Gå til innhold

Trenger filmtips til 9-åring + voksen. Norsk tekst, på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Pleier å ha noen filmkvelder i helgene, men nå begynner vi å gå tom for filmer. Ønsker familiefilm, men kan være opptil 11års aldersgrense. Trenger ikke være norsk tale så lenge det er norsk tekst.

Vi har abonnement på netflix og viasat, og mulighet til å leie via canal digital GO.

Filmer som falt veldig i smak var feks. Narnia-filmene og Dragetreneren.

Vurdere Harry Potter-filmene også, men har ikke sett de selv, så vet ikke hvor spennende de er.

Vi er to jenter forresten. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anastasia
Skrevet

Charlie og Sjokoladefabrikken

Alice in Wonderland

Grusomme meg 1 og 2

Skrevet

De er sett alle sammen, men takk for tips :)

Vi endte opp med Harry Potter igår, veldig vellykket. Ikveld skal vi se film nr to av Harry Potter. Både jeg og hun koste oss veldig, men tar gjerne i mot flere tips i den sjangeren.

Og gjerne filmer med mennesker og ikke animasjon, har sett det meste av animasjonsfilmer som har kommet de siste årene, og trening på å lese norsk tekst istedet for norsk tale setter jeg høyt ;)

Skrevet

Om de er å finne på nettet:

101 dalmatinere.

Den utrolige reisen.

De virkelige Asterix og Obelix-filmene var en periode favorittfilmene mine.

:)

Skrevet (endret)

Om de er å finne på nettet:

101 dalmatinere.

Den utrolige reisen.

De virkelige Asterix og Obelix-filmene var en periode favorittfilmene mine.

:)

Takk for svar, men alle de er også sett ;) Alle barnefilmer jeg så da jeg var ung har vi stort sett vært gjennom (90-tallet) minst en gang, og så vil vi gjerne ha filmer ingen av oss har sett.

En annen stor favoritt hos begge er Silkesvarten, så litt drama-filmer og gjerne om dyr er populært. Har vurdert Titanic, men jeg tror hun trenger et par år til før hun er moden nok til å se den.

Redigert: Hun ser gjerne tv-serier i hverdagen som Friends osv. Gjør ingenting om det er litt voksen-humor, for vi ser alltid filmene sammen og kan snakke underveis om det er noe som ikke passer for barn.

Endret av FrkHumle
Skrevet

Nanny McPhee :)

Skrevet

Mine søsken ELSKER Olsenbanden Jr.-filmene!

Skrevet

Mine søsken ELSKER Olsenbanden Jr.-filmene!

Men de liker ikke jeg ;) Skal være noe vi begge vil se på. Olsenbanden Jr. er litt for barnslige. De vanlige Olsenbanden-filmene er mye bedre og noe jeg fint kan se på. :)

Skrevet

Men de liker ikke jeg ;) Skal være noe vi begge vil se på. Olsenbanden Jr. er litt for barnslige. De vanlige Olsenbanden-filmene er mye bedre og noe jeg fint kan se på. :)

For barnslig? :S søsknene mine er 9 og 10 og synes de er veldig morsomme. Spesielt den som er litt "musikal"!

Hvis dere ikke har gått gjennom hele disneyklassiker-serien og alle filmene fra pixar er i alle fall det noe å fortsette på ;)

Skrevet

For barnslig? :S søsknene mine er 9 og 10 og synes de er veldig morsomme. Spesielt den som er litt "musikal"!

Hvis dere ikke har gått gjennom hele disneyklassiker-serien og alle filmene fra pixar er i alle fall det noe å fortsette på ;)

For barnslige for MEG. :) Vi leter etter filmer begge liker. Dattera mi så gjennom Olsenbanden Jr.-filmene for noen år siden og har aldri nevnt de som spesielt underholdende, noe jeg er glad for da jeg ikke liker de ;)

Vi ønsker ikke se gjennom alle barnefilmer, vi ønsker gode filmer som kan passe til både voksen og barn samtidig. Gjerne engelske med norsk tekst som nevnt før.

AnonymBruker
Skrevet

pirates of the caribbean-filmene

Anonymous poster hash: 97a9a...ed9
Gjest Funky Punk
Skrevet

Croods

Scooby-Doo 2

Modig

Monsters vs Aliens

Spiderwick

Goonies (min favoritt <3 )

El dorado (supermorsom)

En serie uheldige hendelser

Sannheten om Rødhette

Alle disse finnes forresten på Netflix

Skrevet

Å, dette er jo den aller beste filmkategorien. De fleste finnes på norske netflix, hvis ikke finnes det jo muligheter for å se amerikansk netflix.

Med fare for at ting allerede er nevnt:
Harry Potter
Spiderwick Chronicles
The Golden Compass
Narnia
The Librarian
Matilda (Jeg så den igjen forleden dag, og den er jo genial!!)
Jack The Giant Slayer
Gutten og jernkjempen
Stardust
Hook
Den forheksede Elle
Percy Jackson-filmene (disse liker både jeg, kusine på 12 og mannen i huset.)
Eragon
Enchanted
Freaky Friday
Lorax
Mirror Mirror
The princess bride
Merlins Apprentice
The Last Airbender
Bridge to Terabithia (fryktelig trist film, men den er fantastisk.)
Nanny McPhee
Div Marvel, superman, avengers osv.
Oz: The great and powerful
Hotel Transylvania (dog animert, men kjempekul film)
Frankenweenie (animert, men kul!)

• Liker 1
Gjest lillelarve
Skrevet

Jeg vil anbefale Harry Potter fordi jeg elsker de filmene, og elsket de som barn også! :) Anbefaler å se resten også!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brave, Frozen, Epic, Despicable me, Up, Wall-E, Adventures in Zambezia, Enchanted, Happy Feet, Harry Potter, Princess diaries, Ratatouille, Tangled, Shrek, Cloudy with a chance of meatballs, Monsters Inc, The tales of Despereaux,

Anonymous poster hash: 52ad0...534
Skrevet

Å, dette er jo den aller beste filmkategorien. De fleste finnes på norske netflix, hvis ikke finnes det jo muligheter for å se amerikansk netflix.

Med fare for at ting allerede er nevnt:

Harry Potter

Spiderwick Chronicles

The Golden Compass

Narnia

The Librarian

Matilda (Jeg så den igjen forleden dag, og den er jo genial!!)

Jack The Giant Slayer

Gutten og jernkjempen

Stardust

Hook

Den forheksede Elle

Percy Jackson-filmene (disse liker både jeg, kusine på 12 og mannen i huset.)

Eragon

Enchanted

Freaky Friday

Lorax

Mirror Mirror

The princess bride

Merlins Apprentice

The Last Airbender

Bridge to Terabithia (fryktelig trist film, men den er fantastisk.)

Nanny McPhee

Div Marvel, superman, avengers osv.

Oz: The great and powerful

Hotel Transylvania (dog animert, men kjempekul film)

Frankenweenie (animert, men kul!)

Takk for gode tips! Jeg har sett Freaky Friday, men ikke tenkt at den kan passe sammen med henne enda. :) Narnia-filmene har vi sett, og elsker de begge to. Gleder oss til neste film ;) Har sett ferdig de to første Harry Potter-filmene nå også, så de skal vi ta helgene fremover.

Mathilda har vi sett, men hver for oss. Jentungen hadde sett den på skolen i 1.klasse og ble livredd, så kan være fint å se den på nytt sammen. ;) Marvel-filmene krysser vel grensa for hva hun bør se med tanke på vold tenker jeg, jeg har sett de, så tror vi drøyer de noen år.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...