AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Hvorfor ikke? Lurer dere aldri på hva som foregår rundt omkring i verden? Blir gjerne oppgitt når jeg ønsker å snakke om ting som har skjedd eller skjer, også får jeg tilbake "jeg følger ikke med på sånt jeg, det er så kjedelig å se på nyheter eller lese aviser/nettaviser" Anonymous poster hash: ed98c...45f 6
Rægs Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 En venninne syntes det er tidskrevende å lese nettaviser
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Uff, jeg vet ikke, sånne folk er veldig slitsomt å forholde seg til. Hva skal man snakke om, liksom? Ole Ivars? Nyeste grilldresskolleksjonen? Anonymous poster hash: a312d...56f 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Det er greit om man ikke er oppdatert på alt, men når man ikke vet noen ting synes jeg det er fryktelig trist. Blir lei meg på deres vegne. Anonymous poster hash: ed98c...45f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Uff, jeg vet ikke, sånne folk er veldig slitsomt å forholde seg til. Hva skal man snakke om, liksom? Ole Ivars? Nyeste grilldresskolleksjonen? Anonymous poster hash: a312d...56f Hva med å snakke om det som foregår i ditt liv? Anonymous poster hash: f09c9...14a 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Glemmer det litt. Leser når jeg husker, men har så mye å gjøre at det kan fort gå i glemmeboksen.. Anonymous poster hash: ead98...133
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Jeg har lært at man skal følge med på hva som skjer i verden. Det er viktig å være opplyst om ting som skjer med andre. Verden er ikke bare Norge. Når jeg snakker med folk som ikke leser/hører på nyheter blir jeg oppgitt. Det er viktig å forstå alvoret om hvordan verden forandrer seg. Hva som skjer, hva krig faktisk er.. Anonymous poster hash: df251...fe4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Hva med å snakke om det som foregår i ditt liv? Anonymous poster hash: f09c9...14a Selvfølgelig, men det begrenser seg veldig om man kun kan snakke om slarv. Anonymous poster hash: a312d...56f 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Er ting kun viktig når det omhandler en selv? Det er jo ikke det. Anonymous poster hash: ed98c...45f 1
Soulless Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Mennesker som er veldig opptatt av selvutvikling velger gjerne bort nyheter på TV og i aviser, da det ikke gjør stort annet enn å skremme deg og gjøre deg trist. Har prøvd det selv til tider, og merker helt klart at jeg blir mer positiv og optimiskisk. Jeg er en av de som lar nyheter gå veldig innpå meg, og det kan fint ødelegge resten av dagen og nattesøvnen for meg. Noen saker henger igjen i årevis. 2
Binta Ba Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 Jeg og mannen ser nyheter/leser nyheter, men om vidt forskjellige ting, som oftest. Om du forsøkte å diskutere nyhetssaker HAN har interesse av med meg, ville jeg nok sett rimelig uvitende ut, og motsatt. Og dèt er helt i orden. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #12 Skrevet 9. mai 2014 Jeg og mannen ser nyheter/leser nyheter, men om vidt forskjellige ting, som oftest. Om du forsøkte å diskutere nyhetssaker HAN har interesse av med meg, ville jeg nok sett rimelig uvitende ut, og motsatt. Og dèt er helt i orden. Men det blir jo noe annet. Dere får vel med dere fly som forsvinner, Agnes saken osv? Anonymous poster hash: ed98c...45f 2
Binta Ba Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 Men det blir jo noe annet. Dere får vel med dere fly som forsvinner, Agnes saken osv? Anonymous poster hash: ed98c...45f Agnes fikk jeg ikke ordentlig med meg før for en dag elelr to siden. Fly-saken informerte han meg om før jeg leste selv. Spørs på hvilke nyheter som interesserer en også..
Petra75 Skrevet 9. mai 2014 #14 Skrevet 9. mai 2014 Den siste uka har 90% av nyhetssakene dreid seg om Petter Northug og fyllekjøringa. Jeg skjønner at folk ikke gidder. Skal man klare å få med seg litt andre - viktige - ting, krever det plutselig mye mer av en, og man må kjøpe Aftenposten i papirutgaven e.l. og da blir det plutselig mye mer tidkrevende. Hadde folk klikket mer på de viktige nyhetene i nettavisene, kanskje vi hadde fått litt mer av dem også? 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #15 Skrevet 9. mai 2014 Vi får jo med oss det meste her inne ...Anonymous poster hash: b4f0a...771 4
2shy Skrevet 9. mai 2014 #16 Skrevet 9. mai 2014 Har man virkelig ikke ting andre ting å snakke om enn nyheter? Jeg ser aldri på nyheter, leser aldri aviser, men skumleser iblant nettavis. Dette betyr ikke at jeg er dårlig opplyst, mindre intelligent, eller har mindre å snakke om enn noen andre. Det betyr at jeg velger å bruke energien min på andre ting enn gjentagende "få negativ dritt inn med teskje". For nyheter ER i all hovedsak en negativ smørje med dritt. Jeg vet allerede at visse områder i Oslo er mer utsatt enn andre, alle vet det. Det er forferdelig trist å høre om overfall og voldtekt, og strengt tatt ønsker jeg ikke å vite det. Det skaper bare frykt og begrensninger. Og hvorfor i all verden skal vi snakke om det? Hva godt gjør det? Hvorfor skal jeg ønske å diskutere drapet på Agnes eller hvem som helst annen, hvorfor er det viktig? Hva vil det bidra til? At vi nok en gang får bekreftet at det finnes gale folk der ute og håpe at mannen vår ikke dreper oss? Det går faktisk an å ha samtaler om viktige(re) temaer enn hva nyhetsbildet serverer oss. Og sånn på slutten, alle får med seg større nyheter enten de vil eller ei. Tsunamier, terror, enten vi leser om det eller hører om det fra andre. Og selvsagt skal man snakke om det, men ærlig talt, har ikke folk mer dybde og allsidighet i seg selv enn å snakke om nyheter, så sier vel det mer om dere. 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #17 Skrevet 9. mai 2014 Har man virkelig ikke ting andre ting å snakke om enn nyheter? Jeg ser aldri på nyheter, leser aldri aviser, men skumleser iblant nettavis. Dette betyr ikke at jeg er dårlig opplyst, mindre intelligent, eller har mindre å snakke om enn noen andre. Det betyr at jeg velger å bruke energien min på andre ting enn gjentagende "få negativ dritt inn med teskje". For nyheter ER i all hovedsak en negativ smørje med dritt. Jeg vet allerede at visse områder i Oslo er mer utsatt enn andre, alle vet det. Det er forferdelig trist å høre om overfall og voldtekt, og strengt tatt ønsker jeg ikke å vite det. Det skaper bare frykt og begrensninger. Og hvorfor i all verden skal vi snakke om det? Hva godt gjør det? Hvorfor skal jeg ønske å diskutere drapet på Agnes eller hvem som helst annen, hvorfor er det viktig? Hva vil det bidra til? At vi nok en gang får bekreftet at det finnes gale folk der ute og håpe at mannen vår ikke dreper oss? Det går faktisk an å ha samtaler om viktige(re) temaer enn hva nyhetsbildet serverer oss. Og sånn på slutten, alle får med seg større nyheter enten de vil eller ei. Tsunamier, terror, enten vi leser om det eller hører om det fra andre. Og selvsagt skal man snakke om det, men ærlig talt, har ikke folk mer dybde og allsidighet i seg selv enn å snakke om nyheter, så sier vel det mer om dere. Du er ikke mer dum, men du er jo selvfølgelig mindre opplyst. Det kan du jo ikke nekte for når du ikke har peiling på hva som foregår annet enn i ditt eget liv. Hvis du hadde bladd litt neder over forsiden på nettavisen kommer det opp andre ting. Anonymous poster hash: ed98c...45f 9
2shy Skrevet 9. mai 2014 #18 Skrevet 9. mai 2014 Du er ikke mer dum, men du er jo selvfølgelig mindre opplyst. Det kan du jo ikke nekte for når du ikke har peiling på hva som foregår annet enn i ditt eget liv. Hvis du hadde bladd litt neder over forsiden på nettavisen kommer det opp andre ting. Anonymous poster hash: ed98c...45f Det er leit (for deg) at du vurderer om en person er opplyst eller ikke utifra om de ser på nyheter eller ikke. Jeg har mye innsikt, kunnskap og fokus på situasjoner og mennesker som overhodet ikke angår meg, men som engasjerer og er langt mer konstruktivt enn hva nyheter er. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #19 Skrevet 9. mai 2014 Det er leit (for deg) at du vurderer om en person er opplyst eller ikke utifra om de ser på nyheter eller ikke. Jeg har mye innsikt, kunnskap og fokus på situasjoner og mennesker som overhodet ikke angår meg, men som engasjerer og er langt mer konstruktivt enn hva nyheter er. Synd at du synes det Jeg synes det er helt naturlig å tenke det, om en som ikke er interressert i å vite hvordan det står til med andre mennesker enn de du kjenner og ting utenfor din boble. Anonymous poster hash: ed98c...45f 6
Gjest crazycatlady Skrevet 9. mai 2014 #20 Skrevet 9. mai 2014 Folk som ikke gidder å følge med i nyhetsbildet ser jeg på som mindre intelligente. Mener ikke at man må lese avisen fra perm til perm hver dag eller se hver eneste nyhetssending, men litt går det an å følge med. Selv leser jeg Aftenposten sin nettavis og ser 21-nyhetene hver dag. De samme folka som ikke gidder å se/lese viktige nyheter er gjerne også de mest trofaste leserne av se og hør. Merkelig det der... 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå