Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #1 Del Skrevet 13. juni 2004 Har prøvd programmet, men blir liksom ikke fortrolig med den.... Skjønner jo hvordan det skal brukes, men hvor bør skuffer være i forhold til resten, hvor bør ditt og datt være... Sikkert mange her inne som har lekt seg med programmet, kan¨skje noen som seriøst har laget sitt faktiske kjøkken også.... Kan dere ikke legge ut forslagene deres så vi får se?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elenath Skrevet 13. juni 2004 #2 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg tegnet vårt kjøkken med tegneprogrammet til IEA, kan ikke huske at det var noe vanskelig. Det står masse tips på IKEA sine sider. Har desverre ikke tatt vare på det jeg gjorde den gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. juni 2004 #3 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg brukte tegneprogrammet da vi skulle kjøpe kjøkken. Fungerte greit egentlig. Men i tillegg tegnet jeg opp rommet på et stort ruteark/millimeterpapir og klippet ut firkanter i papp med riktig målestokk. Da kunne jeg flytte firkantene rundt i "rommet". Til slutt booket vi en tid på IKEA, slik at vi kunne få tips, råd og utskrifter av kjøkkenet. Vet ikke om de fortsatt tilbyr slike timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 13. juni 2004 #4 Del Skrevet 13. juni 2004 Synes Ikea har dårlig service...Alså, jeg ville gi dem en liste med ting jeg ville kjøpe. Store ting, men dette måtte jeg hente ned fra hyllen og rulle bort til gutta som kjører ut, istedet for å gi dem en liste , slik at jeg kan få alt på døren... Men generelt synes jeg dette landet er lite service innstilt. Om man vil ha noe, så har de det ikke, og om du absolutt vil ha det du vil ha så må man vente i flere uker, mao måneder....sukk! Men, tegneprogrammer kommer i alle fasonger og utgaver, synes klipp og flytt i papir i målestokk 1: whatever u like, så er du litt mer fri...vel, du hadde vel vært fri i tegneprogram også, men siden det er snakk om Ikea så regner jeg med at den servicen er borte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hovedinnlegger Skrevet 13. juni 2004 #5 Del Skrevet 13. juni 2004 Neida, det var ikke for at jeg syntes programmet var vanskelig å bruke (kan det bli enklere?), tenkte kanskje at mange av dere hadde liggende ferige ideer på pc'en, som dere kunne vise fra for å få inspirasjon fra hverandre... Kan jo få 1000 forskjellige løsninger med det samme kjøkkenet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emanuelle Skrevet 13. juni 2004 #6 Del Skrevet 13. juni 2004 holder på med det kjøkkenprogrammet selv, vi skal ha Adel krem .... synes også det er vanskelig å finne den best løsningen for vårt kjøkken , har sett etter ideer i interiørblad osv, på IKEA var de ikke veldig hjelpsomme, vi måtte ha kjøkkenet feridig tegnet før de kunne hjelpe til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. juni 2004 #7 Del Skrevet 13. juni 2004 Et lite tips om du sliter med å få tegnet kjøkkenet og finne gode løsninger: Gå til en annen kjøkkenleverandør og lat som du er interessert i å kjøpe kjøkken fra dem. Som regel tegner de gjerne opp kjøkkenet for deg og gir deg gode råd. Så bruker du tegningene og velger tilsvarende bredde på skapene fra IKEA. Litt juks er vel lov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #8 Del Skrevet 13. juni 2004 Et lite tips om du sliter med å få tegnet kjøkkenet og finne gode løsninger: Gå til en annen kjøkkenleverandør og lat som du er interessert i å kjøpe kjøkken fra dem. Som regel tegner de gjerne opp kjøkkenet for deg og gir deg gode råd. Så bruker du tegningene og velger tilsvarende bredde på skapene fra IKEA. Litt juks er vel lov? Det var smart!! Takk for tips!! Noen tips til hvilken leverandør som er mest behjelpelig?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. juni 2004 #9 Del Skrevet 13. juni 2004 Tja.. jeg vet at Norema gjør det. Vi hadde seriøst tenkt å kjøpe Norema-kjøkken, da (det fulgte med en del med huset vi bygget). De tegnet det opp for oss og ga oss et prisoverslag. Men jeg vil tro at de fleste leverandører tilbyr hjelp og tegning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 13. juni 2004 #10 Del Skrevet 13. juni 2004 Hvor finner jeg dette tegneprogrammet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emanuelle Skrevet 13. juni 2004 #11 Del Skrevet 13. juni 2004 på IKEA sine sider HTH har også et tegneprogram... kommer til å ringe IKEA i Morgen og bestille tid til kunderådgivning, går utifra at de er behjelpelig...de hjalp oss da vi kjøpte nye møbler til hele stuen for en del år siden, hun tegnet til og med inn hvor hver ting skulle stå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. juni 2004 #12 Del Skrevet 13. juni 2004 Store ting, men dette måtte jeg hente ned fra hyllen og rulle bort til gutta som kjører ut, istedet for å gi dem en liste , slik at jeg kan få alt på døren... Men generelt synes jeg dette landet er lite service innstilt. Noe av konseptet er vel at man gjør dette selv nettopp fordi det holder Ikeas priser nede...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2004 #13 Del Skrevet 14. juni 2004 Dersom du ikke ville plukke selv, men hadde liste, da kunne du jo brukt "handle hjemme", altså sendt inn bestilling og fått levert. Men dersom du vil handle på varehuset, da må du plukke selv. Joda, jeg er enig i at det kan være upraktisk å gjøre det, men det er slik de holder prisene nede. De slipper å ha ansatt et par personer til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2004 #14 Del Skrevet 14. juni 2004 Er i grunnen helt ok å plukke med seg tingene selv, er jo ekstra styr, men dette vet vi jo før vi handler?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Jones Skrevet 14. juni 2004 #15 Del Skrevet 14. juni 2004 Hvis du skal til IKEA så tegner de jo kjøkken for deg der, og det er jo gratis. Det eneste er at det kan være lang ventetid. (Men det er jo vanskelig hvis du bor langt ifra.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emanuelle Skrevet 14. juni 2004 #16 Del Skrevet 14. juni 2004 Ringte IKEA i dag for å høre ang kunderådgining...står jo at de har det på nettsiden + jeg har benyttet meg av det en gang tidligere når vi kjøpte m øbler til stuen, men på IKEA åsane hadde de ikke det tilbudet lengre....skulle opp til vurdering eter sommeren om det måtte gjeninnføres, men de skulle ha et eget planleggingstudio og der skulle det være en rådgiver tilstede som man kunne spørre til råds, men det gikk ikke å bestille seg en time lengre..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2004 #17 Del Skrevet 15. juni 2004 holder på med det kjøkkenprogrammet selv' date=' vi skal ha Adel krem .... synes også det er vanskelig å finne den best løsningen for vårt kjøkken , har sett etter ideer i interiørblad osv, på IKEA var de ikke veldig hjelpsomme, vi måtte ha kjøkkenet feridig tegnet før de kunne hjelpe til[/quote'] Det samme kjøkkenet har vi også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå