Gå til innhold

Fly

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har hørt at engang i tiden ble noen brent på bålet fordi de påstod at mennesker kunne få til å fly. Er det noen her som har hørt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤Chanela¤

Jeg tok ikke helt spørsmålet ditt. Mener du at det var fordi de påstod at mennesker kunne fly, eller at de kunne få noe til å fly? I så fall, hva?

Det var mange ting folk ble sendt på bålet for i middelalderen. Du trengte ikke å gjøre mer enn å si at jorden var rund, eller å fortelle at du ikke trodde på Gud. Folk var veldig troende (kristne) på den tiden. Med trykk på veldig. Prester og andre ''overmennesker'' som var de eneste i samfunnet som mestret kunsten å lese og å skrive hadde størst makt. De kunne gi ordrer om hva som helst, og folk lystret.

Kom du ikke overens med prestene var du på tynn is. Var du i tillegg kvinne, og glad i sex, og attpåtil ikke ville tro på noen streng, dømmende Gud, så var du dødsdømt. Dine fiender kunne komme frem og vitne med at du bedrev ukristelige gjerninger, noe som kanskje ikke var sant, men du ble likevel dømt for det. Ingen nåde. Jeg har lest at fanger kunne bli torturert helt til de innrømte å ha gjort disse ''ugjerningene'', som igjen kunne føre til at de ble brent på bålet, eller hengt.

Glad jeg lever i 2004 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...