Gjest Makemeloveit Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Jeg er veldig plaget med kvalme, grunnet kronisk sykdom. Jeg har derfor i en lang stund kuttet ut alkohol. Jeg har tenkt at alkohol har ført til kvalme, noe det sikkert ikke har gjort. Det er nok sykdommen som er skyld i meste av kvalmen, ettersom jeg drikker svært lite når jeg først drikker. Jeg har gått på en smell der jeg drakk for mye, ellers drikker jeg ikke nok til å bli full - bare i godt humør. Jeg innbiller meg nå at jeg blir kvalm hver gang jeg drikker alkohol, så det fører til at jeg drar hjem. Er livredd for å kaste opp.. Tror dere at noen par rusbrus går fint? Og er det bare i hodet mitt jeg blir dårlig?
Doge Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Kan du ikke prøve en rusbrus først, og se om du blir kvalm av det? Blir du ikke kvalm av den ene, så kan du prøve en til 1
Gjest Chloe87 Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Jeg blir vanligvis kvalm av rusbrus når jeg drikker mer enn tre stykker, men det er fordi det blir så forferdelig søtt! Men prøv med et par
sullå Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Liker du noe annet enn rusbrus? Jeg blir også kvalm av det, men det er på grunn av sukkeret, ikke alkoholen. En tørr hvitvin går utmerket, eventuelt et par cider med mindre sukker ("lite"). 2
Gjest Makemeloveit Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Jeg blir vanligvis kvalm av rusbrus når jeg drikker mer enn tre stykker, men det er fordi det blir så forferdelig søtt! Men prøv med et par Hva anbefaler du å drikke da?
Gjest Makemeloveit Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Liker du noe annet enn rusbrus? Jeg blir også kvalm av det, men det er på grunn av sukkeret, ikke alkoholen. En tørr hvitvin går utmerket, eventuelt et par cider med mindre sukker ("lite"). Ja, jeg liker f.eks vikingfjord blandet med brus. Grunnen til at jeg tenker å drikke rusbrus er fordi det ikke er så mye alkohol i det. Jeg kan ikke fordra hvitvin og cider tåler jeg dessverre ikke. Dilemma, hehe
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Ja, jeg liker f.eks vikingfjord blandet med brus. Grunnen til at jeg tenker å drikke rusbrus er fordi det ikke er så mye alkohol i det. Jeg kan ikke fordra hvitvin og cider tåler jeg dessverre ikke. Dilemma, hehe Prøv iskald prosecco!!! Det går ned på høykant Smaker ikke hvitvin i det hele tatt. http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/musserende-vin/italia/albino-armani-prosecco/sku-9030701 Dette er min favoritt. Det er umulig å si hvorfor du er dårlig, men det er godt mulig at noe av det sitter i hodet. Anonymous poster hash: 2f69e...033 1
Gjest Makemeloveit Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Prøv iskald prosecco!!! Det går ned på høykant Smaker ikke hvitvin i det hele tatt. http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/musserende-vin/italia/albino-armani-prosecco/sku-9030701 Dette er min favoritt. Det er umulig å si hvorfor du er dårlig, men det er godt mulig at noe av det sitter i hodet. Anonymous poster hash: 2f69e...033 *Avslørte identiteten min* Haha, vet ikke hvorfor jeg postet anonymt. Den skal jeg prøve ut, tusen takk
sullå Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Ja, jeg liker f.eks vikingfjord blandet med brus. Grunnen til at jeg tenker å drikke rusbrus er fordi det ikke er så mye alkohol i det. Jeg kan ikke fordra hvitvin og cider tåler jeg dessverre ikke. Dilemma, hehe Da kan du jo prøve noen rusbrus, og bare stoppe hvis du kjenner antydning til kvalme Jeg gjetter at det enten er.sukkeret som gjør det, eller at det bare sitter i hodet ditt. Hvis det er sistnevnte, bør du prøve å skaffe deg noen gode opplevelser med alkohol, uten kvalme
anybody Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Jeg blir gjerne kvelm av rusbrus og vin, men det hjelper om jeg drikker et glass iskaldt vann mellom hvert glass vin eller rusbrus Prøv deg frem, ta det rolig og drikk litt vann
Gjest Chloe87 Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 Hva anbefaler du å drikke da? Hvordan reagerer du på hvitvin?
Knask Skrevet 10. mai 2014 #12 Skrevet 10. mai 2014 Personlig blir jeg dårlig om jeg drikker over 3 glass vin og musserende. Det jeg har merket jeg håndterer bra uten å bli kvalm (noe jeg blir veldig raskt) er Sommersby Eple Lite og Gin + Funlight + Sprite Zero. Liker ikke at det jeg drikker blir for søtt, for det blir raskt kvalmt.
Gjest Makemeloveit Skrevet 10. mai 2014 #13 Skrevet 10. mai 2014 Hvordan reagerer du på hvitvin? Jeg er ikke glad i det, men har noen få jeg liker. Jeg får fort halsbrann, men uten om det reagerer jeg ikke
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #14 Skrevet 10. mai 2014 Ofte blir man kvalm av det som er søtt lenge før alkoholen har jeg inntrykk av. Hva halsbrann av hvitvin angår; gå på polet og be om en hvitvin som ikke er så syrlig. Og velg halvtørre hvitviner. Anonymous poster hash: 933b2...913
Zinnia Skrevet 10. mai 2014 #15 Skrevet 10. mai 2014 Både alkohol og sukker er hardt for leveren, og kvalme er et typisk leversymptom. Så det høres veldig logisk ut for meg at det har en sammenheng, og at du opplever kvalme når du drikker. Ellers er bare å prøve seg frem, og gjerne skriv ned hva du drikkerr og hvilke eventuelle symptomer du merker, så er det lettere å få oversikt over hva som funker
Gjest Anastasia Skrevet 10. mai 2014 #16 Skrevet 10. mai 2014 Rosèvin da? Det er veldig godt,fins musserende også Jeg er veldig glad i prosecco, cava og champagne. Hvitvin blir jeg så lett full av.
Teethgrinding Skrevet 10. mai 2014 #17 Skrevet 10. mai 2014 Jeg er nesten avholds. Jeg drikker ikke med mindre jeg blir absolutt presset til det, eller om situasjonen gjør at jeg føler meg uglesett. I utholdenhetstrening spesielt er alkohol absolutt en fiende. Sukker er greit, fett er fint, karbohydrater og proteiner er bra, men alkohol rett og slett motvirker alt man holder på med. En tommelfingerregel er at én tur på fylla setter deg ca to uker tilbake form-messig. Dette har jeg diskutert med proffe utøvere innen fotball og langrenn, og alle har samme erfaringer. Kutt ut alkohol om du har ambisiøse målsetninger for trening. Kutt ut alkohol om du er intelligent. Kutt ut alkohol. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #18 Skrevet 10. mai 2014 Jeg forstår ikke TS' problem. Hvorfor må du på død og liv drikke, da? Kan du ikke bare la det være? Anonymous poster hash: 04399...843 1
Gjest Makemeloveit Skrevet 11. mai 2014 #19 Skrevet 11. mai 2014 Jeg forstår ikke TS' problem. Hvorfor må du på død og liv drikke, da? Kan du ikke bare la det være? Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 04399f1fd6e1b 288636d637482f03843"] 04399...843 Hvem har sagt at jeg på død og liv må drikke da? Ikke jeg i hvert fall. Jeg har ingen problem med å gå ut edru eller være edru på fest. Gjør det ofte jeg, også før jeg ble syk. Det er bare det at jeg synes det er litt dumt når jeg føler at jeg ikke KAN drikke.
Jade Skrevet 13. mai 2014 #20 Skrevet 13. mai 2014 En tørr hvitvin? Eller Corona? Og så neven i chipsskålen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå