desperat2 Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 For 3-4 dager siden fikk jeg et par hvite blemmer på tunga. Disse har nå spredt seg utover hele tungen, så absolutt hele tungen. På sidene, oppå, foran og under er dekken av hvite blemmer som gjør så forferdelig vondt! Disse kalles trolig for jugeblemmer om det sier dere noe? Føles ut som at jeg har brent meg på tunga konstant hele tiden, og jeg smaker absolutt ingenting. Det er vanskelig å prate også, da hele tunga bare skjennes ut som en bedøvd, ekkel klump. I og med at dette bare har spredt seg istedenfor å bli bedre, lurer jeg på om dere har opplevd dette? Og evt vet hva som kan hjelpe. Hjelpe til å få bort blemmene, eller bare hjelpe til med å dempe smerten.
Vinduskarmen Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 En jeg kjenner fikk munnskold flere steder i munnen samtidig (personlig har jeg kun hatt typ 1 av gangen.), og hadde vel en 7-10 dagers periode med jævlig vondt, han dro til legen og fikk noe bedøvende, men måtte bare holde ut frem til det var over. Var ingenting å gjøre med det. Kan hende det er det som feiler deg? Hvis det ikke ligner munnskold ville jeg tatt en tur til legen. Grusomt å ha så vondt!!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Sånn har jeg det nesten hele tiden! Fra 2-20 blemmer på tunga, de er kjempe vonde og tunga er ofte hoven... Jeg har forsøkt å finne ut av dette i mange år, men hverken 3 forskjellige leger eller tannlege har klart å finne ut av det. Det eneste jeg har funnet ut er at smertene og anntallet blir mindre hvis jeg holder meg unna absolutt alt av sukker og karbohydrater... Men det klarer jeg jo ikke, så lever med smerterne:( Anonymous poster hash: 1e74d...803
Adelia Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Det er ikke munn fot hånd-sykdommen? Egentlig i bhg-alder at man får det, men jeg fikk det for noen år siden. Gjorde meget vondt og var ubehagelig.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Jeg får av og til sånne (men ikke så mye da). Kan det være smokers tongue? Uansett, så hjelper det alltid for meg å skylle med Klorhexidin noen ganger for dagen. Da går det fortere bort. Det kan jo kanskje også være munsopp? Du bør kjøpe en mildere tannkrem uansett. Anonymous poster hash: ad062...a38
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #6 Skrevet 10. mai 2014 Hadde det samme her om dagen. La sukker på tunga (ja, faktisk) og skylte med munnskyld to dager på rad, og alle var borte. Anonymous poster hash: 2e46b...352
desperat2 Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2014 Sånn har jeg det nesten hele tiden! Fra 2-20 blemmer på tunga, de er kjempe vonde og tunga er ofte hoven... Jeg har forsøkt å finne ut av dette i mange år, men hverken 3 forskjellige leger eller tannlege har klart å finne ut av det. Det eneste jeg har funnet ut er at smertene og anntallet blir mindre hvis jeg holder meg unna absolutt alt av sukker og karbohydrater... Men det klarer jeg jo ikke, så lever med smerterne:( Anonymous poster hash: 1e74d...803 Hei! Vil bare si at jeg fant noe som hjalp. Kanskje det hjelper på deg også? Fikk anbefalt corsodyl munnskyld fra tannlegen min. Det er veldig sterkt, og skal desinfisere hele munnen og drepe alt av bakterier(som forårsaker disse blemmene). Det hjalp med en gang! Virket ganske bedøvende også, så jeg slipper smerten, samtidig som jeg ser at blemmene går bort sakte men sikkert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå