Bustetroll Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Vesla er 20 mnd, men hun har ikke fått pute i senga si enda. Kom til å tenke på det da jeg la nytt sengetøy til vask. Putetrekket som fulgte med til juniordyna var vanlig str. Når begynte barnet ditt med liten hodepute? Og evt når begynte det med pute i vanlig str?
Marikke Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Eldstejenta mi var nesten 3 år før hun begynte med pute. Da fikk hun en pute som passer i vanlig putetrekk, men som er ganske tynn.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Eldste var to år yngste var fire måneder.Anonymous poster hash: 193ec...b24
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Hvor lenge er det vanlig å si barns alder i måneder? Anonymous poster hash: 2c54f...a95 5
Papirfly Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Begynte da hun var 1.5. Da hadde hun skjønt at jeg har hodepute, og det ville hun også ha. Da hun fikk pute, lå hun oppå den med hele kroppen. Puter kommer i mange størrelser. Er du usikker, kan du begynne med en liten. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Vi fikk en tynn barnedunpute til jul, og da var gutten 15 måneder. Vi begynte med den da, og han så faktisk ut til å like det veldig godt Før pleide han alltid å reise seg opp i senga etter at vi hadde lagt han, men etter at han begynte med pute har han bare lagt seg godt til rette med hodet og blitt liggende hver eneste gang!Anonymous poster hash: 35b5a...440
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 7 mnd kanskje, men kunne godt å begynt tidligere tror jeg. Så ut som han likte det veldig godt! Jeg har kjøpt pute som er like bred som sprinkelsenga, istedefor sånn liten som de følger med trekk til da. Har prøvd med sånn liten, men han liker dem brede best:-)Anonymous poster hash: 122be...e83
Lillemini Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Vår datter fikk pute da hun ble 1 år. Den er veldig tynn, kanskje 1,5cm. Hun er en sånn som alltid sover på magen, og drev og stappet kosedyr og lignende under seg når hun skulle sove, så da var det like greit å gi henne en pute. Hun ligger skjeldent med hodet på den, har den stort sett under magen.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 7 mnd kanskje, men kunne godt å begynt tidligere tror jeg. Så ut som han likte det veldig godt! Jeg har kjøpt pute som er like bred som sprinkelsenga, istedefor sånn liten som de følger med trekk til da. Har prøvd med sånn liten, men han liker dem brede best:-)Anonymous poster hash: 122be...e83 Barn under ett år skal ikke bruke pute! Anonymous poster hash: 46f2f...705
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Hvor står det?Anonymous poster hash: 7600f...b96
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 Barn under ett år skal ikke bruke pute! Anonymous poster hash: 46f2f...705 Det vil jeg gjerne se dokumentasjon på, for hvis de 1,5 cm ekstra under hodet gjør mye skade fra eller til begynner jeg virkerlig å lure! Anonymous poster hash: 122be...e83
Lillemini Skrevet 9. mai 2014 #12 Skrevet 9. mai 2014 Barn under ett år skal ikke bruke pute! Anonymous poster hash: 46f2f...705 Generelt sett nei, men i enkelte tilfeller så er det anbefalt. Vi fikk anbefalt pute av fysioterapaut og kiropraktor da vår datter var 4 måneder, fordi hun slet med låsninger i nakke og rygg, og spente seg veldig feil veg (hun gikk opp i bro når hun lå på ryggen). For å få henne ut av dette måtte vi tvinge henne til en stilling der nakken ble bøyd mer frem, og beina opp. For oss funket ikke puten fordi hun snudde seg, så vi måtte løse det med å bære henne på en spesiell måte. Men uansett; noen babyer trenger pute, men det skal selvfølgelig diskuteres med fagfolk først.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 http://lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod/#sorg-for-gode-pusteforhold Det står litt om det her, klarte ikke å finne den andre artikkelen om det. Men jeg har også jobbet i barneutstyrsbutikk hvor vi spesifikt fikk beskjed om å advare mot bruk av pute på spedbarn. Jeg ville aldri gjort det! Det blir noe annet dersom det er av medisinske årsaker. Det er da spesielle puter. Anonymous poster hash: 46f2f...705
Lillemini Skrevet 9. mai 2014 #14 Skrevet 9. mai 2014 http://lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod/#sorg-for-gode-pusteforhold Det står litt om det her, klarte ikke å finne den andre artikkelen om det. Men jeg har også jobbet i barneutstyrsbutikk hvor vi spesifikt fikk beskjed om å advare mot bruk av pute på spedbarn. Jeg ville aldri gjort det! Det blir noe annet dersom det er av medisinske årsaker. Det er da spesielle puter. Anonymous poster hash: 46f2f...705 Ikke nødvendigvis spesielle puter nei. For barn med store låsninger og den typiske "bananformen" som følger med det, er en helt vanlig, tynn pute det som anbefales. Du fikk nok beskjed om å advare mot det fordi det på generelt grunnlag ikke er anbefalt, men spesialputer er nok ikke så vanlig.
Irja Skrevet 9. mai 2014 #15 Skrevet 9. mai 2014 Her sover jenta vår med en tynn dyne under hodet. Det blir en liten kant på sidene, hun elsker å kose med :-) Ble vår redning fra når hun var 4 måneder, nå er hun snart 1,5 år.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #16 Skrevet 10. mai 2014 Ikke nødvendigvis spesielle puter nei. For barn med store låsninger og den typiske "bananformen" som følger med det, er en helt vanlig, tynn pute det som anbefales. Du fikk nok beskjed om å advare mot det fordi det på generelt grunnlag ikke er anbefalt, men spesialputer er nok ikke så vanlig. Jeg vet ikke så mye om puter som brukes til andre formål enn behag, så ville bare opplyse om det jeg vet om faren med hodepute. Jeg ville ikke turt å gjøre det med min baby uansett fordi det er en risiko eer. Som å ikke legge barnet på magen. Anonymous poster hash: 46f2f...705
miss behave Skrevet 10. mai 2014 #18 Skrevet 10. mai 2014 Hun var ca 20 mnd, og var veldig interessert i min og pappaen sin hodeputer, så da fikk hun sin egen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå