Frøkenfryden Skrevet 8. april 2023 #13021 Del Skrevet 8. april 2023 Sjokoladepenge skrev (5 timer siden): Ja, la oss fortsette å kalle krøplinger for krøplinger og negre for negre. La oss kalle en spade for en spade 🙃 For eksempel. Nei la oss fjerne ordet krøpling fra bøker! Det er det viktigste! Så kan vi bare fortsette å diskriminere de og ikke gi de jobber eller et tilgjengelig samfunn. Det viktigste er at de i alle fall har en varm sensurert påskekrimbok! 🙄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 8. april 2023 #13022 Del Skrevet 8. april 2023 (endret) Cid skrev (4 timer siden): Og når det gjelder ting som ikke aldri burde vært greit å kalle folk som negerkonge eller krøpling så synes jeg også at det er viktig at man har de gamle bøkene, filmene osv slik at man kan lære av sine feil Så man aldri gjentar dem Helt enig Cid. Det er historie. Historie kan ikke slettes. Psykologien har også lært mye av grusomme eksperimenter. Slik er det. Og for meg da, med venner som er «krøplinger» og delvis slik selv. Det er jo ikke gamle bøker som opprører meg og dem. Men ting som skjer nå i 2023. Og dette sensurvåset tar fokus vekk fra hvordan ting er nå. F eks at en rullestolbruker ikke kan sitte med familien sin på konsert fordi da er det lagt opp til en assistentplass ved siden av deg, ikke mann og barn. Ett av en million eksempler. Dette blir for meg helt feil fokus. Som skygger for faktiske problemer. Endret 8. april 2023 av Frøkenfryden 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 8. april 2023 #13023 Del Skrevet 8. april 2023 Frøkenfryden skrev (2 timer siden): Nei la oss fjerne ordet krøpling fra bøker! Det er det viktigste! Så kan vi bare fortsette å diskriminere de og ikke gi de jobber eller et tilgjengelig samfunn. Det viktigste er at de i alle fall har en varm sensurert påskekrimbok! 🙄 Nå handler selvfølgelig woke om veldig mye mer enn å sensurere bøker, men jeg synes det er helt ok at støtende ord fjernes fra bøker som printes i dag 🙂 Det går også an å ha flere tanker i hodet på en gang. Du har helt rett i at det kan gjøres mye, mye mer for å gjøre ting i samfunnet mer tilgjengelig for funksjonshemmede og det er selvfølgelig kjempeviktig, men jeg synes også det er bra at vi samtidig kan forsøke å ta hensyn til andre grupper. Ønsker deg en fin lørdag ❤ ..... Jeg irriterer meg over butikker som ikke fjerner utgåtte varer slik at jeg får dem med meg hjem 😤 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 8. april 2023 #13024 Del Skrevet 8. april 2023 Cid skrev (10 timer siden): Og når det gjelder ting som ikke aldri burde vært greit å kalle folk som negerkonge eller krøpling så synes jeg også at det er viktig at man har de gamle bøkene, filmene osv slik at man kan lære av sine feil Så man aldri gjentar dem Ja. Enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 8. april 2023 #13025 Del Skrevet 8. april 2023 Sjokoladepenge skrev (2 timer siden): Nå handler selvfølgelig woke om veldig mye mer enn å sensurere bøker, men jeg synes det er helt ok at støtende ord fjernes fra bøker som printes i dag 🙂 Det går også an å ha flere tanker i hodet på en gang. Du har helt rett i at det kan gjøres mye, mye mer for å gjøre ting i samfunnet mer tilgjengelig for funksjonshemmede og det er selvfølgelig kjempeviktig, men jeg synes også det er bra at vi samtidig kan forsøke å ta hensyn til andre grupper. Ønsker deg en fin lørdag ❤ ..... Jeg irriterer meg over butikker som ikke fjerner utgåtte varer slik at jeg får dem med meg hjem 😤 Dumt så mange misbruker woke slik at det blir vanskelig for mange å like 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 12. april 2023 #13026 Del Skrevet 12. april 2023 At jeg ofte får statisk støt på butikker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 12. april 2023 #13027 Del Skrevet 12. april 2023 At folk som klager på avsporinger, avsporer selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 12. april 2023 #13028 Del Skrevet 12. april 2023 Embla Othea skrev (På 7.4.2023 den 23.24): Folk som poster emojier for å latterliggjøre brukere. Cassidy Tvillingene er helt enige med deg der Embla. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 12. april 2023 #13029 Del Skrevet 12. april 2023 Embla Othea skrev (3 timer siden): At folk som klager på avsporinger, avsporer selv. Cassidy Tvillingene er så enige med deg Embla. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 12. april 2023 #13030 Del Skrevet 12. april 2023 Fuglekvittring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 12. april 2023 #13031 Del Skrevet 12. april 2023 Cid skrev (17 timer siden): At jeg ofte får statisk støt på butikker Signerer. Jobber i butikk, og det går ikke en dag uten at jeg får minst én "karamell". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 12. april 2023 #13032 Del Skrevet 12. april 2023 FrankDrebin skrev (1 time siden): Signerer. Jobber i butikk, og det går ikke en dag uten at jeg får minst én "karamell". Jeg har begynt å unngå kassa for all del, legger oppå varene men er ikke borti kassa og når jeg skal ta den skille greia så tar jeg jakka rundt hånda og plukker den opp, blitt ordentlig paranoid 😂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 12. april 2023 #13033 Del Skrevet 12. april 2023 Cid skrev (2 timer siden): Jeg har begynt å unngå kassa for all del, legger oppå varene men er ikke borti kassa og når jeg skal ta den skille greia så tar jeg jakka rundt hånda og plukker den opp, blitt ordentlig paranoid 😂 Det er gode tiltak. xD Dog skal det sies at jeg får en karamell selv når jeg bruker hansker. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 13. april 2023 #13034 Del Skrevet 13. april 2023 Regn, regn og atter regn. Du skjønne vår, kom til meg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 13. april 2023 #13035 Del Skrevet 13. april 2023 Embla Othea skrev (1 minutt siden): Regn, regn og atter regn. Du skjønne vår, kom til meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 13. april 2023 #13036 Del Skrevet 13. april 2023 Embla Othea skrev (6 timer siden): Regn, regn og atter regn. Du skjønne vår, kom til meg! Så enig! April skal jo liksom være en av de tørreste månedene, men har vært masse av både snø og regn Jeg irriterer meg over long covid. Er faen så lei! Ble smittet i starten av mars i fjor og ennå sitter det igjen. Halsen knyter seg, jeg blir fort andpusten, mye intens hodepine og er helt ekstremt utmattet. Jeg har mild/moderat ME fra før av og har blitt verre etter covid. Halsen knyter seg typisk nok ofte mest på natten, så må alltid ha fisherman under hodeputa. Ekke til å spøke med det der ass. Har aldri vært så syk noen gang som de 3-4 ukene da det sto på som verst. Glad jeg er vaksinert, ihvertfall ellers hadde det kanskje blitt enda verre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 13. april 2023 #13037 Del Skrevet 13. april 2023 jukkapalme skrev (2 minutter siden): Så enig! April skal jo liksom være en av de tørreste månedene, men har vært masse av både snø og regn Jeg irriterer meg over long covid. Er faen så lei! Ble smittet i starten av mars i fjor og ennå sitter det igjen. Halsen knyter seg, jeg blir fort andpusten, mye intens hodepine og er helt ekstremt utmattet. Jeg har mild/moderat ME fra før av og har blitt verre etter covid. Halsen knyter seg typisk nok ofte mest på natten, så må alltid ha fisherman under hodeputa. Ekke til å spøke med det der ass. Har aldri vært så syk noen gang som de 3-4 ukene da det sto på som verst. Glad jeg er vaksinert, ihvertfall ellers hadde det kanskje blitt enda verre. Cassidy Tvillingene håper at du snart blir bedre, vi sender deg varmetanker og varmeklemmer @jukkapalme 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 13. april 2023 #13038 Del Skrevet 13. april 2023 Ciaran og Ciara skrev (Akkurat nå): Cassidy Tvillingene håper at du snart blir bedre, vi sender deg varmetanker og varmeklemmer @jukkapalme Takk, søte dere 💜🥰 Dere er så snille og gode 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 13. april 2023 #13039 Del Skrevet 13. april 2023 jukkapalme skrev (6 minutter siden): Takk, søte dere 💜🥰 Dere er så snille og gode 🥰🥰♥️♥️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 13. april 2023 #13040 Del Skrevet 13. april 2023 jukkapalme skrev (1 time siden): Så enig! April skal jo liksom være en av de tørreste månedene, men har vært masse av både snø og regn Jeg irriterer meg over long covid. Er faen så lei! Ble smittet i starten av mars i fjor og ennå sitter det igjen. Halsen knyter seg, jeg blir fort andpusten, mye intens hodepine og er helt ekstremt utmattet. Jeg har mild/moderat ME fra før av og har blitt verre etter covid. Halsen knyter seg typisk nok ofte mest på natten, så må alltid ha fisherman under hodeputa. Ekke til å spøke med det der ass. Har aldri vært så syk noen gang som de 3-4 ukene da det sto på som verst. Glad jeg er vaksinert, ihvertfall ellers hadde det kanskje blitt enda verre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå