Gå til innhold

Pus er ikke helt i form. Ha is i magen eller kontakte dyrelege?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pus kom inn og sov som vanlig inne natt til torsdag. På morgenen hadde hun kastet opp melkehvitt oppkast en plass. Spor av løs avføring i kattedoen.

Hun hadde gjemt seg oppå et skap, var slapp og ville være i fred. Hun var inne hele torsdag, drakk bare litt vann, spiste ingenting. I dag er det likedan. I dag virker hun en smule bedre da hun har drukket litt mer vann, er litt mer våken i blikket og hun har vasket seg selv. Hun vil fremdeles ikke spise og er heller ikke interessert i å leke.. Det er bare kommet en "ting" i doen siden i går ettermiddag. Vet ikke om det er løs avføring eller tiss da det har klumpet seg. Hun har heller ikke kastet opp noe mer. Vi har satt frem hvit fisk til henne hvis hun skulle få lyst på mat. Det er bare det at det er fredag i dag og det er ikke åpent hos vetrinæren i helgene (det er bare en helgevakt som kan nås pr. telefon hvis det er noe akutt). Skal jeg dra med henne i dag eller skal jeg se hvordan det går i helgen for så å evt. gå til vetrinæren på mandag?..

Anonymous poster hash: 00ddb...eca
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forresten også tatt henne på magen uten at hun har reagert på det.. Det kan altså se ut som at hun ikke har vondt i magen. TS

Anonymous poster hash: 00ddb...eca
Skrevet

Ring og snakk med vetrinæren. Er jo lenge til mandag.

AnonymBruker
Skrevet

Drikker hun godt? Du må sørge for at hun ikke blir dehydrert.

Uansett ville jeg ringt veterinær, beskrevet tilstanden og spurt om de mener katten burde komme inn til undersøkelse idag.

Anonymous poster hash: 29ccc...d7e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha tatt den til veterinæren for en sjekk. Oppkast og merkelig avføring kan være symptom på fremmedlegeme i buken.

Anonymous poster hash: ae2ac...a22

Gjest crazycatlady
Skrevet

Jeg ville kontaktet dyrlegen med en gang. Heller en gang for mye enn en gang for lite. Ville også gitt en markkur. God bedring til pus!

Gjest Blomst83
Skrevet

Selvfølgelig ringer du dyrlegen!Heller en gang for mye enn en gang for lite.

Gjest hulderjenta
Skrevet

Ring og hør.

Hadde jeg "sett det an over helgen" sist gang den ene pusen min ikke var i form, rett før høytid og stengt dyrlegekontor, så hadde jeg vært en pus i minus nå... :/

Bedre én gang for mye enn en for lite, som flere skriver. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...