Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

SVK skrev (38 minutter siden):

Selv bor jeg ved en butikk hvor en av de ansatte virker å ha prøvd å stemple kunder som tyver. Husker den ansatte stod og så på en kunde slå inn en vare feil(type slå inn feil banantype eller noe lignende) og i stedet for å si ifra til kunden der og da at det var feil banantype, så ventet den ansatte til kunden hadde betalt for varene og gått ut av butikken. Og da beskylde den ansatte kunden for å stjele.

Finnes selvsagt de som bevisst slår inn feil vare for å spare penger, men det er jo også de som slår inn feil vare fordi de gjør en feil. Her kunne jo den ansatte løst hele situasjonen ved å si ifra med en gang, og si "unnskyld, så de slo inn feil banantype". I stedet for å vente til kunden hadde betalt for å kunne anklage kunden for å stjele.

Fy f så råttent gjort! Er det rart folk blir skeptiske til å bruke selvbetjeningskassene da? Og hvem gjør seg til kjeltring for noen få kroner, liksom? Jeg bruker aldri selvbetjeningskassene om jeg kjøper frukt/grønt, da står jeg heller i kø. Livredd for å slå inn feil epler, løk eller hva det måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Boetica skrev (25 minutter siden):

Der jeg handler opplever jeg det som de ansatte synes det er ekkelt. Har bare opplevd en gang at de faktisk har kikket på det jeg har handlet, som oftest bare kvitterer de ut uten så mye som å kaste et blikk på varene. Når jeg ser at de blir ubekvemme, prøver liksom jeg å være så hyggelig 😂🙈

Jeg hadde nok også syntes det var ekkelt om jeg jobbet i dagligvarebutikk. Jobbet på Rimi da jeg var 18-20 og syntes det var dritekkelt å spørre om å se i sekken til folk. Som oftest gjorde vi ikke det, men hendte at sjefen hvisket til oss at «han der må du følge litt ekstra med på» og sa at vi måtte spørre om å se i sekken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det tilsynelatende ikke finnes krone-is med sjokolade uten de hel**** hasselnøttene. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (2 minutter siden):

At det tilsynelatende ikke finnes krone-is med sjokolade uten de hel**** hasselnøttene. :sukk:

Nåh! Det er det verste jeg har hørt! Hasselnøtten er en hedersnøtt! :hoho:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Nåh! Det er det verste jeg har hørt! Hasselnøtten er en hedersnøtt! :hoho:

Er dessverre allergisk mot denne ''hedersnøtten''. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, jukkapalme said:

Jeg hadde nok også syntes det var ekkelt om jeg jobbet i dagligvarebutikk. Jobbet på Rimi da jeg var 18-20 og syntes det var dritekkelt å spørre om å se i sekken til folk. Som oftest gjorde vi ikke det, men hendte at sjefen hvisket til oss at «han der må du følge litt ekstra med på» og sa at vi måtte spørre om å se i sekken. 

Sjekket aldri sekkene til kunder jeg heller og aldri opplevd at noen sjekker hos meg. Da jeg jobbet tror jeg de kun sjekket i vesker til kunder de så stjal eller som de hadde sett stjålet tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jukkapalme skrev (23 minutter siden):

Ja det må være en ekkel oppgave å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (26 minutter siden):

Er dessverre allergisk mot denne ''hedersnøtten''. :P 

Ååå, så kjedelig. Da er den ingen hedersnøtt :P Ja, det er jo nøtter eller spor av nøtter i omtrent alt. 

SVK skrev (8 minutter siden):

Sjekket aldri sekkene til kunder jeg heller og aldri opplevd at noen sjekker hos meg. Da jeg jobbet tror jeg de kun sjekket i vesker til kunder de så stjal eller som de hadde sett stjålet tidligere. 

Har aldri opplevd å bli sjekket veske/sekk jeg heller. Heldigvis! Sjefen på Rimi så an de han syns så "mistenkelige" ut, men heldigvis var det ikke så mange av dem. 

Boetica skrev (8 minutter siden):

Ja det må være en ekkel oppgave å få. 

Huff, ja. Spesielt som ung jente å spørre om å se i sekken til godt voksne menn. Det hadde jeg syntes var ekkelt idag også. Men heldigvis fikk vi ikke den oppgaven så ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, jukkapalme said:

Har aldri opplevd å bli sjekket veske/sekk jeg heller. Heldigvis! Sjefen på Rimi så an de han syns så "mistenkelige" ut, men heldigvis var det ikke så mange av dem. 

Selv har jeg også jobbet i kiosk. Da kunne det være ungdomsgjenger jeg så stjal, men turte ikke konfrontere dem. Hvis de er mange og du er kun en så er det jo ingenting man kan gjøre om de ikke vil legge tilbake det de stjal. Jeg er en forsiktig person og ville aldri risikert helsen min for å stoppe noen fra å stjele litt sjokolade. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 minutt siden):

Selv har jeg også jobbet i kiosk. Da kunne det være ungdomsgjenger jeg så stjal, men turte ikke konfrontere dem. Hvis de er mange og du er kun en så er det jo ingenting man kan gjøre om de ikke vil legge tilbake det de stjal. Jeg er en forsiktig person og ville aldri risikert helsen min for å stoppe noen fra å stjele litt sjokolade. 

Huff, ja, det er ikke bare bare. Jeg husker at jeg så en gutt putte noe godis i sekken sin en av de første dagene på Rimi. Var mange de også og jeg turte heller ikke konfrontere ham. Jeg er også en forsiktig person og hadde aldri risikert helsen min for noe sånt jeg heller. Var veldig ung på den tiden også, men hadde ikke turt det nå over 20 år etter heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jukkapalme said:

Huff, ja, det er ikke bare bare. Jeg husker at jeg så en gutt putte noe godis i sekken sin en av de første dagene på Rimi. Var mange de også og jeg turte heller ikke konfrontere ham. Jeg er også en forsiktig person og hadde aldri risikert helsen min for noe sånt jeg heller. Var veldig ung på den tiden også, men hadde ikke turt det nå over 20 år etter heller. 

Hadde ikke turt å konfrontere en tyv i dag heller.  Jeg er svært konfliktsky og forsiktig. Da jeg jobbet i matbutikk var det heldigvis alltid noen mer erfarne ansatte som tok hånd om de vanskelige kundene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (5 minutter siden):

Hadde ikke turt å konfrontere en tyv i dag heller.  Jeg er svært konfliktsky og forsiktig. Da jeg jobbet i matbutikk var det heldigvis alltid noen mer erfarne ansatte som tok hånd om de vanskelige kundene. 

Ja, vi er veldig like på det området der. Konfliktsky og forsiktig jeg også med en god dose angst som ikke akkurat gjør meg mindre forsiktig 🙈 Ja, var alltid godt med noen mer erfarne og "tøffe" folk som hjalp en med de vanskelige kundene. Heldigvis var de fleste kundene hyggelige da, men av og til dukket det opp en fjott som slo seg vrang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, jukkapalme said:

Ja, vi er veldig like på det området der. Konfliktsky og forsiktig jeg også med en god dose angst som ikke akkurat gjør meg mindre forsiktig 🙈 Ja, var alltid godt med noen mer erfarne og "tøffe" folk som hjalp en med de vanskelige kundene. Heldigvis var de fleste kundene hyggelige da, men av og til dukket det opp en fjott som slo seg vrang. 

Ja, de aller aller fleste kundene var heldigvis hyggelige. Hadde sjeldent dårlig erfaring med kunder. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Belinda B skrev (3 timer siden):

Når du er stresset og får oppblåst mage med en gang du spiser litt… Fysjda. 🫤

Cassidy Tvillingene er helt enige med deg Belinda.:nikke::nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke kan si takk. Vet ikke hvor det er blitt av vanlig høflighet blant folk lengre. Jeg er vokst opp med at man takker for ting man får, uavhengig om man liker tingene eller ei, man sier takk for maten, takk når noen åpner en dør... Generelt takker jeg der det føles naturlig. Nå for tiden, både nye venner og gamle venner, familie... Sjeldent takk for ting man gjør og gir. Det irriterer meg, men jeg bør vel bare slutte med det siden flere og flere ikke takker lengre. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
SVK skrev (2 timer siden):

Hadde ikke jeg gjort heller, men hvis de prøvde å stjele noe jeg eide ville jeg vurdert det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ford3000 skrev (17 minutter siden):

Folk som ikke kan si takk. Vet ikke hvor det er blitt av vanlig høflighet blant folk lengre. Jeg er vokst opp med at man takker for ting man får, uavhengig om man liker tingene eller ei, man sier takk for maten, takk når noen åpner en dør... Generelt takker jeg der det føles naturlig. Nå for tiden, både nye venner og gamle venner, familie... Sjeldent takk for ting man gjør og gir. Det irriterer meg, men jeg bør vel bare slutte med det siden flere og flere ikke takker lengre. 

Så kjedelig å gi uten å få takk :( 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (18 minutter siden):

Og ikke nok med det, de kikker rart på deg når du takker 🥴

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Så kjedelig å gi uten å få takk :( 

Jepp... så nå luker jeg bare ut folk og slutter å gi folk som ikke makter å puste ut et lite takk for ting. Jeg er nok kjip sånn, men jeg er vant med å takke og motta takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (1 minutt siden):

Og ikke nok med det, de kikker rart på deg når du takker 🥴

Ja! Det er ikke bare meg! Hva skjer?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...