Gå til innhold

Noen som har tatt mammografi hos Unilabs?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal til mammografi og ultralyd av brystene hos Unilabs fordi jeg har funnet en kul i det ene brystet. Jeg lurer på om noen har vært til mammografi hos Unilabs og vet hva som skjer dersom de er usikre på om kulen er brystkreft og en biopsi må tas. Gjøres det der? Får man i så fall ny time eller gjøres det med det samme? Blir man henvist til vanlig sykehus og hvor lang ventetid er det i så fall? (Er egentlig henvist til vanlig sykehus som har videresendt meg til Unilabs, så er ikke privat time).

Håper noen vet... Er engstelig for å måtte gå i evigheter uten å få vite...

Anonymous poster hash: ed3da...4b3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Unilabs tar kun røntgen, ikke biopsi. Er det mistanke om noe malingt henvises du videre til sykehus. Ventetid varierer mellom sykehusene, men husk at det er fritt sykehusvalg (sjekk frittsykehusvalg.no) og at du kan velge et annet sted å behandles dersom det som ligger nærmest deg har lang ventetid.

Anonymous poster hash: 84bbe...ed9
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Er det da Unilabs som henviser videre eller må jeg til fastlegen for ny henvisning?

Anonymous poster hash: ed3da...4b3
AnonymBruker
Skrevet

Unilabs sender resultater din fastlege, og så må fastlege evt ta det videre.

Har aldri opplevd noe annet hvertfall.

Anonymous poster hash: b176e...212

AnonymBruker
Skrevet

Unilabs sender svaret til fastlegen, så henviser fastlege videre. Dersom det er sterk mistanke er min erfaring at de ringer fastlege med svaret, så det går ikke ukesvis.

AnonymBruker
Skrevet

Unilabs sender svaret til fastlegen, så henviser fastlege videre. Dersom det er sterk mistanke er min erfaring at de ringer fastlege med svaret, så det går ikke ukesvis.

På meg var det veldig klart at det var noe galt, men det tok likevel to uker før de sendte resultatet til fastlegen.

Mem en annen gang (der det ikke var noe galt) fikk jeg/fastlegen svar etter 2-3 dager.

Så kommer nok litt at på kapasiteten også.

Mem alt får via fastlege hvertfall.

Anonymous poster hash: b176e...212

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...