Gjest BitterMann Skrevet 10. juni 2023 #13561 Del Skrevet 10. juni 2023 Folk som skryter på seg verdier de ikke lever etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 10. juni 2023 #13562 Del Skrevet 10. juni 2023 Kunder som handler ''hele butikken'', og når de skal betale er det ikke dekning. Så står de og fikler med mobilen og klør seg i huet i fem minutters tid, som det tydeligvis tar å overføre fra en konto til en annen, før de da omsider får betalt for varene. Og dette er voksne mennesker, tro det eller ei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 12. juni 2023 #13563 Del Skrevet 12. juni 2023 Sånne helt uvesentlige ting som irriteter meg akkurat nå; - folk som uttaler ord som forræder, sæd og væske med æ! Det skrives med æ, uttales med e. - svigersønn som sendte meg vippskrav på melkekartongen han kjøpte med for meg fra butikken. Ble tomt for melk fordi han drakk den opp (flere glass til frokost) og jaggu forsynte han seg rikelig av den nye kartongen også. Smålig og frekt å da be meg om penger. - stemmen til damen i Boost-reklamen! Høres ut som hun snakker med en baby når hun åpner kjeften. - folk som tror at alles høyeste ønske her i verden er å ha kjæreste/et forhold og omtrent tror man lyver når man sier man har det utmerket som singel og heller tar ting som de kommer. - menn på sjekker'n som blir sure når de blir avvist, selv om de blir avvist på en høflig måte. - at man som kvinne ikke kan få ha en hyggelig venninnekveld på byen og sitte og skravle i fred uten å bli "overfalt" av menn som vil spandere, sjekke og pule. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 12. juni 2023 #13564 Del Skrevet 12. juni 2023 Idag: kollegaen min 😑 Klager på ALT og fordi hun fryser skal hun sitte i den lille solflekken rett bak meg 🙃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 12. juni 2023 #13565 Del Skrevet 12. juni 2023 Babyface skrev (1 time siden): Sånne helt uvesentlige ting som irriteter meg akkurat nå; - folk som uttaler ord som forræder, sæd og væske med æ! Det skrives med æ, uttales med e. På min dialekt uttales sæd og væske med æ. Uansett å irriterende det er. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 12. juni 2023 #13566 Del Skrevet 12. juni 2023 Titania skrev (2 timer siden): Idag: kollegaen min 😑 Klager på ALT og fordi hun fryser skal hun sitte i den lille solflekken rett bak meg 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 12. juni 2023 #13567 Del Skrevet 12. juni 2023 melatonin skrev (4 timer siden): På min dialekt uttales sæd og væske med æ. Uansett å irriterende det er. I følge Språkrådet har ikke dette så mye med dialekt å gjøre, mer at det sannsynligvis faller seg lettere å si med æ på dialekter som allerede ofte uttaler æ der andre sier e og er ellers et nymotens fenomen. Videre står det at mange sier med æ fordi man rett og slett har lært ordene ved lesing og derfor har tatt i bruk æ av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 12. juni 2023 #13568 Del Skrevet 12. juni 2023 Babyface skrev (28 minutter siden): I følge Språkrådet har ikke dette så mye med dialekt å gjøre, mer at det sannsynligvis faller seg lettere å si med æ på dialekter som allerede ofte uttaler æ der andre sier e og er ellers et nymotens fenomen. Videre står det at mange sier med æ fordi man rett og slett har lært ordene ved lesing og derfor har tatt i bruk æ av den grunn. Dæ æ viktig med væske om sammar'n før at'n itte ska bli tørr og skøte lausskudd enn sæd får'n si. Ganske naturlig æ. Forresten ikke en setning jeg ofte pleier å si, bare så det er sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 12. juni 2023 #13569 Del Skrevet 12. juni 2023 melatonin skrev (10 minutter siden): Dæ æ viktig med væske om sammar'n før at'n itte ska bli tørr og skøte lausskudd enn sæd får'n si. Ganske naturlig æ. Forresten ikke en setning jeg ofte pleier å si, bare så det er sagt. 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 12. juni 2023 #13570 Del Skrevet 12. juni 2023 Etnisk norske tenåringer som snakker gebrokkent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 12. juni 2023 #13571 Del Skrevet 12. juni 2023 Når en nabo spør om hjelp og han skal skravle i evigheter i stedet for å få jobben gjort raskest mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlowahPowah Skrevet 13. juni 2023 #13572 Del Skrevet 13. juni 2023 melatonin skrev (18 timer siden): Dæ æ viktig med væske om sammar'n før at'n itte ska bli tørr og skøte lausskudd enn sæd får'n si. Ganske naturlig æ. Forresten ikke en setning jeg ofte pleier å si, bare så det er sagt. Irriterer: Folk som skriver på dialekt 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 13. juni 2023 #13573 Del Skrevet 13. juni 2023 Folk som med viten og vilje (og lett innrømmer det selv) går inn for å trakassere og ødelegge dagen til noen (meg, men ikke bare) som bare vil tilføre en liten ting til diskusjonen på Facebook. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bundaberg Skrevet 13. juni 2023 #13574 Del Skrevet 13. juni 2023 At jeg ikke har tilgang på balkong, hadde vært en drøm å sitte på balkong nu 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 13. juni 2023 #13575 Del Skrevet 13. juni 2023 sofie777 skrev (3 timer siden): Folk som med viten og vilje (og lett innrømmer det selv) går inn for å trakassere og ødelegge dagen til noen (meg, men ikke bare) som bare vil tilføre en liten ting til diskusjonen på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 14. juni 2023 #13576 Del Skrevet 14. juni 2023 Jeg skjønner ikke hvorfor hvite joggesko er så populært. De blir jo svært fort synlig skitne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlowahPowah Skrevet 14. juni 2023 #13577 Del Skrevet 14. juni 2023 sofie777 skrev (21 timer siden): Folk som med viten og vilje (og lett innrømmer det selv) går inn for å trakassere og ødelegge dagen til noen (meg, men ikke bare) som bare vil tilføre en liten ting til diskusjonen på Facebook. Hvordan får man dagen ødelagt av en kommentar på Facebook? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 14. juni 2023 #13578 Del Skrevet 14. juni 2023 FlowahPowah skrev (1 time siden): Hvordan får man dagen ødelagt av en kommentar på Facebook? Hvis noen sier noe stygt og fortsetter å si det utover dagen, hver gang man prøver å forsvare seg litt, da blir dagen (og av og til natten om dette skjer om kvelden) ødelagt. Mobbing kan gå sterkt innpå dem som har blitt mobbet fra før. Det er tuen som velter kamelens lass osv. osv. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 14. juni 2023 #13579 Del Skrevet 14. juni 2023 21 minutter siden, sofie777 said: Hvis noen sier noe stygt og fortsetter å si det utover dagen, hver gang man prøver å forsvare seg litt, da blir dagen (og av og til natten om dette skjer om kvelden) ødelagt. Mobbing kan gå sterkt innpå dem som har blitt mobbet fra før. Det er tuen som velter kamelens lass osv. osv. Skjønner deg godt og er helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 14. juni 2023 #13580 Del Skrevet 14. juni 2023 sofie777 skrev (4 timer siden): Hvis noen sier noe stygt og fortsetter å si det utover dagen, hver gang man prøver å forsvare seg litt, da blir dagen (og av og til natten om dette skjer om kvelden) ødelagt. Mobbing kan gå sterkt innpå dem som har blitt mobbet fra før. Det er tuen som velter kamelens lass osv. osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå