AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Hvor ofte må dine barn bytte avdeling i løpet av sin tid i barnehagen? Her går det mot en gang i året og jeg synes det er mye. Eller er det normalt? Dessverre eneste barnehagen med ledig plass...Anonymous poster hash: e1a1f...620
Frisørdama Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Trodde det som regel bare var bytte fra små- til storebarns avdeling. Det er det iallefall i vår bhg
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Jeg vet om en del barnehager der de bytter hvert år. Der jenta vår går er det normalt med bare ett bytte; fra småbarn til storbarnsavdelig. Synes det er best, men har venner i de andre barnehagene og de sier det fungerer helt fint. Bare litt ekstra stress hver høst pga ny innkjøring.Anonymous poster hash: 534a9...073
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 I vår barnehage har de tre avdelinger. Småbarn 1-2, mellomavdeling med 2-3 åringer(noen som fyller 4 det året), og storbarn 3-6år. Så de fleste må igjennom 3 avd. Kommer litt an på hvor mange det er i de forskjellige aldersgruppene. Anonymous poster hash: 66ef0...bd5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Hos oss er det kun når man går fra småbarn til store barn, høsten det året man er 3 år. Har aldri hørt om noen som bytter oftere, med mindre det er noe veldig spesielt. Hvorfor bytter dere så ofte da, og er det bare omrokkering av barna liksom? Anonymous poster hash: 0d723...229
barnesangen Skrevet 10. mai 2014 #6 Skrevet 10. mai 2014 I bhg til vår datter er drt bytte hver høst. De har aldersinndelte avd. Altså samme årdkull på samme avd. Noen bytter også i løpet av året om de f.eks er født veldig tidlig på året. ...vi har første bytte i august
Hedda-78 Skrevet 10. mai 2014 #7 Skrevet 10. mai 2014 Vår barnehage har 8 avdelinger. De fleste er innom 4 eller 5 avdelinger. Det går helt fint. De voksne pleier også å bytte avdeling, slik at de fleste barna har "med seg" en voksen de kjenner til den neste avdelingen. Barna følger jo også hverandre, så de kjenner barna selv om avdelingen er ny. Mitt barn har tre gode venner, og de fire har alltid gått i samme avdeling opp igjennom (siste året nå). Byggene som avdelingene er i er veldig ulike og er naturligvis tilpasset de ulike aldersgruppene. F.eks. har babyavdelingen bare plass til 10 barn og har ikke toalett, men naturligvis babystoler, stellebord og et eget rom med sprinkelsenger til alle barna. Avdelingene som har trapper, blir brukt til de eldste barna. Jeg synes spesielt at det var fint at mitt barn som var 11 mnd når han begynte i bhg slapp å være sammen med bulldozere på nesten 3, da hadde han jo blitt overkjørt - bokstavelig talt.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #8 Skrevet 10. mai 2014 Vi har aldersinndelt avdeling, dvs de bytter hvert år men personale følger også med.Anonymous poster hash: 68129...e98
Gjest Magdalene Skrevet 10. mai 2014 #9 Skrevet 10. mai 2014 En gang. Når de går fra småbarn til storebarn.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #10 Skrevet 10. mai 2014 Det høres jo greit om personalet følger med da. Men når alt blir nytt blir jeg bare oppgitt. Spesielt siden mitt barn bruker laaaaang tid på å finne seg til rette. TSAnonymous poster hash: e1a1f...620
Diddles Skrevet 10. mai 2014 #11 Skrevet 10. mai 2014 (endret) Barnehagen Liten går i har også omorganisert hvert år til nå, så det blir nok noe nytt i år også, så da har hun startet i ny gruppe 3 ganger! Nå skal de tilbake til 0-6 i hennes bhg, så da blir det mest sannsynlig siste gang hun bytter, men det vil nå vise seg Nå er dette en bhg der jeg har inntrykk av at de fleste voksne er kjent med ungene uavhengig av hvilken gruppe de er på, så det blir nok ikke "helt ille" Trøster meg selv med det, Liten er også skeptisk i utgangspunktet (Liten sin mamma er enda verre, enda hun jobber i bhg selv ) men jeg ser jo hun finner seg til rette og trives etterhvert Dessuten er det jo ikke sånn at hun starter helt fra scratch, for det er jo vennskap å ta hensyn til her - så noen hun kjenner godt vil det jo være! Barn er utrolig tilpasningsdyktige, og ofte er det vi som foreldre som ønsker tryggheten det er med de samme voksne Lykke til Endret 10. mai 2014 av Diddles
Gjest chiki Skrevet 10. mai 2014 #12 Skrevet 10. mai 2014 Vi har småbarnsavd, så bytter de til storbarn høsten det året de fyller 3 år. Siste året før de begynner på skolen går de på utegruppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå