Gå til innhold

En av fire menn over 45 år er barnløse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.nrk.no/viten/en-av-fire-menn-far-ikke-barn-1.11706117

Trist at det er slik.

Som mann som vil ha barn, men tilhører en lav klasse, blir jeg oppgitt og lei meg.

Det er ikke noe argument at de bidrar til mindre befolkningsvekst, siden andre menn (tydeligvis med høyere utdannede) får flere kull med barn og dermed har det ingen betydning for befolkningsvekst.

Hva mener dere? Er det synd på disse mennene? Altså de som faktisk ønsker seg barn. Og HVORFOR er det slik?

Vi kan vel slå fast at ikke alle av de 25 prosentene ønsker seg barn. Og strengt tatt finnes det vel også menn som ikke ville ha barn, som har fått det ufrivillig i fanget ved uhell..

Anonymous poster hash: e2d60...486
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bare mannfolk kjære deg.

Mange kvinnfolk som sliter med det samme.

Dette her går begge veier. Slik er livet.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Vel utifra artikkelen du linket til;

Par finner stadig nye grunner til å utsette en fødsel. Spesielt mannen. Det er så mye som må gjøres eller skal oppleves før man går i gang. Så en dag går kvinnen og mannen hver sin vei, uten barn.

– Samtidig tyder mange undersøkelser på at kvinner har en sterkere drivkraft enn menn for en gang i livet å skulle få barn, forteller Jensen.

Når den biologiske klokka nærmer seg ufruktbar alder, er kvinnen klar for barn. Men mange menn fortsetter å nøle, vil utsette – og ender opp som barnløse.

Anonymous poster hash: 8ebbf...270
  • Liker 13
Skrevet

Du er inne på feil forum. Dette har vært diskutert flere ganger i det siste og det er ikke å forvente at de som svarer deg har sympati med denne gruppen menn. Usakelige argumenter som at

1) skal kvinner tvinges til å få barn med disse mennene

2) disse mennene er tapere, de fortjener ikke bedre

3) menn har undertrykket kvinner i 1000-vis av år, nå er det menns tur

4) dette er ikke en bieffekt av likestillingen for utviklingen er villet

5 )barn trenger ikke to foreldre, vi kvinner tyr heller til surrogati

6) menn voldtar, raner, banker, mishandler og fiser

7) Norske menn er ikke menn nok

må påregnes. Det er heller ikke å forvente at kvinner ser på dette som et samfunnsproblem fordi dette er et problem som bare angår menn.

(Kilde: alle andre slike tråder her inne den siste tiden)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er vel estimert til 1 av 7 med kvinner i samme aldersgruppe som er barnløse.

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Par finner stadig nye grunner til å utsette en fødsel. Spesielt mannen. Det er så mye som må gjøres eller skal oppleves før man går i gang. Så en dag går kvinnen og mannen hver sin vei, uten barn.

Samtidig tyder mange undersøkelser på at kvinner har en sterkere drivkraft enn menn for en gang i livet å skulle få barn, forteller Jensen.

Når den biologiske klokka nærmer seg ufruktbar alder, er kvinnen klar for barn. Men mange menn fortsetter å nøle, vil utsette og ender opp som barnløse.

nemlig. De kan takke seg selv.
  • Liker 3
Skrevet (endret)

– Samtidig tyder mange undersøkelser på at kvinner har en sterkere drivkraft enn menn for en gang i livet å skulle få barn, forteller Jensen.

Når den biologiske klokka nærmer seg ufruktbar alder, er kvinnen klar for barn. Men mange menn fortsetter å nøle, vil utsette – og ender opp som barnløse.

DER har du svaret. Gjort større av trangsynte grunner.

Endret av Frk.K
  • Liker 11
Skrevet

25% av menn

13% av kvinner

Nesten dobbelt så mange menn altså.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

har ikke møtt en eneste mann som vil ha unger.de ønsker å slippe alle hvis de fikk velge.

Anonymous poster hash: f3499...ce1
  • Liker 4
Gjest BettyBoop
Skrevet

Er mer sur på menn som bevisst prøver å ødelegge damas sjanser for å få barn ved å utsette i evigheter. Ikke rart damene stikker og finner en annen som vil ha barn heller

• Liker 13
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Er mer sur på menn som bevisst prøver å ødelegge damas sjanser for å få barn ved å utsette i evigheter. Ikke rart damene stikker og finner en annen som vil ha barn heller

Enig. Hvis man ikke vil ha barn burde man være ærlig om det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at når menn snakker om at de vil fortsette å leve livet når de er 35-45 år og er uten barn, så kan de ikke forvente å bli sammen med en kvinne, spesielt ikke hvis hun vil ha barn.

Når det finnes slike menn, så har de seg selv å takke- de kan faktisk ikke skylde på andre enn seg selv.

Anonymous poster hash: f92eb...1d9

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Trist at det er slik.

Som mann som vil ha barn, men tilhører en lav klasse, blir jeg oppgitt og lei meg.

Det er ikke noe argument at de bidrar til mindre befolkningsvekst, siden andre menn (tydeligvis med høyere utdannede) får flere kull med barn og dermed har det ingen betydning for befolkningsvekst.

Hva mener dere? Er det synd på disse mennene? Altså de som faktisk ønsker seg barn. Og HVORFOR er det slik?

Vi kan vel slå fast at ikke alle av de 25 prosentene ønsker seg barn. Og strengt tatt finnes det vel også menn som ikke ville ha barn, som har fått det ufrivillig i fanget ved uhell..

Jeg vet det ikke er statistisk holdbart å ta utgangspunkt i folk jeg kjenner, men jeg har mange omgangskretser og ser det samme igjen og igjen; det er ikke de høyt utdannede mennene som får mange barn. De får kanskje to-tre stykker.

Jeg kjenner flere menn som har seks barn med opp til seks forskjellige mødre. Felles for dem alle er at de er (veldig sjarmerende) slabbedasker. Ganske kjekke, med godt "game".

Om de går rundt og er blakke og arbeidsledige fordi alle barnebidragene fikk dem til å resignere på arbeidsfronten, eller om de har vært det hele tiden vet jeg dog ikke.

En ting som er sikkert er at de tar en stor del av den statistiske kaka, når antall fedre skal fordeles.

Anonymous poster hash: ea639...9fe

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en del på KG.

Her f.eks;

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=824688&page=1

Anonymous poster hash: 8dac2...ea4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

DER har du svaret. Gjort større av trangsynte grunner.

Synd du er så trangsynt at du tror at alle barnløse menn har utsatt barneplaner bevisst. Du har ikke gjort deg noen tanker om at mange av disse mennene kan være "valgt bort" av kvinner pga lavere status?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke det er trist. Men jeg har ikke noe barneønske selv. Folk er ansvarlige for sitt eget liv. Å legge seg ned på bakken og grine er ikke å ta ansvar, men ansvarsfraskrivelse.

Anonymous poster hash: c6450...48b
  • Liker 6
Gjest Gjest
Skrevet

Trist at det er slik.

Hjelpes.

Jeg er også barnløs, og hvis det er et problem, så er det i såfall mitt eget. Ingenting å klandre andre eller samfunnet for.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, det går begge veier. Jeg er 32 år gammel og dame, men ingen mann vil ha meg.Jeg kommer aldri til å få mann og barn,noe jeg ønsker meg sterkt.

Anonymous poster hash: 05480...d65

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Synd du er så trangsynt at du tror at alle barnløse menn har utsatt barneplaner bevisst. Du har ikke gjort deg noen tanker om at mange av disse mennene kan være "valgt bort" av kvinner pga lavere status?

Kanskje mange av de her barnløse kvinnene er valgt av menn fordi de ikke fant henne fin nok??

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...