Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest detter
Skrevet

Sitter i natten og lurer.. Er det noe i deternismen?

Mormor var enslig mor, mamma var enslig mor. Det samme er jeg. Virker som min datters sjebne er forutbestemt.

Hva tror dere andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest detter
Skrevet

meg og fremmedord :o

Dere skjønner tydeligvis hva jeg mener

Gjest Fraggel
Skrevet

Ok.

Jeg tror ikke på determinismen.

Jeg tror derimot at enkelte mennesker lar et bestemt mønster styre dem - men jeg tror absolutt at det går fint an å bryte ut av det, dersom man prøver og vil.

Noe annet er jo økonomisk/sosial determinisme.

Gjest gjest1
Skrevet

Nei, eg trur ikkje på deterministiske forhold. Kvar og ein rår over seg sjølv, uavhengig av lagnad.

Gjest detter
Skrevet

Joda, det er sant at hver og en styrer over sitt eget liv. men, livet er lettere for de som er født med penger. :-(

de trenger ikke å bekymre seg hvor de skal bo og hva de skal leve av.

Gjest gjest1
Skrevet

de trenger ikke å bekymre seg hvor de skal bo og hva de skal leve av.

Dei fleste har sut for seg sjølv, det er vel berre eit fåtal som er fødd til pengar. I så fall er det desse som er determiniserte, ikkje dei som arbeder seg til det livet dei ynskjer.. :roll:

Gjest detter
Skrevet

det har jeg prøvd, har skaffet meg høyere utdannelse, men nå gidder jeg ikke mere, jeg velger feil uansett hva jeg gjør. jeg har lest at ingen opplever mer motgang enn de er ment å tåle. min dose er full.

livet er en lek, men ikke alle leker er like morsomme :-?

Gjest detter
Skrevet

takk veslo :)

jeg vet livet ikke skal være lett, skulle bare ønske det kunne være lettere noen ganger.

Gjest gjest1
Skrevet
takk veslo :)

jeg vet livet ikke skal være lett, skulle bare ønske det kunne være lettere noen ganger.

Sant det. Men av motgang blir ein sterk, veit du...

Gjest Hillary..
Skrevet

Har man penger, så finner man andre ting å bekymre seg over. Kjærligheten, vennskap og sånn. (Hvorvidt man skal selge Rimi eller ikke.)

Det er ikke noe i determinismen . Når det gjelder lik "skjebne" i enkelte familier, å kan det virke som noen lærer i den skolen man går... litt ubevisst.

I familien min er det bare førstedamer. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...