AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Jeg trenger inspirasjon til å få opp selvtilliten igjen, etter en litt dårlig periode, og lurer derfor på hva som gir dere andre selvtillit, og en "boost" i hverdagen? For å starte med meg selv så får jeg selvtillit av - å utfordre meg selv fysisk og å nå treningsmål jeg har satt meg - å føle meg verdsatt og betydningsfull på jobben - å utfordre meg selv sosialt og å ha interessante og meningsfulle samtaler med mennesker jeg møter - å få komplimenter som går på personlighet og/eller utseende (komplimenter for klær osv. bryr jeg meg ikke noe særlig om, de preller fort av)Anonymous poster hash: 2b3c6...938
skreppamedleppa Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 * For min del så tar jeg vare på alle kompliment jeg får, enten det er klær, oppgaver jeg utfører, personlighet, eller utsende. Mener noen at klærne mine eller stilen min er fin så er det selvsagt hyggelig å høre.. * Så har jeg funnet ut at det er tåpelig å øtsle vekk den personen jeg er fordi jeg ønsker å være en annen. Ja det finnes tusenvis som er finere, bedre, flottere og får til mer på kortere tid men de personene er opptatt og jeg vil aldri bli de, samme hvor mye jeg ønsker det eller higer etter det. Derfor synes jeg også at det er litt unyttig tidsbruk å lengte etter å bli noen andre, når forbedringspotensialet må være å bli den beste jeg kan eller ønsker å være. * Når jeg hopper ut på ukjent vann sette meg selv i ukomfortable situasjoner og får mestringsfølelsen av å klare det helt fint. Og går det ikke helt fint første gangen så får jeg gjøre det igjen og igjen til dess jeg klarer det. Alle driter seg litt ut i dann og vann men det er ikke en unnskyldning til å ikke prøve nye ting. (Når jeg var en fersking i klatremiljøet f.eks skjønner jeg godt at jeg fikk et par blikk og ekspertene sto å fniste, men jeg skulle!! opp en bestemt vegg, det tok lang tid men den dagen jeg klarte det var jeg konge.) Selvtillit problemer var det siste jeg hadde den dagen.. *Når jeg oppnår mål jeg har satt meg, enten i jobb sammenheng eller på privaten. * Jeg prøver å feire seirene i livet, fra de bitte bitte små til de store. Det er så altfor ofte at man lager store krater i seg selv av nederlagene, de store regningene, kritikken, at noen ikke liker deg, du sa noe teit til han du er stup forelsket i, osv. Mens de små seirene og de gode tingene de blir ofte undervurdert. Selv har jeg skrevet ned en liste og den dagen jeg gjorde det gav jeg meg ikke før jeg fikk ned 100 gode ting i livet mitt på papiret, og listen blir stadig lengre. Om noen så den listen ville de fått klisjé kløe delux, men det velger jeg å gi f i fordi alle de små seirene, alle de gode tingene jeg har fått til i livet forteller meg at jeg har utviklet meg, at jeg kan få ting til uavhengig av store regninger, ditt dager og annet negativ rask i livet. * De gangene når jeg vinner over frykten for edderkopper og tar rotta på de selv fremfor å ligge meg i fosterstilling og kvine på mannen. * I de situasjonene hvor jeg ser at jeg behandler meg med selvrespekt, sier nei til ting jeg ikke ønsker, beholder verdiene og meningene mine selv om jeg står aldri så alene i den situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå