Gå til innhold

Vet du om noen som misliker deg uten (god) grunn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen min misliker meg sterkt, det er åpenlyst. Aner ikke hvorfor. Jeg gjør en god jobb, er hyggelig og nesten aldri syk. Hun ser ut til å digge alle mine kollegaer, til og med de useriøse som ofte kommer for sent, sjeldent får gjort noe særlig, osv. For eksempel ble alle de ansatte invitert på nyttårsfesten hennes... utenom meg. Og hun smiler aldri til meg eller slår av en prat om noe annet enn jobb (selv om jeg har prøvd), men jeg hører ofte at hun spøker og ler og diskuterer helt andre ting med kollegaene mine.

Jeg har sluttet å ta meg nær av/irritere meg over dette da jeg vet at jeg har mitt på det rene og at hun oppfører seg utrolig uprofesjonelt, men jeg må innrømme at jeg lurer på hva som gjør at hun oppfører seg sånn mot akkurat meg.

Andre som har opplevd noe lignende? At noen oppfører seg crappy mot dere, tilsynelatende uten grunn?

Anonymous poster hash: 68273...79e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har veldig dårlig erfaring med kvinnelige sjefer generelt.

Jeg har ingen problemer ift. kvinner sosialt. Har gode venninner og er ingen guttejente, har hatt gode forhold til kvinnelige foreleser, har en familie med tett samhold mm. Men kvinnelige sjefer har jeg hatt flere ganger og det er definitivt mindre gunstig enn mannlige. De forskjellsbehandler, er uprofesjonelle og spesielt vanskelige ift. yngre kvinner.

Dette er t.o.m. forsket på og skrevet om.

Anonymous poster hash: 1dc41...b94
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min nærmeste leder misliker meg. Jeg trur nesten man kan snakke om hat, og jeg har aldri gjort han noe. Men han misliker de fleste virker det som, og endte med innkallelse på teppe hos sjefen for å ha mobbet flere ansatte på jobb.

Anonymous poster hash: 0ccdd...ded

Skrevet

Viss du er yngre, penere og slankere enn henne, så kan det for enkelte være grunn nok til å mislike deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Ei som er ett år yngre enn meg hater meg fordi jeg tar plassen hennes i idrettsammenheng, så hun tenker at hun kan like gjerne hate meg utforbi banen også. Kommenterte på noe på fb for et par mnd siden som ikke angikk henne på noen som helst måte, da så hun sitt snitt og hengte meg sånn ut til de grader og hun hadde jo ikke gjort noe galt :o :o Så jeg skrev et blogginnlegg og da måtte alle klassevenninner forsvare henne og si at jeg henger henne ut. blablalba Jenter = drama herregud. Skulle ønske jeg var gutt av og til.

Anonymous poster hash: d597b...c35
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det har vært noen opp igjennom årene, jeg antar det er ubegrunnet sjalusi.

Anonymous poster hash: e62d3...ef6
Skrevet

Kvinnelige sjefer oppfører seg ofte helt ræv mot yngre kvinner, spesielt om de er vakre. Regner med at du er kvinne TS.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dobbel

Endret av miramis
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever folk snakker nedsettende til meg pga jeg er stor. Noen viser avsky andre uffer seg og slikt. Er ikke så veldig hyggelig akkurat.

Anonymous poster hash: b99b9...05d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svigerfar....

Han ville ikke ikke en gang bli kjent med meg, når han fant ut at jeg kommer fra Bærum.

Jeg har forsøkt sikkert 100 ganger, jeg inviterer han alltid i alle familieselskaper, jul osv, men når de andre drar til oss velger han å sitte igjen alene hjemme.

Barnebarna vil han heller ikke ha noe med, bare pga meg.

Jeg er dritflau over å komme fra Bærum, har aldri passet inn der, og flyttet derfra så fort jeg kunne, men det holdt visst ikke for han.

Detter har nå pågått i 11 år, så jeg kan vel bare glemme å omvende han!

Anonymous poster hash: 6e589...87f
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har opplevd det noen ganger.

Da jeg var yngre var dette vondt, man vil jo så gjerne bli likt av alle. Nå er jeg eldre og bryr meg ikke lengre, har forstått for lenge siden at ikke alle kan like meg.

Jeg synes det blir rart å dra 'den andre er sjalu' kortet, dette tenker vi bare for å føle oss bedre. Av og til møter man noen man hardårlig kjemi med. Ikke samme humor, ikke samme holdninger, ikke samme preferanser osv.

Men jeg må si, at som sjef er hun svært useriøs, da ser man forbi forskjeller og er profesjonell.

Snakk med henne!

Anonymous poster hash: 377b2...b81

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, ja jeg er nok sterkt mislikt av kjerringene i nabolaget, da jeg er eneste single (skilt) alenemoren der, bor i et dyrt strøk, så alle har ventet i flere år på at jeg skal flytte, de hadde jo ikke selv klart å sitte med et flott hus alene.

I tillegg ser jeg bra ut, og mennene liker meg. Har til og med hatt et par av dem på døra midt på natta, i fyllerus, som har blitt "kastet ut" av kjerringene......som jeg må avvise.

Sier seg selv at jeg ikke gidder å ha noe med naboene å gjøre..;-)

Anonymous poster hash: 0f2d8...cb2
AnonymBruker
Skrevet

For eksempel ble alle de ansatte invitert på nyttårsfesten hennes... utenom meg.

Anonymous poster hash: 68273...79e

Samme her, men hun ene i kollektivet inviterte alle utenom meg til bursdagen hennes. Feiret den i kollektivet som var etasjen over for hele den etasjen var invitert.

Anonymous poster hash: 25c73...a6f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vet om et par stykker. De prøver å skjule at de ikke liker meg, men får det ikke helt til:p Merker hvor fryktelig påtatt og falskt det er når de snakker med meg og prøver å være hyggelig.

Synes det er latterlig, og er bare blid og hyggelig tilbake:)

Anonymous poster hash: e60e1...d9e
AnonymBruker
Skrevet

En slektning misliker meg fordi jeg har fått "alt i henda", mens h*n mener h*n har måtte jobbe for alt. Begge deler mangler en viss grad av sannhet.

Anonymous poster hash: 53b09...2d2
Gjest celine
Skrevet

Jupp, hadde en sjef en gang som var sånn. Vi hadde rett og slett ikke kjemi, og likte ikke å snakke sammen. Heldigvis var vi voksne nok til å klare å være på samme sted i ro og fred likevel.

Var en lettelse da hun ble tilbudt jobb et annet sted, og sluttet :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har veldig dårlig erfaring med kvinnelige sjefer generelt.

Jeg har ingen problemer ift. kvinner sosialt. Har gode venninner og er ingen guttejente, har hatt gode forhold til kvinnelige foreleser, har en familie med tett samhold mm. Men kvinnelige sjefer har jeg hatt flere ganger og det er definitivt mindre gunstig enn mannlige. De forskjellsbehandler, er uprofesjonelle og spesielt vanskelige ift. yngre kvinner.

Dette er t.o.m. forsket på og skrevet om.

Ja ha, finn de her forskningsrapportene som tilsier at kvinner alltid er dårligere sjefer enn menn.

AnonymBruker
Skrevet

Ja ha, finn de her forskningsrapportene som tilsier at kvinner alltid er dårligere sjefer enn menn.

Jeg sa ikke at kvinner alltid er dårlige sjefer enn menn. Jeg sa at det er forsket på disse problemene mange kvinner ser ut til å ha med eldre, kvinnelige sjefer.

Omtalt i Wall Street Journal:

http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424127887323884304578328271526080496

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sa ikke at kvinner alltid er dårlige sjefer enn menn. Jeg sa at det er forsket på disse problemene mange kvinner ser ut til å ha med eldre, kvinnelige sjefer.

Omtalt i Wall Street Journal:

http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424127887323884304578328271526080496

Vel, det var ikke det du skrev nei og jeg har aldri hatt noen problemer med noen av mine eldre kvinnelige sjefer. Ellers da så blir det ikke en forskningsrapport bare pga det er omtalt histen og pisten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og menn lager klein stemning med slibrige kommentarer og lav arbeidsmoral..

Anonymous poster hash: 82e51...670

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...