Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Disney Adult skrev (2 timer siden):

Jeg sitter mye med mobilen på besøk og spesielt ute blant folk på restaurant, fordi jeg sliter i sosiale settinger. Det hjelper meg med å koble ut omverden slik at jeg ikke blir overstimulert og eventuelt får et sammenbrudd, det er liksom verre enn å fremstå som uhøflig :vetikke: 

#JustAutismThings 

Jeg er ikke så god på å formulere meg, men jeg mente ikke de som fikler diskret med mobilen, men de som sitter og knipser snørrogførti bilder av maten, lokalet og alt for å dokumentere på sosiale medier. Blir så usikker av sånt også siden jeg blir redd for å bli med på bilder, noe jeg absolutt ikke vil…

Jeg sliter også sosialt (har sterk sosial angst og veldig introvert), så de eneste jeg besøker er venninna mi og foreldrene mine og de er de eneste jeg spiser ute med også. Alle andre sosiale settinger unngår jeg. Jeg tør ikke dra på café/restaurant alene, men hadde jeg turt å utfordre meg selv med det hadde jeg sittet med mobilen jeg også. Men ikke tatt bilder, hadde vel fjaset her inne, tenker jeg 😂 men sjansen for at jeg skal tørre noe sånt er mindre enn å vinne en milliard i eurojackpot 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cid skrev (3 timer siden):

Igjennom hele besøket?  

Mobilen ligger i veska under hele besøket, ja. Men er ikke akkurat så ofte i besøk da som den introverte, lite sosiale palmen jeg er 😅

FrankDrebin 2 1/2 skrev (3 timer siden):

Ja, men det ble noe styr å skulle dra med seg før "alle" fikk seg lappetopper. :P 

Ja, mobilbruk på besøk og restaurant er en uting. Som du sier er det greit å ta et par bilder av maten, men å legge det ut i hytt og pine kan de godt vente med synes jeg. 

Helt enig, kan vente til de kommer hjem. Men er vel viktig å dokumentere live da. Forstå det den som kan. Verste er jo de som knipser bilder ut i lokalet, jeg vil ikke være med på noens bilder 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (20 minutter siden):

Jeg er ikke så god på å formulere meg, men jeg mente ikke de som fikler diskret med mobilen, men de som sitter og knipser snørrogførti bilder av maten, lokalet og alt for å dokumentere på sosiale medier. Blir så usikker av sånt også siden jeg blir redd for å bli med på bilder, noe jeg absolutt ikke vil…

Jeg sliter også sosialt (har sterk sosial angst og veldig introvert), så de eneste jeg besøker er venninna mi og foreldrene mine og de er de eneste jeg spiser ute med også. Alle andre sosiale settinger unngår jeg. Jeg tør ikke dra på café/restaurant alene, men hadde jeg turt å utfordre meg selv med det hadde jeg sittet med mobilen jeg også. Men ikke tatt bilder, hadde vel fjaset her inne, tenker jeg 😂 men sjansen for at jeg skal tørre noe sånt er mindre enn å vinne en milliard i eurojackpot 🤪

:klem3::klem3:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (3 timer siden):

Eller man har det så koselig at man glemmer mobilen i timesvis

Før eller siden så går man tom for ting å prate om og da er det greit å kunne sjekke mobilen 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disney Adult skrev (3 timer siden):

Jeg sitter mye med mobilen på besøk og spesielt ute blant folk på restaurant, fordi jeg sliter i sosiale settinger. Det hjelper meg med å koble ut omverden slik at jeg ikke blir overstimulert og eventuelt får et sammenbrudd, det er liksom verre enn å fremstå som uhøflig :vetikke: 

#JustAutismThings 

Samme her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (52 minutter siden):

Før eller siden så går man tom for ting å prate om og da er det greit å kunne sjekke mobilen 😛 

Jeg har faktisk vært i selskap der jeg har glemt at mobilen eksisterer og det er de beste selskapene. Det er trist om du ikke har det. Men jeg vet som regel hvor mobilen er. Har ALLE oppe mobilen hele tiden, da er det noe gale med selskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sofie777 skrev (1 minutt siden):

Jeg har faktisk vært i selskap der jeg har glemt at mobilen eksisterer og det er de beste selskapene. Det er trist om du ikke har det. Men jeg vet som regel hvor mobilen er. Har ALLE oppe mobilen hele tiden, da er det noe gale med selskapet!

Bra for deg, ikke alle som er så sosiale mennesker…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 time siden):

Samme her, ikke alle som forstår hvordan det er å leve med sosial angst…

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Samme her, ikke alle som forstår hvordan det er å leve med sosial angst…

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (32 minutter siden):

Bra for deg, ikke alle som er så sosiale mennesker…

Er introvert, så der er jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (25 minutter siden):

Er introvert, så der er jeg :) 

Hvis du klarer å være sosial i et selskap i flere timer så er du ikke langt unna å ikke være introvert 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (3 minutter siden):

Hvis du klarer å være sosial i et selskap i flere timer så er du ikke langt unna å ikke være introvert 😛 

Introvert betyr at man "lader seg opp" ved å være alene, ekstroverte lader seg opp ved å være med andre. Det er definisjonen, litt klønete skrevet midt på natten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (3 minutter siden):

Introvert betyr at man "lader seg opp" ved å være alene, ekstroverte lader seg opp ved å være med andre. Det er definisjonen, litt klønete skrevet midt på natten

Jeg kjenner selv i hvert fall at om jeg er mye sosial så blir jeg psykisk utslitt og trenger tid for meg selv når det hele er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (11 minutter siden):

Jeg kjenner selv i hvert fall at om jeg er mye sosial så blir jeg psykisk utslitt og trenger tid for meg selv når det hele er over. 

Da er du introvert, som meg, men det betyr ikke (som mange tror) at jeg ikke vil være sosial i det hele tatt og jeg vil også være høflig og ikke trekke frem mobilen uten at noe skal sjekkes. Det har ikke noe med introverthet, men kun høflighet!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (15 minutter siden):

Da er du introvert, som meg, men det betyr ikke (som mange tror) at jeg ikke vil være sosial i det hele tatt og jeg vil også være høflig og ikke trekke frem mobilen uten at noe skal sjekkes. Det har ikke noe med introverthet, men kun høflighet!

Jeg liker å si at jeg er sosial 10% av tiden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (7 timer siden):

Må være et kort besøk hvis man ikke alsl bruke mobil da, ellers blir man sittende å stirre i veggen til slutt 😛 

Jeg synes det er en uting å sitte på mobilen uansett hvor lenge man er på besøk. Å sjekke en melding innimellom er greit, men å forsvinne inn i apparatet er noe annet, da kan man heller bli hjemme om vertskapet er så kjedelig. :)

jukkapalme skrev (4 timer siden):

Helt enig, kan vente til de kommer hjem. Men er vel viktig å dokumentere live da. Forstå det den som kan. Verste er jo de som knipser bilder ut i lokalet, jeg vil ikke være med på noens bilder 😅

Uff ja, nå har ikke jeg fotoskrekk eller noe, men jeg ønsker likevel å bil spurt om lov først. :) 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FrankDrebin 2 1/2 skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er en uting å sitte på mobilen uansett hvor lenge man er på besøk. Å sjekke en melding innimellom er greit, men å forsvinne inn i apparatet er noe annet, da kan man heller bli hjemme om vertskapet er så kjedelig. :)

Uff ja, nå har ikke jeg fotoskrekk eller noe, men jeg ønsker likevel å bil spurt om lov først. :) 

Ikke alltid man bare kan "dra" fra et besøk, da hopper jeg heller inni mobilen enn å kjede meg 😛 men folk er forskjellig (heldigvis lol)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymfordijegvil skrev (1 time siden):

Overdrevent positive folk. 

🎶 Har du problemer med å omgås overdrevent positive folk? Du ække aleine, vi er mange som har det sånn 🎵🎶

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

🎶 Har du problemer med å omgås overdrevent positive folk? Du ække aleine, vi er mange som har det sånn 🎵🎶

Erlend i Farmen dere prater om? 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...