FrankDrebin Skrevet 10. juli 2023 #13741 Del Skrevet 10. juli 2023 Når kunder kommer til kassa, og snakker i mobilen, uten å engang sende blikket i min retning. Får lyst til å rive faenskapet ut av hånden deres og kaste den i søpla. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 10. juli 2023 #13742 Del Skrevet 10. juli 2023 FrankDrebin skrev (27 minutter siden): Når kunder kommer til kassa, og snakker i mobilen, uten å engang sende blikket i min retning. Får lyst til å rive faenskapet ut av hånden deres og kaste den i søpla. Virker som du blir ofte irritert på jobben 😅 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 11. juli 2023 #13743 Del Skrevet 11. juli 2023 Athena Freyja skrev (4 timer siden): Den eldre garde av kolleger som kaller innlegg for bleier, bleier er noe babyer bruker ikke voksne mennesker. Mener du til beboeren? Jeg er enig i at man ikke sier det TIL beboeren,"nå skal vi skifte bleie", med mindre de sier det selv. Da sier jeg innlegg, bind eller truse om det er pants. Men kan fint si at jeg har bestilt bleier eller fylt inn bleier i skap til kollegaer. For det heter jo bleie. Fra norsk leksikon: Bleier er plagg til å fange opp urin og avføring. Bleier brukes av spedbarn og småbarn, og av voksne mennesker som har problemer med å kontrollere urin eller avføring. Og når vi bestiller fra apotek eller medisinsk leverandør står det og bleier til voksne. Hvis du googler står det og bleier på apoteket sine sider. Beltebleier og buksebleier er feks per definisjon absolutt ikke innlegg. Bleie er beskrivende for funksjonen, er ikke noe galt med ordet bleie i og for seg. Og jeg er ikke den eldre garde, en spade er en spade. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 11. juli 2023 #13744 Del Skrevet 11. juli 2023 4 hours ago, FrankDrebin said: Når kunder kommer til kassa, og snakker i mobilen, uten å engang sende blikket i min retning. Får lyst til å rive faenskapet ut av hånden deres og kaste den i søpla. Husker da jeg jobbet i kassa så var det en kunde som gjorde akkurat hva du beskriver. Ble litt irritert, men da han skulle betale så sa han unnskyld for telefonsamtalen. Og da likte jeg han som kunde. Mange år siden, men husker fortsatt han positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. juli 2023 #13745 Del Skrevet 11. juli 2023 Gjest Agent smith skrev (På 14.12.2022 den 8.44): Ja de blir jo utnyttet. Man kan jo gi de tips kanskje? Har de ikke helt normal lønn, på linje med folk som jobber i butikk eller servicebransjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 11. juli 2023 #13746 Del Skrevet 11. juli 2023 melatonin skrev (8 timer siden): Mener du til beboeren? Jeg er enig i at man ikke sier det TIL beboeren,"nå skal vi skifte bleie", med mindre de sier det selv. Da sier jeg innlegg, bind eller truse om det er pants. Men kan fint si at jeg har bestilt bleier eller fylt inn bleier i skap til kollegaer. For det heter jo bleie. Fra norsk leksikon: Bleier er plagg til å fange opp urin og avføring. Bleier brukes av spedbarn og småbarn, og av voksne mennesker som har problemer med å kontrollere urin eller avføring. Og når vi bestiller fra apotek eller medisinsk leverandør står det og bleier til voksne. Hvis du googler står det og bleier på apoteket sine sider. Beltebleier og buksebleier er feks per definisjon absolutt ikke innlegg. Bleie er beskrivende for funksjonen, er ikke noe galt med ordet bleie i og for seg. Og jeg er ikke den eldre garde, en spade er en spade. Ja, jeg vet alt det. Men syns det er nedverdigende å si til voksne mennesker, selv om de er demente. Nå skal vi skifte bleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 11. juli 2023 #13747 Del Skrevet 11. juli 2023 Athena Freyja skrev (4 minutter siden): Ja, jeg vet alt det. Men syns det er nedverdigende å si til voksne mennesker, selv om de er demente. Nå skal vi skifte bleie. Enig med deg. Har hatt to demente foreldre og setter pris på fintfølende når det gjelder verdigheten til disse pasientene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 11. juli 2023 #13748 Del Skrevet 11. juli 2023 SVK skrev (9 timer siden): Husker da jeg jobbet i kassa så var det en kunde som gjorde akkurat hva du beskriver. Ble litt irritert, men da han skulle betale så sa han unnskyld for telefonsamtalen. Og da likte jeg han som kunde. Mange år siden, men husker fortsatt han positivt. Kan være de i en viktig telefonsamtale da, men så lenge man legger varene på og betaler så er det vel ikke noe gale. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 11. juli 2023 #13749 Del Skrevet 11. juli 2023 Cid skrev (15 timer siden): Virker som du blir ofte irritert på jobben 😅 Ikke så ofte som jeg sikkert gir inntrykk av, jeg digger jobben alt i alt, men det er mye morsommere å skrive om det som ergrer meg. SVK skrev (11 timer siden): Husker da jeg jobbet i kassa så var det en kunde som gjorde akkurat hva du beskriver. Ble litt irritert, men da han skulle betale så sa han unnskyld for telefonsamtalen. Og da likte jeg han som kunde. Mange år siden, men husker fortsatt han positivt. Ah, da blir det noe annet, ja. De jeg får gidder knapt nok å se i min retning, og snur på hælen og går i det betalingen er gjennomført. Artige folk. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 11. juli 2023 #13750 Del Skrevet 11. juli 2023 FrankDrebin skrev (1 minutt siden): Ikke så ofte som jeg sikkert gir inntrykk av, jeg digger jobben alt i alt, men det er mye morsommere å skrive om det som ergrer meg. Ah, da blir det noe annet, ja. De jeg får gidder knapt nok å se i min retning, og snur på hælen og går i det betalingen er gjennomført. Artige folk. Finnes en hel lang tråd der folk klager over kunder faktisk 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 11. juli 2023 #13751 Del Skrevet 11. juli 2023 Cid skrev (1 minutt siden): Finnes en hel lang tråd der folk klager over kunder faktisk 😄 Må prøve å finne den en vakker dag. xD 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 11. juli 2023 #13752 Del Skrevet 11. juli 2023 FrankDrebin skrev (1 minutt siden): Må prøve å finne den en vakker dag. xD Har du vurdert å si hva du tenker til kunder før?😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 11. juli 2023 #13753 Del Skrevet 11. juli 2023 Cid skrev (2 minutter siden): Har du vurdert å si hva du tenker til kunder før?😅 Ikke lurt, da klager kunden og «kunden har alltid rett» så da får han problemer 😫 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 11. juli 2023 #13754 Del Skrevet 11. juli 2023 FrankDrebin skrev (8 minutter siden): Ikke så ofte som jeg sikkert gir inntrykk av, jeg digger jobben alt i alt, men det er mye morsommere å skrive om det som ergrer meg. Vet akkurat hva du mener 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 11. juli 2023 #13755 Del Skrevet 11. juli 2023 Entern skrev (7 minutter siden): Ikke lurt, da klager kunden og «kunden har alltid rett» så da får han problemer 😫 Spøkte så klart 😝 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 11. juli 2023 #13756 Del Skrevet 11. juli 2023 Cid skrev (Akkurat nå): Spøkte så klart 😝 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 11. juli 2023 #13757 Del Skrevet 11. juli 2023 2 hours ago, Cid said: Kan være de i en viktig telefonsamtale da, men så lenge man legger varene på og betaler så er det vel ikke noe gale. Ja, det var en viktig telefonsamtale. Kunden sa noe sånn som: "Beklager, men det var en viktig telefonsamtale". Jeg skjønner at folk kan ha viktige telefonsamtaler, men det er fortsatt hyggelig at de beklager og sier at det var en viktig samtale når de har ignorert deg pga telefonsamtalen. Jeg blir ikke kjempeirritert når kunder ignorerer meg. Men det er fortsatt hyggelig når kundene viser at de setter pris på jobben du gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 11. juli 2023 #13758 Del Skrevet 11. juli 2023 SVK skrev (3 minutter siden): Ja, det var en viktig telefonsamtale. Kunden sa noe sånn som: "Beklager, men det var en viktig telefonsamtale". Jeg skjønner at folk kan ha viktige telefonsamtaler, men det er fortsatt hyggelig at de beklager og sier at det var en viktig samtale når de har ignorert deg pga telefonsamtalen. Jeg blir ikke kjempeirritert når kunder ignorerer meg. Men det er fortsatt hyggelig når kundene viser at de setter pris på jobben du gjør. Jeg sier alltid hei og hadet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 11. juli 2023 #13759 Del Skrevet 11. juli 2023 1 minutt siden, Cid said: Jeg sier alltid hei og hadet. Så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 11. juli 2023 #13760 Del Skrevet 11. juli 2023 SVK skrev (Akkurat nå): Så bra! Lar også alltid folk med knapt noen varer komme før meg når jeg har masse varer selv, sist uke endre jeg opp med å la to stykker komme før meg 😄 Dette gjelder så klart bare de som er rett bak meg, så ikke noen her tror jeg forlenger køer for andre 😛 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå