operasjon, hvordan er kostholdet ditt per nå TS?

AnonymBruker
Skrevet

Tror du må stramme opp kjernemuskulaturen skikkelig og gå ned i fettprosent før du vurderer operasjon, hvordan er kostholdet ditt per nå TS?

Jeg må si meg enig med dette!

Jeg har samme mage som deg, og trodde også at jeg måtte operere hvis jeg skulle ha det bort, men etter at jeg begynte med øvelser for kjernemuskulatur har henget blitt en god del mindre, selv om magen ikke har blitt mindre i seg selv.

For at magen skal bli mindre må fettprosenten bli lavere.

Jeg har holdt på med kjerneøvelser i 2 mnd nå, og henget har minket med nesten 3 cm!

Anonymous poster hash: 997c0...382

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg vil nok ikke operere, hvertfall ikke før jeg har fått de barna jeg vil ha.

Kostholdet mitt kunne vært bedre, men det er ikke det verste heller. Jeg må bare kutte ut fristelsene i hverdagen, som dessert/kake på jobben (jobber på sykehjem), godteri her hjemme osv, og ikke spise store posjoner eller sent på kvelden. Jeg har tenkt til å begynne å trene skikkelig igjen til mandag, og skjerpe kostholdet. Har gått ned 3kg siden påsken, så håper det fortsetter sånn. Må bare ikke miste motivajsonen. Jeg sliter sånn med å holde den oppe, pga den magen jeg har, føler det aldri kommer til å bli bedre. Har masse strekkmerker og, men de har heldigvis blitt bleket.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si meg enig med dette!

Jeg har samme mage som deg, og trodde også at jeg måtte operere hvis jeg skulle ha det bort, men etter at jeg begynte med øvelser for kjernemuskulatur har henget blitt en god del mindre, selv om magen ikke har blitt mindre i seg selv.

For at magen skal bli mindre må fettprosenten bli lavere.

Jeg har holdt på med kjerneøvelser i 2 mnd nå, og henget har minket med nesten 3 cm!

Takk for svar! Hvilke øvelser tar du da? Jeg trener på treningssenter, men bruker stor sett de aparatene som går på de store muskelgruppene.

Jeg tror nok magen kan forsvinne så godt det lar seg gjøre om jeg går ned i vekt, og en del trener styrke. Det er bare den viljestyrken som svikter støtt. Får ha som mål å få det til før neste sommer, så kanskje det lar seg gjøre :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Hvilke øvelser tar du da? Jeg trener på treningssenter, men bruker stor sett de aparatene som går på de store muskelgruppene.

Jeg tror nok magen kan forsvinne så godt det lar seg gjøre om jeg går ned i vekt, og en del trener styrke. Det er bare den viljestyrken som svikter støtt. Får ha som mål å få det til før neste sommer, så kanskje det lar seg gjøre :fnise:

Nå kommer du sikkert til å le, for det gjorde jeg da jeg fikk dem, men det er helt sant at de har virket for meg altså. :fnise:

Jeg hadde sterk ytre muskulatur, men ekstremt svake indre muskulatur, og det er visst mye av årsaken til hengemagen min.

Jeg fikk ikke skannet inn øvelsene, så jeg må beskrive dem.

Øvelsene gjøres hver dag, og antall repetisjoner økes fra 5 - 12 på en uke.

Uke 1 - veldig lette øvelser:

* Ligg på ryggen med god bøy i hofter og knær slika t hele ryggen blir støttet av gulvet. Kryss armene foran deg, og press lett mot fremsiden av hvert lår uten å bevege beina. Trykk først mot begge lårene av gangen, så mot ett lår av gangen. Hold trykket i 2-3 sekunder.

* Ligg på ryggen med armene rett ut til siden. Med føttene på gulvet vipper du knærne rolig fra side til side nesten ned til gulvet. Pass på at skuldrene er i gulvet hele tiden.

* Ligg på siden med helt strak kropp, og med underste arm under hodet uten bøy i albuen. Det skal være en rett linje gjennom hele kroppen inkludert armer og bein, slik at du må konsenterere deg litt for å holde balansen. Løft det øverste beinet opp til ca 20 grader, og hold i 5 sekudner. Øvelsen gjentas på motsatt side.

* Stå på alle 4 - diagonalløft, men ikke løft høyere enn vannrett stilling, og hold bekkenet i vater. Hold stillingen i 5 sekunder på hver side.

Uke 2 - litt tyngre øvelser:

* Ligg på ryggen med god bøy i hofter og knær slik t hele ryggen blir støttet av gulvet. Kryss armene foran deg, og press lett mot fremsiden av hvert lår uten å bevege beina. Trykk først mot begge lårene av gangen, så mot ett lår av gangen. Hold trykket i 5 sekunder sekunder.

* Ligg på ryggen med 90 graders bøy i hofter og knær, armene rett ut til siden. Samlede ben vippes rolig fra side til side nesten ned til gulvet. Pass på at skuldrene er i gulvet hele tiden.

* Ligg på ryggen. Løft setet ca 10 cm opp fra gulvet med vekten på ett ben, og hold stillingen i 5 sekunder. Ryggen skal være rett, og bekkenet i vater. Senk setet ned på gulvet, og bytt side.

* Ligg på siden med helt strak kropp, og med underste arm under hodet uten bøy i albuen. Det skal være en rett linje gjennom hele kroppen inkludert armer og bein, slik at du må konsenterere deg litt for å holde balansen. Løft begge beina. og hold i 5 sekunder. Øvelsen gjentas på motsatt side.

* Stå på alle 4 - diagonalløft, men ikke løft høyere enn vannrett stilling, og hold bekkenet i vater. Hold stillingen i 5 sekunder på hver side.

Uke 3 - enda litt tyngre øvelser:

* Liggende rygghev. Ligg på magen. Knip setet sammen, stram ryggmuskulatur, og løft overkroppen opp fra gulvet. Skulderbladene trekkes sammen og ned. Hold stillingen i 5 sekunder, og senk overkroppen ned igjen.

* Diagonalløft.

* Ryggliggende sykling. Ligg på ryggen med beina opp. Press korsryggen ned mot gulvet, og "sykle". Hold spenningen i magen mens du sykler, og unngå å svaie i ryggen!!

* Ryggliggende sykling høyre og venstre side. Det samme som over, men med knærne samlet mot siden.

* Sideliggende bekkenløft- Ligg på siden, og plasser albuen under deg. Pass på at du ikke faller sammen, men at overkroppen er strak. Knærne bøyd. Løft bekkenet til kroppen får en svak bue, og hold i 5 sekunder. Gjenta på motsatt side.

Uke 4 --> Samme som uke 3, men øk antall sett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte det viktigste...

Tøy hofteleddsbøyerne så ofte du kan.

Gjerne 3 x 1 minutt på hver side 2-3 ganger om dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for øvelsene! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for øvelsene! :klemmer:

Bare hyggelig! Håper du finner noe du kan bruke der, og at det fungerer like godt på deg som på meg. :)

Som sagt vil det sikkert føles utrolig lett siden du mest sannsynlig har sterk ytre muskulatur, og det vil føles som om det ikke nytter i det hele tatt, men etterhvert vil du merke det når "korsettet" blir strammere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...