AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Er det ikke rart hvordan man bare føler seg ubekvem med enkelte? Også aner man ikke hvorfor. Jeg har bodd med en indisk gutt, helt " annerledes" enn meg. Har bodd 3 år i USA med jålete jenter. Kommer over ens med mange typer mennesker og personligheter. Den nye samboern kunne aldri så mye som slått ihjel en flue. Hun er norsk, jeg er norsk, men jeg klarer ikke å holde en naturlig samtale med henne. Blir kleint og anstrengt. Lurer på om det er henbes personlighet som er vanskelig eller om vi bare ikke matcher. Har bodd sammen i 2 måneder og det er like vanskelig fortsatt. Hun er så stiv/ ordentlig/ stille.Unngår å reise hjem når hun er der. Tror ikke at hun liker meg heller. Har dere opplevd det samme? Anonymous poster hash: 79fe6...2ed
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Hvis du unngår å reise hjem, fordi hun er der, så ville jeg lett etter et nytt sted å bo. Anonymous poster hash: 523ee...d05
FalconPunch Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 (endret) . Endret 20. februar 2018 av FalconPunch
Teeden Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Høres ikke ut som en god bosituasjon, men helt vanlig. Jeg ville bare satt meg ned med henne og vært super ærlig. Det kan være godt å lufte ting. Dere trenger jo ikke å være bestevenner, men det er alltids godt å komme overens med de en bor med. Hvorfor i all verden skal hun være ærlig? Det er to personer som bor sammen uten å ha noe videre interesse for hverandre. Hvilken rett har hun da til å ta opp noe som helst med henne? Det er et kollektiv, et borforhold. Ikke et samboerskap eller et forhold, det er ingenting som skal diskuteres eller pleies. 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Drikk dere full sammen. Anonymous poster hash: 7e3be...b65
FalconPunch Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 (endret) . Endret 20. februar 2018 av FalconPunch
isbjørnungen Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Jeg vil heller gjette på at hun er livredd for å ikke bli likt/godtatt av deg og redd for å gjøre noe feil, enn at hun ikke liker deg. Gi henne heller anledning til å slappe av med deg - se en film med beina i sofaen etc, og lag et miljø for at hun kan slappe av. Med mindre du har forsøkt det allerede, da
Vinduskarmen Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Jeg hadde samme problemet for noen år siden. Noenganger funker det bare ikke. Men det isbjørnungen foreslår er nok ikke dumt å prøve ut. Foreslå å lage en bedre middag og dele en flaske vin, gjør husarbeid sammen, eller lignende. Hvis isen bare brytes kan ting raskt bli bedre I mitt tilfelle funka det ikke tross iherdige forsøk, og vi hadde kanskje 1 god samtale iløpet av de 2 årene vi bodde sammen. Nå hilser jeg ikke når jeg møter henne engang. Håper du er heldigere enn meg. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Jeg opplever det samme på jobben min. Går godt overens med de aller fleste, men det er en kollega som jeg ikke går godt overens med. Vi krangler ikke er og er høflige mot hverandre, men det føles unaturlig å ha en vanlig samtale gående med henne. Vi har vel ikke kjemi. Anonymous poster hash: 5dc18...31e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Helt normal situasjon. Det er vel mange som har hatt det slik i kollektiv? Hvis man ikke har "valgt" hverandre og det er tilfeldig hvem man bor med så er det ikke gitt at man "klikker". Jeg bor med en jente nå som er helt annerledes enn meg. Vi kommer helt greit overens men er ikke som om vi henger sammen når vi ikke må. Anonymous poster hash: 58bdf...12a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå