Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Wednesday Addams said:

Kunder som går rundt i butikken og plukker opp ting, men når de ombestemmer seg og ikke ønsker kjøpe varen lengre, så bare slenger de den ned et random sted. Altså, hvorfor? Med mindre man tror at ting på magisk vis får bein og klarer gå tilbake dit man fant det, så er man jo nesten nødt til å trekke konklusjonen om at noen andre må rydde opp etter seg. 

Det er rett og slett skikkelig mangel på folkeskikk, og slike folk burde vært steinet. 

Verste er de som gjør slikt med kjøle og frysevarer. Da ødelegger de jo varene.  Har også sett folk har lagt fra  seg kjølevarer i fryseren og frysevarer i kjøleskapene. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, SVK said:

Verste er de som gjør slikt med kjøle og frysevarer. Da ødelegger de jo varene.  Har også sett folk legge fra seg melk i fryseren og iskrem i kjøleskapene. 

Ja, uff. Jeg jobbet i matbutikk tidligere, og det var ikke så rent få ganger jeg fant melk i tørrvareavdelingen. Det verste er at voksne folk har prøvd å gjemme melkekartongen bak makaronien, og lignende ting. Altså, what? Jeg skjønner ikke den "logikken" der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Wednesday Addams said:

Ja, uff. Jeg jobbet i matbutikk tidligere, og det var ikke så rent få ganger jeg fant melk i tørrvareavdelingen. Det verste er at voksne folk har prøvd å gjemme melkekartongen bak makaronien, og lignende ting. Altså, what? Jeg skjønner ikke den "logikken" der.

Ja, det har jeg også sett. Håper disse folkene blir tatt en gang slik at de vil måtte forklare seg og eventuelt bli enmeldt. Det å gjemme kjøle- og frysevarer må jo sidestilles med tyveri. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SVK said:

Ja, det har jeg også sett. Håper disse folkene blir tatt en gang slik at de vil måtte forklare seg og eventuelt bli enmeldt. Det å gjemme kjøle og frysevarer må jo sidestilles med tyveri. 

Jeg tror faktisk folk flest ikke tenker over hva som anses som tyveri og ikke. Senest i dag var det en dame som ble rasende på meg fordi jeg forklarte at siden hun åpnet en maskara (rev av plasten og greier) måtte hun betale for den. "Ja, men jeg skulle jo bare se formen på børsten!" sa hun. "Da skulle du ha brukt testeren", sa jeg. Kjempeblid ble hun.

Egentlig tenker jeg at alle hadde hatt godt av å jobbe i butikk eller et annet serviceyrke en eller annen gang i løpet av livet, så hadde en kanskje lært seg å være en god kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wednesday Addams said:

Jeg tror faktisk folk flest ikke tenker over hva som anses som tyveri og ikke. Senest i dag var det en dame som ble rasende på meg fordi jeg forklarte at siden hun åpnet en maskara (rev av plasten og greier) måtte hun betale for den. "Ja, men jeg skulle jo bare se formen på børsten!" sa hun. "Da skulle du ha brukt testeren", sa jeg. Kjempeblid ble hun.

Egentlig tenker jeg at alle hadde hatt godt av å jobbe i butikk eller et annet serviceyrke en eller annen gang i løpet av livet, så hadde en kanskje lært seg å være en god kunde.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
Wednesday Addams skrev (1 time siden):

Noen folk er jo helt idioter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wednesday Addams skrev (1 time siden):

Kunder som går rundt i butikken og plukker opp ting, men når de ombestemmer seg og ikke ønsker kjøpe varen lengre, så bare slenger de den ned et random sted. Altså, hvorfor? Med mindre man tror at ting på magisk vis får bein og klarer gå tilbake dit man fant det, så er man jo nesten nødt til å trekke konklusjonen om at noen andre må rydde opp etter seg. 

Det er rett og slett skikkelig mangel på folkeskikk, og slike folk burde vært steinet. 

SÅ enig! Tenker at disse folkene har så ræva verdier at jeg ikke vil ha de i kretsen min en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

SÅ enig! Tenker at disse folkene har så ræva verdier at jeg ikke vil ha de i kretsen min en gang.

Spesielt når man ender opp med å finne toro vaffelrøre i lag med tyggis 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 time siden):

Verste er de som gjør slikt med kjøle og frysevarer. Da ødelegger de jo varene.  Har også sett folk legge fra seg melk i fryseren og iskrem i kjøleskapene. 

Det er forjævelig, ja. Senest i morges da jeg kom på jobb og begynte vakta mi, fant jeg en lakselenke som noen hadde dumpa i en kjøledisk, og den var allerede blaut. Takk f*** så mye! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (2 minutter siden):

Det er forjævelig, ja. Senest i morges da jeg kom på jobb og begynte vakta mi, fant jeg en lakselenke som noen hadde dumpa i en kjøledisk, og den var allerede blaut. Takk f*** så mye! :( 

Så gale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (4 minutter siden):

De skulle hatt grisebank med en beinfrossen lakselenke!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Så gale

Ja. Å finne en pose ostepop blant bleiene er bare irriterende, men når en matvare blir ødelagt pga en kunde som enten er blåst i hodet eller gir beng er tragisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle hatt grisebank med en beinfrossen lakselenke!

Amen! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ber de gå i seg sjæl og sånn.

Vi holder personen fast slik at du kan komme med masse sannhetsord til personen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunder som kommer til kassen og klager til meg at nå er det helt tomt for ditt og datt der og der. Ja, for DET kan jo JEG gjøre mye med her jeg står. Makan. :himle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FrankDrebin said:

Kunder som kommer til kassen og klager til meg at nå er det helt tomt for ditt og datt der og der. Ja, for DET kan jo JEG gjøre mye med her jeg står. Makan. :himle:

Enig. Samme med kunder som klager til de i kassa over hvor dyrt det er blitt. Det er selvsagt ikke de i kassa som bestemmer prisene! 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (10 minutter siden):

Enig. Samme med kunder som klager til de i kassa over hvor dyrt det er blitt. Det er selvsagt ikke de i kassa som bestemmer prisene! 

Får en del av dem også, ja. Det er litt som om jeg skulle ta tak i postmannen og klage over hvor dyr strømmen er, og nærmest holde ham ansvarlig for det. :P

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (6 timer siden):

Det trenger ikke nødvendigvis være klaging da men heller småprat, det hender jeg nevner hvor dyrt ting er blitt selv når jeg småprater med ansatte og de bruker å være enige for de må jo betale for det dyre akkurat som alle andre :) 

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...