2shy Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Jeg lurer på hva slags produkter (rens/toner/krem o.l) dere med tørr og sensitiv hud bruker, og hvilke dere er fornøyd/misfornøyd med?
Bringebærjenta Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 http://www.laroche-posay.no/Norge/LRP/hjem-h.aspx Får kjøpt det på apoteket og har gjort underverker for huden min. Naturlig, mildt, drøyt i bruk. Ja, beste jeg har prøvd.
2shy Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2014 http://www.laroche-posay.no/Norge/LRP/hjem-h.aspx Får kjøpt det på apoteket og har gjort underverker for huden min. Naturlig, mildt, drøyt i bruk. Ja, beste jeg har prøvd. Hvilke av produktene bruker du?
Bringebærjenta Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Jeg husker ikke helt, skal sjekke i morgen. Dro på boots apotek og fikk kjempebra hjelp og analyse
2shy Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2014 Jeg tenkte mer i forhold til om du bruker rens, toner, krem, serum?
Bringebærjenta Skrevet 10. mai 2014 #6 Skrevet 10. mai 2014 Okay Jeg bruker to forskjellige rens. En til vanlig og en når huden min er rød eller jeg har kviser. Også bruker jeg krem. Tenkte å ta meg en tur nå for å finne en øyekrem også.
Vinduskarmen Skrevet 10. mai 2014 #7 Skrevet 10. mai 2014 Jeg bruker kun a-creme fra apoteket når jeg er tørr og er veldig fornøyd med den.
2shy Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2014 Noen som har erfaring med Dermalogica, Matis, eller Pevonia?
bippo Skrevet 10. mai 2014 #9 Skrevet 10. mai 2014 Jeg bruker mye produkter fra Lush som utrolig nok har gjort huden min MYE bedre. http://www.lushnorge.no/produkt/til-ansiktet/renseprodukter/herbalism denne vasker jeg ansiktet med hver gang jeg er i dusjen. http://www.lushnorge.no/produkt/til-ansiktet/ansiktsvann-tonertabs/tea-tree-toner denne bruker jeg etter at jeg har vasket ansiktet, men den har en tendens til å gjøre huden litt tørr, så da bruker jeg http://www.lushnorge.no/produkt/til-ansiktet/fuktighetskrem/imperialis denne litt før toneren har tørket. Ikke så mye av den da, bare nok til at jeg ikke blir så tørr (har fra før av en litt blank t-sone, så jeg tar det litt rolig med fuktighetskremen over nesen). Og nå har jeg nesten ikke kviser mer, ikke noe særlig rødhet, og sminken sitter i tillegg mye bedre. 1
2shy Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #10 Skrevet 10. mai 2014 Jeg bruker mye produkter fra Lush som utrolig nok har gjort huden min MYE bedre. http://www.lushnorge.no/produkt/til-ansiktet/renseprodukter/herbalism denne vasker jeg ansiktet med hver gang jeg er i dusjen.http://www.lushnorge.no/produkt/til-ansiktet/ansiktsvann-tonertabs/tea-tree-toner denne bruker jeg etter at jeg har vasket ansiktet, men den har en tendens til å gjøre huden litt tørr, så da bruker jeghttp://www.lushnorge.no/produkt/til-ansiktet/fuktighetskrem/imperialis denne litt før toneren har tørket. Ikke så mye av den da, bare nok til at jeg ikke blir så tørr (har fra før av en litt blank t-sone, så jeg tar det litt rolig med fuktighetskremen over nesen). Og nå har jeg nesten ikke kviser mer, ikke noe særlig rødhet, og sminken sitter i tillegg mye bedre. Det du linker til her er beregnet for normal/fet hud, ikke tørr og sensitiv.
bippo Skrevet 10. mai 2014 #11 Skrevet 10. mai 2014 Det du linker til her er beregnet for normal/fet hud, ikke tørr og sensitiv. Det visste jeg ikke. Jeg hadde veldig tørr hud da jeg kjøpte dem, huden var liksom bare sånne rare flak i ansiktet omtrent. Og jeg har veldig sensitiv hud, som hovner opp og blir rød om jeg bruker feil produkter. Disse produktene har hvertfall hjulpet meg. Men det er jo individuelt. Uansett vil jeg anbefale lush, de har jo andre produkter også
Vinduskarmen Skrevet 10. mai 2014 #12 Skrevet 10. mai 2014 Noen som har erfaring med Dermalogica, Matis, eller Pevonia? Denne glemte jeg helt. Blitt en vanesak når jeg dusjer. Veldig fornøyd.
2shy Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #13 Skrevet 10. mai 2014 Denne glemte jeg helt. Blitt en vanesak når jeg dusjer. Veldig fornøyd. Takk for tipset bippo!! Har snust litt på Dermalogica, har du tørr og sensitiv hud? Bruker du flere av produktene? Er ute etter rens, toner, og ansiktskrem
Vinduskarmen Skrevet 10. mai 2014 #14 Skrevet 10. mai 2014 Har snust litt på Dermalogica, har du tørr og sensitiv hud? Bruker du flere av produktene? Er ute etter rens, toner, og ansiktskrem Jeg er som sagt veldig fornøyd Har nok litt blandingshud, er tørr og sensitiv i perioder - men kan også ha lange perioder med "plettfri" hud. Bruker kun denne + a-creme fra apoteket. For meg er et helt passe. Men vil absolutt anbefale denne. Flere av mine venninner bruker den, og de liker den de også.
2shy Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #15 Skrevet 10. mai 2014 Jeg er som sagt veldig fornøyd Har nok litt blandingshud, er tørr og sensitiv i perioder - men kan også ha lange perioder med "plettfri" hud. Bruker kun denne + a-creme fra apoteket. For meg er et helt passe. Men vil absolutt anbefale denne. Flere av mine venninner bruker den, og de liker den de også. Det er det som er litt vesentlig, jeg har tørr og veldig sensitiv hud punktum. Men jeg kan Google den rensen og se hva likehudete erfarer
2shy Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #16 Skrevet 10. mai 2014 Den har SLS på toppen av ingredienslisten, så ikke for min hud. Men ser de har Dermalogica ultra calming cleanser som kanskje kunne vært noe
Vinduskarmen Skrevet 10. mai 2014 #17 Skrevet 10. mai 2014 Den har SLS på toppen av ingredienslisten, så ikke for min hud. Men ser de har Dermalogica ultra calming cleanser som kanskje kunne vært noe Håper du finner noe som funker :)
m.t Skrevet 11. mai 2014 #18 Skrevet 11. mai 2014 Heia! Først å fremst, jeg og kunne tenkt meg tips ang. hudpleie. for tørr og sensetiv hud. Jeg er kombinert, men og tørre kinn, panne å nese. får utbrudd på haken i perioder. En god regel når du skal finne hudpleie for din hudtype, IKKE kjøpt rensegele. Jeg brukte den special cleansing gel, og jeg ble så stiv i maska av denne rensen. Når du har sensetiv hud, kjøp alltid rensemelk. Jeg vet det finnes rensegele/skum for sensetiv hud, men de har jeg prøvd, og ender alltid opp med å bli rød. Det viktigste er å finne en rens, toner, serum og fuktighetskrem som roer ned huden din, gir fuktighet og fett og gir beskytter huden din godt. Sol krem er og utrolig viktig når du er tørr, fordi vi som er sensetive, er somregel veldig sensetive for sol og. Anbefaler å finne en dagkrem med solfaktor 15 ( anbefaler ikke merker som nivea, olay, garnier, osv) De produktene jeg bruker per i dag er: yes too cream cleanser i carrot serien. Veldig god rens til en fin pris. Den renser godt, og roer ned huden min, samtidig den gir fuktighet og ikke tørker ut huden min. Finnes til en super pris på www.feelunique.com - Ole Henriksen Herbal day creme med spf 15. Denne er egentlig ikke beregnet for tørr og sensetiv hud, men den er veldig god på min hud. og kjenner den beskytter og fukter huden min. Den er super på vår/sommer, siden den har spf 15 i seg. - Wild ferns facial serum. Helt okey serum. Vil ikke si det er det mest effektive serumet jeg har prøvd, men det beskytter huden min godt merker jeg. Ca 100 kr på www.feelunique.com. pluss for fin pris - Sheseido solkrem. Gir god beskyttelse, og tetter ikke porene mine. Pluss at den er lett tilgjengelig, og finnes til kun 200 kr på taxfree. - Sans Souis sensetive eye cream- Gir godt med fuktighet og beskyttelse. inneholder og fett, som er viktig for oss med tørr hud. Håper det var til hjelp:)
Tigerstaden Skrevet 11. mai 2014 #19 Skrevet 11. mai 2014 Jeg elsker serien for tørr/sensitiv hud fra Clarins, gjort underverker. Bort med flass, rød hud, kviser (nesten alle)... jippi
2shy Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #20 Skrevet 12. mai 2014 Jeg elsker serien for tørr/sensitiv hud fra Clarins, gjort underverker. Bort med flass, rød hud, kviser (nesten alle)... jippi Hvilke produkter bruker du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå