Gå til innhold

Hvordan lære et barn å blåse ut av nesen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvordan lærer man de det egentlig..? :klo:

Min 3-åring skjønner ikke hva jeg mener når jeg sier h*n må blåse ut av nesen for at snørret skal komme ut, h*n trekker det bare inn.. Så vi sliter rett som det med tett nese og hyling når vi tar frem nesesprayen.

Et simpelt dog avansert spørsmål på fredagskvelden rett og slett :fnise:

Anonymous poster hash: 10128...a9e
Videoannonse
Annonse
Gjest Jørild
Skrevet

Det går ikke. De skjønner det bare plutselig selv en gang før de blir konfirmanter.

• Liker 2
Skrevet

Demonstrer og vis.

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å demonstrere, men det går ikke virker det som.. :vetikke:

Skrevet

Det lurer jeg også på. Vår skjønner heller ingenting, selv om vi prøver å både vise og forklare.

Skrevet

Min er 20 mnd og her har vi kommet så langt som at jeg holder papiret over nesen og klyper igjen et nesebor så blåser han litt ut. Hjelper vanligvis minimalt, men om det er mye snørr får vi ut litt. Har demonstrert blåsing med nesen en stund da.. Absolutt ikke knekt koden her heller altså ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jenta vår lærte det ganske tilfeldig da hun var ca 2,5 - 3 år. Hun satt på stolen sin med hodet ganske nært bordplata, hvor jeg hadde sølt litt krydder. Så pustet hun tilfeldigvis ut gjennom nesa, og krydderet fløy avgårde. Det var så gøy at hun gjorde det flere ganger. Neste gang hun var forkjølet, så sa jeg at hun måtte blåse hardt, slik som den gangen hun fikk krydderet til p fly bortover bordet. Og vips - så hadde hun lært det:)

Anonymous poster hash: 43053...f84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jenta vår lærte det ganske tilfeldig da hun var ca 2,5 - 3 år. Hun satt på stolen sin med hodet ganske nært bordplata, hvor jeg hadde sølt litt krydder. Så pustet hun tilfeldigvis ut gjennom nesa, og krydderet fløy avgårde. Det var så gøy at hun gjorde det flere ganger. Neste gang hun var forkjølet, så sa jeg at hun måtte blåse hardt, slik som den gangen hun fikk krydderet til p fly bortover bordet. Og vips - så hadde hun lært det:)

Anonymous poster hash: 43053...f84

Det der var ganske smart! Det skal jeg prøve i morgen :laugh::danse:

Skrevet

Min 1,5 åring gjør det, og er ganske sikker på at hun lærte det da begge vi foreldrene ble sylta forkjølt i våres....;) Demonstrasjon!

Gjest RompeRusk
Skrevet

Det der var ganske smart! Det skal jeg prøve i morgen :laugh::danse:

Snart helt til ungen sitter med kanel i nesa ;)

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan be han lukke munnen, også puste med nesa? Så neste gang han skal snyte seg, så ber du han pusta hardt med nesa. :P

Anonymous poster hash: 32b4e...cfb
Skrevet

Gikk ikke med jenta vår, men hun skjønte plutselig av seg selv når hun ble 3.

Skrevet

Er 23 år, kan det fortsatt ikke...

Skrevet

Er 23 år, kan det fortsatt ikke...

Er ikke helt sikker på om jeg tror på deg. Det er jo bare å holde munnen lukket mens man samtidig puster hardt ut gjennom nesen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...