AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Hvordan få partner til å ikke legge ting oppå brettebordet ? Jeg vasker og tørker alt av klesvask. Og bruker brettebordet på badet til å brette håndklær og mine egen klær. Sambo skal brette sine egen ting. Problemet er at sambo bruker badet som garderobe og slenger fra seg både jobbklær, morgenkåpe og ting som ikke skal direkte i skittentøyet. Dette irriterer meg fordi jeg bruker brettebordet stort sett daglig og da ligger det klær der. Jeg må alltid flytte bort ting for å kunne bruke det. Har tatt dette opp tusen ganger, skrevet hyggelige lapper og vet ikke hva . ingenting hjelper. Noen som har en lur, kreativ og morsom måte å få partner til å slutte med dette ? Og nei, å kaste vedkommende ut er ikke en god løsning. Ellers er sambo veldig grei med det meste. Håper på gode forslag. Anonymous poster hash: 622de...be9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Brettebordet ditt? Legge fra seg alt annet bordet hans? Hvem bestemte dette skulle være et brettebord? Finnes det egne brettebord? Dette har jeg aldri hørt om Anonymous poster hash: c111c...670 14
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Dump ham. Anonymous poster hash: f647b...a3a 8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Sette strøm i bordet? Bytte det ut med et som kan foldes ned slik at han ikke kan legge ting på det uten å folde det opp først? Sette opp sensor og høyttaler som spiller av en streng påminnelse om å slutte å rote på bordet når noe legges der? Sørge for at han har et annet lettvint sted å lempe "transit"klær. Og så får han brette sine egne klær et annet sted. Anonymous poster hash: 99ce2...d79 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Hvordan få partner til å ikke legge ting oppå brettebordet ? Jeg vasker og tørker alt av klesvask. Og bruker brettebordet på badet til å brette håndklær og mine egen klær. Sambo skal brette sine egen ting. Problemet er at sambo bruker badet som garderobe og slenger fra seg både jobbklær, morgenkåpe og ting som ikke skal direkte i skittentøyet. Dette irriterer meg fordi jeg bruker brettebordet stort sett daglig og da ligger det klær der. Jeg må alltid flytte bort ting for å kunne bruke det. Har tatt dette opp tusen ganger, skrevet hyggelige lapper og vet ikke hva . ingenting hjelper. Noen som har en lur, kreativ og morsom måte å få partner til å slutte med dette ? Og nei, å kaste vedkommende ut er ikke en god løsning. Ellers er sambo veldig grei med det meste. Håper på gode forslag. Anonymous poster hash: 622de...be9 Da skriver du uhyggelige lapper. Anonymous poster hash: 1fba0...945 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Skyve alt ned på gulvet for så å trå over. Anonymous poster hash: dea55...78c 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Brettebordet ditt? Legge fra seg alt annet bordet hans? Hvem bestemte dette skulle være et brettebord? Finnes det egne brettebord? Dette har jeg aldri hørt om Anonymous poster hash: c111c...670 Hvem har sagt at det er en han ? Det er heller ikke viktig..bare morsomt å se at alle tror det er en "han".. Dette er et bord som vi har satt skittentøyskurvene under. Benken/bordet har 4 føtter så ja, da sier jeg brettebord Da skriver du uhyggelige lapper. Anonymous poster hash: 1fba0...945 Som for eksempel hva da? Null sex eller rene klær før det ordner seg? Skyve alt ned på gulvet for så å trå over. Anonymous poster hash: dea55...78c Har forsøkt det, det hjelper lite dessverre. Det kommer bare nytt oppå det berømte brettebordet. Anonymous poster hash: b5b9d...776
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Hvem har sagt at det er en han ? Det er heller ikke viktig..bare morsomt å se at alle tror det er en "han".. Dette er et bord som vi har satt skittentøyskurvene under. Benken/bordet har 4 føtter så ja, da sier jeg brettebord Som for eksempel hva da? Null sex eller rene klær før det ordner seg? Har forsøkt det, det hjelper lite dessverre. Det kommer bare nytt oppå det berømte brettebordet. Anonymous poster hash: b5b9d...776 Når man har barn med uønsket adferd lærer man å gjenta seg selv til det kjedsommelige. Når man tenker at det er håpløst, prøver man litt til og plutselig en dag ser man at det har "gått inn". Se på det som trening til dere får barn; gjenta og vær konsekvent!!!! Anonymous poster hash: f9e24...a4e 2
Betasuppe Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Sambo? Hva betyr det? Er det en variant av samba? Mener TS samboer? 10
Pottah Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Sambo? Hva betyr det? Er det en variant av samba? Mener TS samboer? Sambo er en forkortelse av samboer, som mange her inne bruker. Burde vel være lov å skrive på samme måte som å forkorte Tråd starter til TS Jeg synes du virker som en kontrollfreak jeg, og det hadde ikke jeg orker å holde ut med. Hadde kjæresten skrevet lapp med "ikke legg arbeidstøyet ditt på brettebordet mitt, TAKK :)" eller lignende hadde jeg fnist og antatt at han spøkte. Hva med å brette tøy f.eks. i sofaen i stedet? Og hvor mye tøy har du siden du bretter tøy hver dag? (Antar det ikke er barn i bilde). Og er dere enig om at det er et brettebord? 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 Vasker du virkelig klær hver dag? Dette bordet er DERES, ikke ditt. Anonymous poster hash: 43b51...020 3
Gjest Eurodice Skrevet 9. mai 2014 #12 Skrevet 9. mai 2014 Sambo er en forkortelse av samboer, som mange her inne bruker. Burde vel være lov å skrive på samme måte som å forkorte Tråd starter til TS Jeg synes du virker som en kontrollfreak jeg, og det hadde ikke jeg orker å holde ut med. Hadde kjæresten skrevet lapp med "ikke legg arbeidstøyet ditt på brettebordet mitt, TAKK :)" eller lignende hadde jeg fnist og antatt at han spøkte. Hva med å brette tøy f.eks. i sofaen i stedet? Og hvor mye tøy har du siden du bretter tøy hver dag? (Antar det ikke er barn i bilde). Og er dere enig om at det er et brettebord? Man forkorter ikke "Tråd starter". Det er en setning. Derimot "trådstarter" er det vanlig å forkorte til TS. Det er da forferdelig upraktisk å ta med rent tøy fra badet inn i stuen og brette det sammen på sofaen. Slitsomt for ryggen er det også. 6
Gjest Jørild Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 Legg alt på hodeputen hans, kanskje han til slutt tar et hint. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #14 Skrevet 9. mai 2014 Sambo er en forkortelse av samboer, som mange her inne bruker. Burde vel være lov å skrive på samme måte som å forkorte Tråd starter til TS Jeg synes du virker som en kontrollfreak jeg, og det hadde ikke jeg orker å holde ut med. Hadde kjæresten skrevet lapp med "ikke legg arbeidstøyet ditt på brettebordet mitt, TAKK :)" eller lignende hadde jeg fnist og antatt at han spøkte. Hva med å brette tøy f.eks. i sofaen i stedet? Og hvor mye tøy har du siden du bretter tøy hver dag? (Antar det ikke er barn i bilde). Og er dere enig om at det er et brettebord? vi er enig i at dette er et brettebord. Det står i umiddelbar nærhet, altså ved siden av vaskemaskin og tørketrommel med skittentøyskurver under. Det er laget for akkurat dette. Ganske enkelt å ta ut av tørketrommelen og brette det der. Ja, la oss ta det med oss gjennom gangen og inn i stuen fordi det er mest upraktisk. (Du som har skrevet over, vasker du for en hel familie? I såfall, da forstår du sikkert at det enkle er ofte det beste... og selvfølgelig mest praktisk. Anonymous poster hash: b5b9d...776
Berit Skrevet 9. mai 2014 #15 Skrevet 9. mai 2014 Noen som har en lur, kreativ og morsom måte å få partner til å slutte med dette ? Anonymous poster hash: 622de...be9 Sette en stol evt et brettebord til eller lignende rett utenfor badet eller et sted hvor han heller kan legge disse klærne 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #16 Skrevet 9. mai 2014 Vasker du virkelig klær hver dag? Dette bordet er DERES, ikke ditt. Anonymous poster hash: 43b51...020 Jeg skrev i hovedinnlegget at jeg vasker "stort sett" hver dag. Det betyr de fleste dager av uken så går vaskemaskinen og deretter tørketrommelen. Vi er en barnefamilie. Sette en stol evt et brettebord til eller lignende rett utenfor badet eller et sted hvor han heller kan legge disse klærne Vi har dessverre ikke plass da vi bor i en liten leilighet. Tenker kanskje som noen nevnte å bære det opp på soverommet. Da blir det ubeleilig for sambo som må gidde å gå opp en etasje. Hilsen TS Anonymous poster hash: b5b9d...776
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #17 Skrevet 9. mai 2014 Skaff dere eget vaskerom kanskje Anonymous poster hash: 7f35a...ab7
Pottah Skrevet 9. mai 2014 #19 Skrevet 9. mai 2014 Man forkorter ikke "Tråd starter". Det er en setning. Derimot "trådstarter" er det vanlig å forkorte til TS. Det er da forferdelig upraktisk å ta med rent tøy fra badet inn i stuen og brette det sammen på sofaen. Slitsomt for ryggen er det også. trådstarter mente jeg Forkortelse er det uansett, noe som var poenget mitt. Det kommer jo helt ann på hvordan leiligheten er da. Dersom stua er på vei til soverommet, er det jo ikke så upraktisk Kunne jo også hende at man bor i en blokk der det vaskerom i kjelleren. Om du da uansett må bære klærne opp til leiligheten så har det vel ikke så mye om så om man tar dem til stua eller badet. vi er enig i at dette er et brettebord. Det står i umiddelbar nærhet, altså ved siden av vaskemaskin og tørketrommel med skittentøyskurver under. Det er laget for akkurat dette. Ganske enkelt å ta ut av tørketrommelen og brette det der. Ja, la oss ta det med oss gjennom gangen og inn i stuen fordi det er mest upraktisk. (Du som har skrevet over, vasker du for en hel familie? I såfall, da forstår du sikkert at det enkle er ofte det beste... og selvfølgelig mest praktisk. Anonymous poster hash: b5b9d...776 Bra dere er enige om det iallefall Nei, jeg vasker kun for meg selv Og kjæresten når jeg er hos han da. Men mamma bar 4 barn, så der jeg har plukket det opp fra. Men det kommer jo ann på hvordan man bor. Mamma vasker klær hver dag ettersom to tenåringsbarn (nå et siden jeg har flyttet ut), en i før-pubertet og en i starten av barneskolen i tillegg til seg selv og mann gir endel klesvask. Mamma har vaskemaskin i kjelleren, henger opp klærne i stua i 1. etasje (foran peisen f.eks.) eller nede på badet. Når klærne er tørre legges de i søplesekker som står bak sofaen. Så heller mamma ut innholdet av søppelsekken på sofaen, bretter og bærer opp klærne til soverommene. Mamma + stefar sitt soverom er i første etasje, og de tre barna sine soverom er i andre etasje, så sofaen blir på en måte en "pit stop" på veien. Mamma hadde nok trengt et stooort brettebord om hun skulle bretta alle klærne på et bord
Betasuppe Skrevet 9. mai 2014 #20 Skrevet 9. mai 2014 Sambo er en forkortelse av samboer, som mange her inne bruker. Burde vel være lov å skrive på samme måte som å forkorte Tråd starter til TS Er det så vanskelig å ta med de 2 ekstra bokstavene som trengs for å forme ordet riktig? Ts er forkortelse på hvert ord. Samboer hadde bare vært S da i såfall... 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå