Gå til innhold

Til dere som aldri ser på nyheter eller leser aviser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sikkert fordomsfull, men tenker generelt at folk som ikke interesserer seg for hva som skjer i verden er dumme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kikker innom nettavisene iblant. Men ser aldri på nyhetene, har ikke tv.

Skrevet

Leser nettavisen daglig og ser på nyhetene på TV av og til. Har blitt mindre TV titting på meg etter at jeg begynte å studere i utlandet for mange år siden. Noen ganger kan det være deilig å bare "koble ut" fra de tragiske tingene på nettet for å slappe av i sinn og sjel. Men er i perioder når det trengs.

Jeg tror ikke at man er mindre intelligente fordi man ikke leser aviser eller ser på nyhetene, for det kan jo hvem som helst gjøre egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser aldri nyheter, leser kun i lokalavisa, og scroller kjapt gjennom vg. Jeg har lite peiling på hva som foregår utenfor Norge, for det interesserer meg fint lite..

Anonymous poster hash: 5ad22...297
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser overskriftene i VG, Dagbladet og Aftenposten hver dag. Et par ganger om dagen. Klikker meg innimellom inn på noen saker. Ser ikke nyheter på TV.

Hvorfor?

Jeg orker rett og slett ikke. Jeg er helt utslitt mentalt etter en lang og krevende arbeidsdag, så å sitte å lese noe seriøst og tungt, det orker jeg rett og slett ikke. Da setter jeg heller på en eller annen serie på TV som lett underholdning som jeg ikke trenger å konsentrere meg om.

Anonymous poster hash: 2ab5c...f83
  • Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Men er det ikke da stort sett snakk om ganske unge mennesker? Jeg syntes også at nyheter og politikk var forferdelig kjedelig da jeg gikk på videregående.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sikkert fordomsfull, men tenker generelt at folk som ikke interesserer seg for hva som skjer i verden er dumme.

Du er både fordomsfull og ignorant når du tror at vi som ikke ser nyheter verken interesserer oss, eller viktigst av alt; får med oss hva som skjer i verden.

AnonymBruker
Skrevet

Folk som ikke gidder å følge med i nyhetsbildet ser jeg på som mindre intelligente. Mener ikke at man må lese avisen fra perm til perm hver dag eller se hver eneste nyhetssending, men litt går det an å følge med. Selv leser jeg Aftenposten sin nettavis og ser 21-nyhetene hver dag.

De samme folka som ikke gidder å se/lese viktige nyheter er gjerne også de mest trofaste leserne av se og hør. Merkelig det der...

.

Aviser har ikke permer.

Anonymous poster hash: 5694a...d66

Gjest crazycatlady
Skrevet

.

Aviser har ikke permer.Anonymous poster hash: 5694a...d66

Du skjønte sikkert hva jeg mente. Det er et uttrykk. Fra forside til bakside da om du må ha det inn med teskje. *oppgitt*

• Liker 1
Gjest lillelarve
Skrevet

Jeg leser artikler som interesserer meg, noen ganger. Men jeg får jo med meg ting som skjer. Jeg hører ting fra andre, leser overskrifter, av og til korte artikler, osv. Det er nok sikkert fordi jeg ikke liker å lese generelt; det kjeder meg om det er lange, kjedelige tekster. Det må være skrevet bra, kort og tydelig for at jeg skal bli interessert. Men det er bare sånn jeg er; har det samme problemet med bøker.

Jeg liker å se på tv eller se video-snutter på avis-sider. Det er også der jeg får info fra, fordi jeg liker å se og høre i stedet for å lese.

AnonymBruker
Skrevet

Du er både fordomsfull og ignorant når du tror at vi som ikke ser nyheter verken interesserer oss, eller viktigst av alt; får med oss hva som skjer i verden.

Hvordan får du med deg hva som skjer i verden da?

• Liker 3
Skrevet

Vet du, jeg skal la deg reflektere litt på det selv. Det skremmer meg litt at folk tror at nyheter er den eneste kilden til informasjon, og aller mest, til viktig informasjon! Prøv og tenk litt :)

• Liker 1
Skrevet

En bruker sanseutrykk og sosial inteligens til å få med seg hva som skjer. Jeg får personlig veldig lite informasjon ut av nyheter og slikt, en får mye mer ut av det å være ut i det daglige om en greier å tilneme seg slik kunnskap.

Gjest KrissyHart
Skrevet

jeg leser ikke NORSKE nyheter da det bare er propaganda

Skrevet

Vet du, jeg skal la deg reflektere litt på det selv. Det skremmer meg litt at folk tror at nyheter er den eneste kilden til informasjon, og aller mest, til viktig informasjon! Prøv og tenk litt :)

Eh, hæ? Man er jo stort sett aldri der ting skjer, så den eneste muligheten til å få med seg ting på er vel via nyheter? Eventuelt at man blir fortalt ting av andre, men da blir man jo ofte fremstilt som dum, når man står der som et spørsmålstegn og ikke vet en dritt fra før av.

Kan bare ikke helt forstå at folk ikke ser på nyheter (være seg tv, aviser, nett). Det betyr jo at man rett og slett ikke har interesse for hva som foregår rundt seg.

• Liker 3
Skrevet

Eh, hæ? Man er jo stort sett aldri der ting skjer, så den eneste muligheten til å få med seg ting på er vel via nyheter? Eventuelt at man blir fortalt ting av andre, men da blir man jo ofte fremstilt som dum, når man står der som et spørsmålstegn og ikke vet en dritt fra før av.

Kan bare ikke helt forstå at folk ikke ser på nyheter (være seg tv, aviser, nett). Det betyr jo at man rett og slett ikke har interesse for hva som foregår rundt seg.

Som sagt, reflekter litt.

Neste gang du ser på nyhetene kan du prøve å kjenne litt på viktigheten av det du nettopp så, og hvordan det at du så disse nyhetene, vil ha et positivt bidrag til verdenssamfunnet overhodet.

Gjest Badabing
Skrevet

Som sagt, reflekter litt.

Neste gang du ser på nyhetene kan du prøve å kjenne litt på viktigheten av det du nettopp så, og hvordan det at du så disse nyhetene, vil ha et positivt bidrag til verdenssamfunnet overhodet.

Det er jo viktig for å forstå sammenhenger, både innen økonomi og politikk. Men jeg forstår jo at man er interessert i ulike ting

Jeg ser alltid Dagsrevyen for en kjapp oppdatering, men jeg er enig i at det er mye skrot i nettavisene. Jeg er heller ikke alltid like fornøyd med Dagsrevyen, spesielt ikke når de har disse eviglange innslagene om én sak, og nesten ingenting utenriks. Kan jo se Urix, men det er ikke alltid jeg har tid. Ville heller hatt mer utenriks i nyhtene.

Jeg har helgeabonnementet til Aftenposten, samt Aftenposten Innsikt. Skulle ønske det fantes en avis som Aftenposten Innsikt som kom ut hver dag.

Så jeg er ikke så interessert i nettaviser jeg heller, men jeg liker å fordype meg i saker for å forstå. Er det på denne måten du mener?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og der mistet jeg all respekt for deg.

• Liker 4
Skrevet

Og der mistet jeg all respekt for deg.

Hvorfor, fordi jeg prøver å få folk til å tenke selv? Eller fordi jeg får med meg hva som skjer i verden uten å se nyheter? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor, fordi jeg prøver å få folk til å tenke selv? Eller fordi jeg får med meg hva som skjer i verden uten å se nyheter? ;)

Fordi du liksom er for "smart" til å svare på ett spørsmål. Hadde jeg visst hvordan man fikk vite om feks krisen i Syria eller verdensøkonomien uten å lese aviser så hadde jeg ikke spurt.

Finnes det andre måter å få informasjon så blir jeg glad for å få høre.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...