Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har vært sammen med kjæresten min i 5 år. Før jeg møtte han fikk han et barn med en annen jente (one night stand). Han visste ikke noe om det før barnet var født og tok farskapstest. Dette har i ettertid vært veldig tungt for han ettersom han ikke kjenner denne damen osv. Han har dessverre ikke hatt så mye kontakt med barnet eller barnets mor, foreldrene hans har dog kontakt med sitt barnebarn og han møter gutten når begge er på besøk hos foreldrene.

Jeg har forsøkt å snakke med han om at han burde ta mer kontakt osv, men han klarer ikke. Han klarer ikke å se på det som sitt barn fordi han ikke kjente/kjenner moren og ikke har vært med underveis. Han er veldig sint på henne for at hun "tvang" han til å bli far uten at han visste noe før et par måneder etter at barnet var født.

Jeg forstår på en måte begge sider. Jeg skjønner at han er sint og frustrert og ikke liker moren, jeg har aldri møtt henne, så jeg ønsker ikke å dømme noen uten å kjenne til "hennes versjon". De var veldig unge begge to.

Nå lurer jeg litt på hva jeg / vi skal gjøre. Vi har det kjempebra sammen og min kjæreste er verdens beste person, men jeg er så redd for at han en gang kommer til å angre seg om han ikke begynner å få mer kontakt med barnet. Han sier han ikke klarer å føle noe for det og at han ikke ser på det som sitt.. Men likevel. Det er jo det og jeg synes ikke noe om at dette skal gå utover barnet. Jeg har ingen behov for at verken jeg eller kjæresten min skal ha kontakt med barnets mor utover ordninger for besøk etc til barnet er stort nok. Jeg synes det er flott av foreldrene hans å involvere seg og ha kontakt med barnebarnet, men jeg håper jo vi kan ha mer kontakt også.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Kjæresten min er virkelig verdens snilleste, jeg tror bare dette fremdeles er vanskelig for han å fordøye. Er også veldig redd for at han kommer til å angre seg i ettertid, f eks når vi får barn pg han forhåpentligvis får farsfølelsen. Vi snakker om å få barn snart og jeg vil jo at mine fremtidige barn skal kjenne til sitt halvsøsken.. Noen tips?!:)

Anonymous poster hash: 62845...1e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er en veldig fin person! :)

Anonymous poster hash: 87097...57b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er en veldig fin person! :)

Anonymous poster hash: 87097...57b

Oi, tusen takk for det :)

AnonymBruker
Skrevet

Selvforskylt desverre men uansett støtt opp under kjæresten din.

1000kr på at barnet får slengt intrynet iløpet av livet at h*n ikke skulle vært født og blablabla. Denne kvinnen skapte indirekte et mobbeoffer når ho valgte og beholde..

Tenk litt på det alle som Skal ha barn koste hva det koste vil.. Barna blir mobbet senere av at du selv er en hjernedød person som ikke tenker lengre en nesetippen..

Nei? Barn mobber over en lav sko, selv vært tilstede under mobbing av et annet barn i ts situasjon

Anonymous poster hash: 6b7fe...302

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1000kr på at barnet får slengt intrynet iløpet av livet at h*n ikke skulle vært født og blablabla. Denne kvinnen skapte indirekte et mobbeoffer når ho valgte og beholde..

Tenk litt på det alle som Skal ha barn koste hva det koste vil.. Barna blir mobbet senere av at du selv er en hjernedød person som ikke tenker lengre en nesetippen..

Nei? Barn mobber over en lav sko, selv vært tilstede under mobbing av et annet barn i ts situasjon

Anonymous poster hash: 6b7fe...302

Altså, jeg har jo ikke så mye til overs for valget barnets mot tok, synes det er slemt å ikke informere om det i forveien og ta et valg uten å involvere den andre parten om det. Men likevel mener jeg det ikke er barnets skyld og jeg håper og tror virkelig ikke at barnet blir et mobbeoffer.. Jeg håper jo at vi på lang sikt kan ha mer kontakt med barnet.

TS

Skrevet

Nei? Barn mobber over en lav sko, selv vært tilstede under mobbing av et annet barn i ts situasjonAnonymous poster hash: 6b7fe...302

Oi, snakk om å ikke svare på problemstillingen ... Og snakk om å skjære alle over én kam!

TS, har du prøvd å alliere deg med din kjærestes foreldre? Når han har tatt avstand fra barnet i så mange år, må en prosess der han skal være mer aktivt tilstedeværende uansett tas med små, små skritt (for barnets del). Hva med å høre med "svigers" om dere kan møtes oftere alle sammen, så kommer det kanskje naturlig for kjæresten din å bruke mer tid med sønnen etterhvert?

Skrevet

Det kan hende at han vil angre på å ikke ha vært en tilstedeværende far. På den andre siden er det jo hans liv, hans barn, hans valg. Ikke ditt, selv om du mener så godt. Jeg synes du skal fortsette å snakke om saken og håpe at han skifter mening, men ikke prøv å styre ham.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...