Gå til innhold

Sterke jenter - inspirert av muskuløse jenter tråden.

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet

Etter å ha lest tråden om "muskuløse jenter" så slår det meg, som jeg skrev i den tråden, at musklene er et resultat av styrke, altså hvor mye man har brukt musklene og hvor sterke de har blitt. Syns det blir så feil å bare snakke om utseende og ikke hva som gjør at musklene blir store.

Derfor lurer jeg på hvor sterk du er, og hvor sterk du har lyst å bli. Og det er jo målbart. Man kan måle styrke i hvor mye man klarer av for eksempel situps, armhevninger, knebøy, planken osv.

Hvordan står det til med din styrke, og hvor sterk ønsker du å være ?

Er utseende viktigere enn å ha en sterk kropp ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Utseende er motivasjonen. Sunn kropp er premien.

Syns alikevel det aller viktigste er å være sterk nok til å klare meg selv. 25kg ryggsekk på backpacking. 35kg trillekoffert opp trapper. Gå tur med sterke hunder, uten at de går på tur med meg. Åpne selv de mest vakuumtette skrukorker. Bære til sengs tiåringen jeg passer. Slippe å dele opp ukeshandlingen på dagligvarebutikken.

Det konkrete treningsmålet er håndstående i turnringer og fem pull-ups.

Endret av Chloe-
Skrevet

For meg er det bruken som er målet og motivasjon, utseendet (om det eventuelt dukker opp) er en bonus. For to år siden var jeg så sterk at jeg kunne ta en jente lik meg selv opp i løft i skulderhøyde, så sterk vil jeg gjerne bli igjen, pluss litt til :).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vel over gjennomsnittet sterk, men bare såvidt. Var mye sterkere før, vil gjerne ha tilbake en del av den styrken, men vet jeg ikke kan komme tilbake der jeg var da, men det er ok. En kropp som virker, ingen vondter, kunne flytte tunge ting, en kropp som orker, er motivasjonen, utseendet er jeg relativt fornøyd med fra før av, og håper å kunne holde meg like fornøyd med hvordan kroppen ser ut i årene som kommer også :) Alltid rom for forbedringer, altså, men sånn jevnt over duger jeg greit. Ang målbarhet: Pb i knebøy: 150kg, Pb i benpress: 87kg, Chins(m/overtak):18 Vet ikke hvor jeg ligger nå, men en god del under siden jeg ikke lengre har bruk for den samme mengden muskler som tidligere, og ikke får trent bra nok akkurat nå til å komme dit...

Anonymous poster hash: 4c6cf...1d9

Skrevet

Jeg ønsker å være så sterk at det at jeg er "svak" ikke blir noe hinder for meg. I det ligger det at jeg ønsker å bære opp dagligvarene til 5. etasje uten problemer, bære tung sekk på tur, kunne ta i og løfte tunge ting. Jeg er lei av at folk skal fortelle meg at jeg er for svak.

Jeg har ingen konkrete mål i forhold til vekter jeg skal løfte, men ser fram til den dagen jeg ikke er flau over hvor små vekter jeg trener med på treningssenteret.

AnonymBruker
Skrevet

Har en del konkrete mål når det gjelder styrke. Push-press på 35kg er ett av de. 75 kg knebøy. Pull-ups uten assistanse. 80 kg markløft.

Mage og kjernemuskler er veldig bra.

Jeg liker å føle meg sterk selv om jeg er langt unna de sterkeste damene.

Anonymous poster hash: 2fc92...82d

AnonymBruker
Skrevet

Utseendet er bonusen, det å være sidestilt med gutta i militæret er målet.

Målet er å klare 3 minutter i planken, og 100kg+ i markløft. 60kg knebøy (jeg er ufattelig svak i beina). Løfter 65 kg mark nå! Kommer seg sakte men sikkert.

Anonymous poster hash: 358ce...252
Skrevet

Jeg tar 70 i knebøy (har ikke makset), klarer 6 reps.

4 minutter planken.

30 armhevninger.

Å trene for utseende er bare teit, trener for å bli bedre i min konkurranseidrett (selv om styrke ikke er avgjørende). I tillegg har jeg dårlig rygg fra scoliose og feilstillinger i beina som trenger trening for å unngå vondter.

Skrevet

Jeg starta å trene styrke for utseendet sin del, men etter ei stund ble fokus mer og mer over på å bli sterkere. Nå kommer motivasjonen av å sette nye perser i øvelser :D

Var ute av trening ei lang stund pga skade, men i begynnelsen av april kom jeg ordentlig i gang igjen med nytt treningsprogram, og styrken øker som bare det. Gøy!

Perser så langt(startvekt 1. april i parantes) Alle øvelser er 3x5 reps, bortsett fra mark som er 1x5. Knebøy økes med omtrent 7,5 kg i uka for øyeblikket, og de andre med 7,5 kg per to uker.

Knebøy: 57,5 kg(35)

Benkpress: 47,5 kg(35)

Markløft: 55 kg(40)

Skulderpress: 22,5 kg(10)

Pendlay rows: 25 kg(10)

Gjest Evans
Skrevet (endret)

Etter å ha lest tråden om "muskuløse jenter" så slår det meg, som jeg skrev i den tråden, at musklene er et resultat av styrke, altså hvor mye man har brukt musklene og hvor sterke de har blitt. Syns det blir så feil å bare snakke om utseende og ikke hva som gjør at musklene blir store.

Derfor lurer jeg på hvor sterk du er, og hvor sterk du har lyst å bli. Og det er jo målbart. Man kan måle styrke i hvor mye man klarer av for eksempel situps, armhevninger, knebøy, planken osv.

Hvordan står det til med din styrke, og hvor sterk ønsker du å være ?

Er utseende viktigere enn å ha en sterk kropp ?

Jeg er veldig delt her.

Jeg har alltid hatt en skikkelig muskelfetisj, så jeg er overinteressert i muskler. Får som regel "dilla" på en muskel i halvåret. Nå er det leggmuskler som er noe av det mest sexy jeg vet om.

Strengt talt trenger man vel egentlig ikke å være sterkere enn at man klarer de vanlige daglige gjøremål. Men for meg er det veldig motiverende å se at man klarer å løfte tyngre og tyngre, og jeg føler at selvtilliten vokser i takt med hvor tungt jeg kan løfte.

Jeg vil ikke si at jeg er spesielt utseende fokusert, og jeg trener primært ikke for utseende – jeg trener fordi det å bli sterkere gir meg større selvtillit (og at jeg unngår slitasjeskader osv), men samtidig for at jeg kan dyrke min muskelfetisj ;)

Endret av Evans
Skrevet

Jeg vil bli sterkere!

Foreløpig er det:

Markløft: 60 kg x 5

Knebøy: 50 kg x 5

"Smale" chins: 6 stk

Vil kunne løfte myye tyngre, og greie minst 5 "bred" pullups. :fnise:

Utseendet betyr litt, vil jo se trent ut. Men har mest fokus på stumpen. :danse:

Skrevet

Jeg må innrømme at hovedmotivasjonen min for å trene styrke er å få ned fettprosenten slik at jeg kan få flat mage.

Jeg har aldri hatt helt flat mage, ikke en gang med en undervektig BMI.

Men, etter hvert som jeg har kommet mer inn i styrketreninga har fremgangen i seg selv blitt større og større motivasjon og jeg har fått noen mål jeg vil nå uansett hvordan det vil påvirke fettprosenten og utseendet.

Jeg vil klare ordentlige pull-ups, egen kroppsvekt i frontbøy og (foreløpig mål) 40 kg i benk.

Men samtidig bryr jeg meg om hva menn liker, så hvis en fyr jeg var tiltrukket av for eksempel sa han fikk litt mann-assosiasjoner av å se på kroppen min ville jeg nok tatt det litt roligere med styrketreningen fremover.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er en avsporing, men jeg tror ikke det:

Er det slik at alle kvinner / jenter kan utvikle styrke og muskler, da?

Det er jo tung styrketrening som gjelder nå, og det er det "alle" nå skal gjøre nå, - i alle fall herfra på KG.

Basert på egen erfaring så tror jeg ikke alle kan lett utvike muskler og styrke. Jeg blir selv bare marginalt sterkere, nesten uansett hva jeg gjør.

Anonymous poster hash: 742c0...c5a
AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke opptatt av å være sterk, utseende er eneste grunnen til jeg trener.

Anonymous poster hash: 84b95...15f

Skrevet

Jeg vet ikke om dette er en avsporing, men jeg tror ikke det:

Er det slik at alle kvinner / jenter kan utvikle styrke og muskler, da?

Det er jo tung styrketrening som gjelder nå, og det er det "alle" nå skal gjøre nå, - i alle fall herfra på KG.

Basert på egen erfaring så tror jeg ikke alle kan lett utvike muskler og styrke. Jeg blir selv bare marginalt sterkere, nesten uansett hva jeg gjør.

Anonymous poster hash: 742c0...c5a

Da tror jeg ikke du har et optimalt trenings- og kostholdsopplegg :)

Det stemmer at man har litt individuelle forutsetninger, men disse er ikke av stor betydning. Du sier at ikke alle lett kan utvikle muskler og styrke. Det har du helt rett i, det er tungt å bygge muskler ;) Og spiser du ikke nok og riktig skjer det heller ingen store forandringer.

Jeg trener både fordi det er gøy og nyttig å være sterk, bra for helse og holdning, og for å se bra ut.

Jeg er liten og lett, og er sånn sett ikke spesielt sterk, løfter ikke så mye, men føler meg relativt sterk i forhold til min kroppsvekt.

Jeg er 160 cm, 51 kg.

Har aldri prøvd å makset i noe, men her er sånn ca de tyngste løftene jeg tar:

Benk 40kg x 5

Knebøy 60kg x 5

Militærpress 25kg x 5

11 brede pull-ups ( 5 pull-ups med 5 kg ekstra vekt)

Har trent styrketrening i snart et år, og gleder meg til å fortsette.

Har veldig lyst til å ta egen kroppsvekt i benkpress :danse:

Skrevet (endret)

Veldig lenge siden jeg har testen 1RM, men dette er tallene på 3RM

Knebøy: 75kg

Markløft: 90kg

Benkpress: 27,5kg (vil gjerne opp her, men det går sakte)

Jeg er ufattelig svak i bryst, så armhevninger har jeg ikke sjans til mer enn 2. Prøver å komme meg litt på det, men tror jeg må vente til jeg er ferdig med kaloriunderskuddet. Har ikke noe spesifikt mål, trener fordi det er gøy for tiden, men er alltid morsomt å øke da :) Langsiktig vil jeg klarer chins (tar nå 60 kg i underhånds nedtrekk, så ikke lenge igjen før jeg er der regner jeg med).

Både utseende og styrken er store faktorer til at jeg driver med dette. Begynte som et prosjekt for å gå ned i vekt, og er vel til en grad fortsatt det selvom jeg begynner å bli fornøyd (har igjen litt på mage og litt på lår før jeg sier meg ferdig med dietten). Nå er det forsåvidt morsomt å trene, det var det IKKE for 2 år siden :ler:

Endret av Inwe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...