AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Hei! Det har seg slik at jeg og min kjæreste er nå i et avstandsforhold (Oslo-Tromsø). Jeg er 19 år, og skal begynne på høgere utdanning til høsten. Jeg og min kjære har vært sammen siden desember, og jeg har søkt meg til UiT blant annet. Det enkleste økonomisk sett hadde vært å flyttet inn sammen dersom jeg kommer inn nordpå, med tanke på deling av strøm, husleie osv. Men jeg er litt usikker. Har hørt mange skrekkhistorier om forhold som har gått føyken fordi man har flyttet inn for tidlig, og det vil jeg jo virkelig ikke. Er det dumt av oss å flytte inn sammen såpass tidlig i forholdet? Vil det være ødeleggende? Litt skummelt å flytte så langt fra familie, men det er enten det, eller 3 år avstand. Mvh Louise Anonymous poster hash: a4133...e3d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 En ting er sikkert, dere bør prøve å leve sammen over lenger tid først. Det er når dere lever sammen dere finner om dere passer godt sammen eller ikke. Det kan være dumt å flytte sammen om dere ikke har prøvd dette før. Om dere har hvert hos hverandre over lenger tid og trives med det, så kjør på. Anonymous poster hash: f338f...b26 1
Vinduskarmen Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Det kommer jo helt ann på hvordan deres forhold er. Finnes vel ikke noe fasitsvar på om det vil være ødeleggende. Det kommer helt ann på. 3 år avstand vil jeg kanskje ikke anbefale. Jeg synes avstand er kjempevanskelig. Personlig hadde jeg en veldig god overgang fra å være kjærester som bodde hver for oss, til at vi flyttet sammen. Vi pratet mye om det på forhånd, og gjorde det klart og tydelig hvilke vaner vi hadde, hvordan vi likte å ha det rundt oss osv. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Jeg flyttet inn til min kjæreste etter å ha kjent han i 1 mnd, og da hadde vi vært kjærester i 2 uker. Er nå samboere på det tredje året, så nei, det trenger ikke være for tidlig Anonymous poster hash: ec41f...7b8 2
Kong Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Jeg flyttet sammen med kjæresten min etter 3 mnd, jeg var da 17. Jeg tror at så lenge dere klarer å fastsette noen regler, fordele husarbeidet og har like prioriteringer så skal det gå greit. Med prioriteringer mener jeg at han ikke bruker alle pengene sine på PC spill f.eks, sånn at du blir sittende med alle uventete kostnader o.l. Jeg er nå 21, og vi er mer forelsket enn noen sinne 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 For fem år siden flyttet jeg og samboeren sammen, etter et halvt år som kjærester. Jeg var atten. Anonymous poster hash: 00e7c...ee3 1
Rosewood Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 For noen er det for tidlig, for andre er det helt passe Slik var det for meg og typen ihvertfall, vi flyttet inn med hverandre etter å ha vært sammen i 7-8 mnd. Men vi møtte hverandre på folkehøgskole, tilbringte mye tid sammen, sov med hverandre hver kveld, så det ble liksom helt naturlig å flytte å sammen 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Jeg flyttet sammen med min (eks)samboer da jeg var 19, vi hadde vært sammen 1 år først og var samboere i to år. Jeg hadde det veldig fint sammen med han disse årene, men skulle ønske jeg hadde flyttet alene først! Tror det er lettere å bli inkludert i et studentmiljø når du bor alene/i kollektiv, det er i hvert fall min erfaring! Da får dere også prøvd hvordan det er å bo alene, noe dere kommer til å være glad for den dagen dere flytter sammen! Anonymous poster hash: 18fc2...d69 1
Avalon Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Vi flyttet sammen etter 4-5mnd, har gått fint med oss, men vi hadde ikke avstandsforhold og vi var begge eldre enn dere og hadde bodd mange år alene før vi møtte hverandre. 1
Gjest alegria Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Vi flyttet inn sammen etter ca 6 mnd. Fortsatt sammen etter 2,5 år som samboere. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 Ts her Takk for svar alle sammen! Jeg har nærmest bodd hos han både i påsken, vinterferien samt at han var hos meg litt over en måned i strekk, så vi er ikke heelt blanke Så koselig å høre så mange gladhistorier!! Tenker også at om det føles feil når august kommer, så er det jo ikke verre enn at jeg bare flytter inn på en hybel en stund Tusen tusen takk! Anonymous poster hash: a4133...e3d
Verpus Skrevet 9. mai 2014 #12 Skrevet 9. mai 2014 Kommer med en gladhistorie til jeg, ts Er bare du/dere selv som kan vite om dette er rett for dere tror jeg. Jeg var sammen med kjæresten i 5 mnd før vi flyttet inn sammen. Og vi planla det jo et par mnd før det igjen. Vi forlovet oss etter 11 mnd i forholdet, så her ble det bare bedre og bedre. Ingen fasit på dette. Vi tenkte også det samme, at vi var usikre på om vi skulle flytte sammen siden det var så tidlig, men samtidig var det greiere økonomisk og praktisk sett, og hadde vi hatt hver vår hybel, hadde vi garantert vært hos hverandre så og si hver dag uansett. Vi er iallfall veldig glad for at vi gjorde det ) Jeg tror også at man har godt av å bo litt sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 Nei, jeg tror ikke generelt det er for tidlig. Det kan være for tidlig for noen, men man er nå blitt relativt godt kjent etter syv måneder. Jeg ville dog tatt en prat om økonomi og husarbeid i forkant. Finne ut hva slags renholdsstandarder dere har f.eks., så du ikke plutselig får hele fyren i vranghalsen fordi han viser seg å tro at du er hushjelpa hans. Anonymous poster hash: 73ecb...662 1
Anglofil Skrevet 9. mai 2014 #14 Skrevet 9. mai 2014 Nei, det synes jeg ikke. Kjæresten og jeg har strengt tatt nesten bodd sammen hele tiden vi har vært kjærester, men han flytter inn offisielt 1.juni, da har vi vært sammen i fire måneder. Det er da man merker hvordan det egentlig er, og jeg tenker: går det ikke så er det bare å flytte fra hverandre. Egentlig var jo planen vår å vente litt lenger, men nå passer det seg sånn, og det er billigere. Mvh Yvonne 1
vaniljeglasur Skrevet 9. mai 2014 #15 Skrevet 9. mai 2014 Jeg flyttet inn til min nåværende samboer etter kun 2 mnd. Det har gått kjempe bra, og vi holder fortsatt sammen! Jeg tenker at man like greit kan flytte inn sammen hvis man føler for det uansett hvor lenge en har vært sammen. Da ser man fort om man passer sammen eller ikke Dette er kun min mening, men ser ikke noe grunn til å vente hvis dere begge føler det er det riktige 1
Gjest bustyvel Skrevet 9. mai 2014 #16 Skrevet 9. mai 2014 Jeg flyttet sammen med kjæresten min etter å ha kjent han i knappe 3 mnd. Vi prøver og feiler underveis, men jeg hadde ikke holdt ut avstand, så for oss var det en god løsning. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #17 Skrevet 9. mai 2014 Meg og min kjæreste har så og si bodd sammen helt siden vi ble sammen Sist jeg sov hjemme var to måneder etter at vi ble et par. Vi har vært sammen nå i to år Anonymous poster hash: a3dd5...eac 1
Zinnia Skrevet 9. mai 2014 #18 Skrevet 9. mai 2014 Her var det rundt 7-8 mnd også før vi flyttet sammen, og er fremdeles sammen nå mange år etterpå Avstand er ikke å anbefale over lang tid, hvis det er eneste alternativet, så er det like greit å bare hoppe i det og se om det funker å bo sammen. 1
Jolene Skrevet 9. mai 2014 #19 Skrevet 9. mai 2014 Flyttet sammen med min daværende kjæreste etter å ha vært sammen i 1 år og 4mnd. Var da 18 år gammel. Vel, vi bodde sammen i 10 mnd før det ble slutt. Synes det å flytte sammen etter å ha vært sammen mindre enn 1 år er alt for tidlig. Min erfaring tilsier at det går dårlig. Med min nåværende kjæreste hadde vi vært sammen i 3 1/2 år før vi flyttet sammen. Det å ha egen leilighet å kunne være i alene, gjorde at jeg nå ikke savner å bo for meg selv. 1
elentari Skrevet 9. mai 2014 #20 Skrevet 9. mai 2014 Vi flyttett så å si sammen med en gang vi ble kjærester. Nå 4 år senere har vi akkurat kjøpt vårt første hus, så det har jo gått veldig bra for oss i hvert fall 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå