Gå til innhold

Barn og overnatting i telt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest tusjen

Jeg vet ikke hvor jeg skal skrive dette innlegget, men prøver her.

Er det trygt å la barn sove i telt ute? Vi bor i en firemannsbolig.. Det er hus på alle kanter.. Ett lite tettsted. Datteren min er 10 år og vennene er 10 år.

Det skjer så mye fælt for tiden at jeg begynner å bli usikker på om de skal få lov(har egentlig lovet) til å sove ute. Hvis de skulle sovet ute, så hadde det blitt på plenen foran huset. Alle kan jo se teltet..

Er jeg superhønemor, er det trygt?

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kajsa-krabat

Det blir vel litt opp til deg å avgjøre om det er trygt..... Ko0mmer jo litt an på om dette eventuelt skal foregå en helgenatt og om det er rolig i området eller om det er mye "fetligheter" rundt om kring. Vi bor og i firemannsbolig med hus på alle kanter, dersom dere bor i 1.etg kan jo teltet settes opp rett utenfor altanen og døren der kan være åpen (ikke låst) den natta. Men som sagt det blir jo opp til deg å avgjøre. Men om det blir noe av så skal du jo ikke se bort i fra at det kommer tuslende inn et par ti-åringer før du tar kveld, kan jo være at det plutselig blir mer skummelt å ligge ute enn det de tror nå før de har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Om dere skal la de få lov eller ikke i akkurat deres tilfelle vet jeg ikke - det avhenger av bomiljø og ting som jeg ikke vet noe om.

Men jeg hadde latt mine barn fått lov her som vi bor.

Det kan skje mye fæle ting, både på telttur, båtur, biltur og sykkeltur. Reiser barna på leir kan ting skje og grusomme ting kan skje på skoleveien. Vi må beskytte barna våre, men med måte. Den dagen vi overbeskytter istedet for å verne dem, den dagen tar vi fra dem en masse gleder og opplevelser. Gleder og opplevelser er en viktig del av barndommen.

Vi kan aldri beskytte barna våre fullt ut, men vi kan ta våre forhåndsregler - dersom barna får lov til å sove i telt ute kan man ha vinduer åpne og følge litt med. Men å ta fra dem muligheten for en flott opplevelse fordi noen muligens kan skje - nei, jeg tror ikke jeg ville gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke hadde ansett det som trygt for ungene å sove i telt i vår egen hage ville jeg flyttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Det blir nok telting i hagen likevel. Skjønner at jeg er hønemor.. :roll:

Jeg synes bare det er så mye som skjer for tiden, men jeg kan ikke skjerme henne for alt.. :(

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...