AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Del Skrevet 9. mai 2014 Hei Jeg er 30 år, og lurer på om noen har opplevd dette: 2-3 dager etter forrige menstruasjon var ferdig fikk jeg en stikkende skarp smerte i underlivet som jeg aldri har hatt før. Smertene satt i nederste del av magen, høyre side.De var kun moderate, men varte i to dager hvor de kom og gikk før de til slutt ble borte. Noen dager etterpå fikk jeg brunlig/blodtilblandet utflod (noe jeg får av og til.. Regner med det er rester etter mensen,så det har kanskje ikke noe sammenheng med smertene jeg hadde noen dager før). Det jeg lurer på er: Kan smertene ha vært en liten cyste som sprakk? Kan jeg ta med at jeg aldri har brukt p-piller eller andre hormonelle prevensjonsmidler. Jeg vet at cyster forekommer oftere hos de som ikke bruker hormonprevensjon. Har alltid hatt svært regelmessig mens,men plaget med moderate og av og til sterke menssmerter, de to første mensdagene. Har ellers ingen sykdommer eller medikamenter jeg bruker. Anonymous poster hash: 4e050...11e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Del Skrevet 9. mai 2014 . Gynekologen sa det kunne komme blod hvis min sprakk....Anonymous poster hash: 226ab...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Del Skrevet 9. mai 2014 Da får vi stole på gynekologen En sykepleier sa nemlig til meg at cyster som sprakk hadde innhold som ville bli tømt ut i bukhulen og absorbert der i fra. Det ville derfor ikke komme noe utflod eller blod via skjeden sa hun. Men som sagt, gynekologen har vel mer peiling. ts Anonymous poster hash: 4e050...11e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #4 Del Skrevet 9. mai 2014 Da får vi stole på gynekologen En sykepleier sa nemlig til meg at cyster som sprakk hadde innhold som ville bli tømt ut i bukhulen og absorbert der i fra. Det ville derfor ikke komme noe utflod eller blod via skjeden sa hun. Men som sagt, gynekologen har vel mer peiling. ts Anonymous poster hash: 4e050...11e Det er sant at det kommer blod og væske i bukhulen, det er dette som gir de store smertene. Men det kan også komme litt uti fra skjeden, men det må ikke. Spørs hvor cysten ligger og hvor mye væske og blod som kommer ut. Anonymous poster hash: 876bb...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Del Skrevet 9. mai 2014 Ja, som siste taler sier.. Min cyste sitter på eggstokken, så han sa det da ville komme ut som vaginal blødning. Anonymous poster hash: 226ab...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleløvetann Skrevet 16. mai 2014 #6 Del Skrevet 16. mai 2014 Jeg hadde ei cyste som sprakk igår.. Jeg er gravid etter prøverør, og fikk noen eggposer/cyster på begge eggstokkene etter jeg ble gravid. Fikk beskjed tidligere i uka om at de ville gå bort av seg selv innen uke 16. Jeg har vært veldig øm i flere uker nå, men natt til igår fikk jeg nesten ikke sove fordi jeg våknet hver gang jeg flyttet på meg. Dro på min første svangerskapskontroll igår, og rakk så vidt å komme hjem etterpå før jeg fikk kraftige mensenmurringer som fort gikk over til store smerter i magen, i tillegg til at det verket opp gjennom hele ryggen.. Jeg klarte så vidt å stå/gå, var hjemme alene og verken storesøster (som nylig hadde kjørt meg til og fra legen) eller legekontoret tok telefonen når jeg ringte.. Her var smertene så intense at det var vanskelig å ikke gråte, og jeg hang over en stol på badet og prøvde panisk å få tak i noen som kunne hjelpe meg. Ingen tok telefonen! Begynte å få skikkelig panikk, men så ringte legekontoret meg opp igjen. De hadde sett at det var jeg som ringte og hadde på en eller annen måte skjønt at det måtte være noe galt. Fikk til slutt tak i ei venninne som kjørte meg til legen, tok ultralyd og legen trodde han så ei cyste på minst 6 cm! Ble sendt til sykehuset for å bli sjekket av en gynekolog, og da fant de ut at en av cystene hadde sprukket.. Jeg har ikke blødd i det hele tatt og fikk beskjed om at kroppen absorberer væsken selv. Men jeg hadde MYE væske bak og rundt livmora.. Smertene ville være der i ca 1 døgn, så jeg sitter egentlig bare å venter på at de skal gi seg Jeg visste heldigvis at jeg hadde flere cyster der, og når jeg hørte hjertet til den lille i magen med doppleren min skjønte jeg at det måtte være cystene. Om dette hadde skjedd utenfor en graviditet, og uten at jeg visste om cystene hadde jeg nok fått helt panikk og ringt 113. Her var smertene rett og slett ett helvette.. De var så kraftige at jeg aldri i livet hadde kunne latt være å dra til lege/sykehus. Vondeste jeg har opplevd til nå! Jeg har også hørt om folk som har opplevd cyster som har sprukket så mange ganger at de forvekslet disse smertene med at fødselen var i gang. Så nå venter jeg spent på at november/desember skal komme sånn at jeg kan finne ut hvor stor forskjell det er på disse smertene og fødselssmerter Håper det går bra med deg Har smertene gått over nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 16. mai 2014 #7 Del Skrevet 16. mai 2014 Jeg har vært plaget med cyster, som sprekker i tur og orden. Møkk vondt!! Men aldri opplevd blødninger i forbindelse med det (eller i hvert fall ikke som jeg kan huske). Bare masse væske rundt livmora, som etterhvert blir borte av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå