Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Folk som smatter når de spiser eller sover.
  • Barn som insisterer på å legge ALLE varene i handlevognen på rullebåndet, gjerne klokken 16-16:30.
  • De som ikke plukker opp møkka etter hundene sine. 
  • De som går med hundene løse der det er båndtvang året rundt. 
  • At reklamene på TV'n er så vanvittig mye høyere enn selve programmet jeg ser på.
  • Mennesker som snakker ekstremt langsomt med masse pauser midt i setningen sin. 
  • Snorking.
  • Mennesker som sniker i kø, og da spesielt eldre som ser tilsynelatende "oppegående" ut. 
  • Når man står i dagligvare butikken i rushet etter jobb og de har én kasse åpen med milelang kø. 
  • Når ansatte i klesbutikker osv. ikke tilbyr hjelp når jeg tydelig gir uttrykk for det. Da står de heller bak kassen å trykker på telefonen sin eller står å prater med venninnene sine. 
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: 1a923...dc0

Oppførselen. 

Anonymkode: aed2f...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppførselen. 

Anonymkode: aed2f...1ec

Alle er forskjellige :) Der er mange ufine menn på kg og også mange hyggelige menn samme som at der er mange ufine damer og også mange hyggelige damer her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer at finn.no har begynt å legge annonser på forsiden av vg.no som om det er en sak i avisen. Først holdt de seg til høyre siden, men nå er de faktisk i selve nyhetsstrømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, LeilaS skrev:

Foreldre som omtaler barna sine som prins eller prinsesse :dry:

Ja de må lære seg at med mindre de selv er konge eller dronning så er ikke barna deres prins eller prinsesse 

Anonymkode: 90c01...678

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LeilaS skrev:

Foreldre som omtaler barna sine som prins eller prinsesse :dry:

Åh, jeg også. At alle som annonserer kjønnet på barnet får "Åh, gratulerer med prinsen/prinsessa!" Og alle kort til nyfødt står det prins/prinsesse på. Nei takk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja de må lære seg at med mindre de selv er konge eller dronning så er ikke barna deres prins eller prinsesse 

Anonymkode: 90c01...678

"Mammas lille prinsesse er så flink :)" Blæh! Eller "mamma elsker sin gode prins" Blæh.

6 minutter siden, *Pixie* skrev:

Åh, jeg også. At alle som annonserer kjønnet på barnet får "Åh, gratulerer med prinsen/prinsessa!" Og alle kort til nyfødt står det prins/prinsesse på. Nei takk.

Skjønner ikke greia med det. Det er så ufattelig teit! :bond:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som innbiller seg at de er veldig kule og hippe, hvis de snakker engelsk. 

Selv om de befinner seg i Norge, og skal snakke med andre nordmenn.

"og my Gaaaaaaaaaaaaaaaaddddd" :angry:

Anonymkode: dc777...c02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Jacklost skrev:

Folk som ghoster istedenfor å si rett ut at de ikke er interessert i å ha kontakt mer :murvegg:

Hva gjør du selv? Tror det er ganske uvanlig å si rett ut at man ikke vil ha kontakt lenger.  Synes også det er mer strengt å si ting rett ut enn å bare ghoste.  Hadde tenkt de var rimelig irritert eller sur på meg om de sa "jeg er ikke interessert i å ha kontakt lenger".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
2 minutter siden, Summers skrev:

Hva gjør du selv? Tror det er ganske uvanlig å si rett ut at man ikke vil ha kontakt lenger.  Synes også det er mer strengt å si ting rett ut enn å bare ghoste.  Hadde tenkt de var rimelig irritert eller sur på meg om de sa "jeg er ikke interessert i å ha kontakt lenger".

Man kan si noe som "Du, jeg har ikke så mye tid til å chatte med folk på nettet så jeg tror det er like greit at vi avslutter kontakten" Slike unnskyldinger respekterer jeg :) Men når man har gitt inntrykk for og sagt at man har lyst å ha kontakt og så slutter man plutselig å svare så er det bare frekt og barnslig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jacklost skrev:

Man kan si noe som "Du, jeg har ikke så mye tid til å chatte med folk på nettet så jeg tror det er like greit at vi avslutter kontakten" Slike unnskyldinger respekterer jeg :) Men når man har gitt inntrykk for og sagt at man har lyst å ha kontakt og så slutter man plutselig å svare så er det bare frekt og barnslig

Enig i at din måte å gjøre det på var bedre. Men det vanlige er nok å bare la samtalen dø ut så tror ikke det er frekt ment. Enkelte ganger dør bare samtalen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 minutter siden, Jacklost skrev:

Helt enig. Men jeg tåler å høre det og vil MYE heller at han bare sier det rett ut enn å la hver å svare. Verste jeg vet er når jeg ser de har lest meldingen, men gidder ikke å svare. Jeg tar hintet, men hvorfor ikke bare si det som det er?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på en podcast som heter Awsome Etiquette, de har mange tiår på baken når det gjelder skikk og bruk og etikette, men de er også flinke til å ta til seg det som skjer i nåtiden. De hadde dette temaet oppe for ikke så lenge siden og de mente faktisk at det var helt greit å la en samtale "fisle" ut i sanden. Vil noen absolutt snakke, ihvertfall på Facebook og lignende, så er det bare å svare med så få ord som mulig og ikke stille spørsmål tilbake, og da tar de andre forhåpentligvis hintet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle lage en form med pasta, pølser, creime fraiche og masse digg oppi før i dag til middag. Jeg var sulten og glad når den endelig var ferdig. Jeg skal til å ta forma ut fra ovnen og hva tror dere skjer da? Jo, jeg brenner meg og klarte å miste formen! Den landet så klart opp ned på komfyr døren!  :angry::daane:Mye splashet utover gulvet og. Fantastisk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, smalls skrev:

Jeg skulle lage en form med pasta, pølser, creime fraiche og masse digg oppi før i dag til middag. Jeg var sulten og glad når den endelig var ferdig. Jeg skal til å ta forma ut fra ovnen og hva tror dere skjer da? Jo, jeg brenner meg og klarte å miste formen! Den landet så klart opp ned på komfyr døren!  Mye splashet utover gulvet og. Fantastisk.  :angry::daane:

Minte meg om denne tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...