illywhack Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Hei, hei! Samboer og meg skal på feire i 5 dager om en månes tid, og da må jo pusen desverre være igjen hjemme. Han får mat og kos før vi drar på en torsdag, og vi er tilbake mandag kveld. Jeg har ordnet med noen som kommer innom for å gi mat, rense ut av kattedoen, leke litt og selvfølgelig kose masse. Men jeg kan jo ikke forvente at denne personen skal vie mange timer av sin dag til min pus. Derfor lurer jeg på om noen har noe gode ideer til hvordan jeg kan lage til litt diverse ting i huset som kan kan utforske og leke med mens vi er borte? Personen som kommer innom kommer innom to ganger om dagen, og kommer da til å skru av og på radioen annenhver gang, så det er litt ro, og litt lyd. Han er desverre selverklært innekatt, og er bare skvetten når han er ute. Derfor vil jeg ha ham inne disse dagene, men jeg vil ikke at han skal kjede seg for mye, stakkar! Er det noen som har gode forslag? Vi har et klatrestativ, og han har tilgang til hele huset så lenge vi er borte. Jeg henger gjerne opp leker, og jeg skal gjemme godbiter over hele huset - han liker å gå på skattejakt. Jeg ønsker alle forslag velkommen! :D
Fuglen Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Jeg synes du har gjort absolutt alt som er nødvendig - pluss enda litt til Våre puser (nå er de to da, riktignok, og har kattedør så de kan gå ut) kan være alene hjemme i opptil en uke av gangen hvis vi legger ut nok mat og vann og får en person til å komme innom en gang i løpet av uken. Nå kjenner ikke jeg katten din da, men jeg kan ikke skjønne at den skulle fått noen problemer med det opplegget ditt
illywhack Skrevet 13. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2014 Godt å høre! Han er en veldig selskapsyk herremann, så jeg er redd han skal kjede seg for mye når han bare er hjemme alene (for det meste) i såpass mange dager.. Men satser på det går godt - skal høre med nabojenta om ikke hun har lyst til å kose litt med ham også når vi er borte
Minya Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 Gjør som vi gjør; Dattera til ei venninne av oss passer kattene våre når vi er borte. Hun er fjorten og veldig pliktoppfyllende, og de gangene hun har passet over flere dager har jeg kjøpt inn ekstra is eller noe annet godt som hun kan kose seg med mens hun leker og koser med kattene etter at hun har kommet opp for å gi mat og vann og sjekke kattedoen. Hun sender sms om det er noe og for det meste er hun bare redd for at hun ikke er der lenge nok når hun har vært hos oss i et par timer og kost på kattene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå