Gå til innhold

Smset farmoren om barnvernsak som svigerdatteren har satt igang.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg smser farmoren til mitt barn anngående at faren deres sin dame har satt i gang barnevernsak anngående rutiner, kosthold og at sønnen min skal være litt hissig. Jeg synes saken var så teit, at jeg håpet at hun kunne si til far til barna mine at dette høres merkelig ut.

Var det teit å smse farmoren å informere det?

Anonymous poster hash: 470aa...81a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, synes mer det hadde vært bedre å ta opp med barnas far da, eller hun direkte.. Ser ikke noen grunn til å blande inn en tredjepart bare fordi man "kan" .. :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo allerede gjort uansett.

Anonymous poster hash: c9194...349
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo allerede gjort uansett.

Anonymous poster hash: c9194...349

Ja, jeg har tatt det opp med faren, men han er umulig å prate med, og sier at han håper at barnevernet setter i gang barnevernstiltak på sønnen vår. Derfor ble jeg frustrert å skrev om det til farmoren, i håp om at hun kan forklare sønnen at det er for dumt å drive på slik, for sønnen min har det bra hos meg ihvertfall. Jeg har ingen problemer med han. Eksen sin dame synes at han er litt hissig, samtidig har han 3 ere på skolen , noe som kan gå mot stryk forteller de. Synes de er helt på jorde.....

Skrevet

Ja, det var teit. Du må slutte å ta kontakt med eksen. Når han ikke vil snakke med deg går du til mora, det kan det umulig komme noe godt ut av. Du burde konsentrere deg om ditt eget liv og forholdet ditt til barna, ikke eksen, eksens forhold til nydama, eksens mor (!) osv.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Men var sykt å blande inn barnvernet av eksen sin dame.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er stor sjanse for at mor og sønn (din eks-svigermor og din eks) snakker sammen og gjør deg til det stor trollet, dessverre. "Se så sprø hun er, nå maser hun på min gamle mor også", osv.

Hvis faren er for barnevernstiltak, tror du ikke moren hans er på hans side? Å tro at hun skifter mening etter en sms fra deg er nok for optimistisk.

Men vi kjenner jo ikke disse folka.

Anonymous poster hash: 68a7d...89f
  • Liker 3
Skrevet

Nei, du burde ikke ha sendt sms. Du kunne i det minste ringt om det var så viktig.

• Liker 1
Gjest Jørild
Skrevet

Nei, selvfølgelig skulle du ikke sent sms til farmoren. Dette er noe du må ta med barnevernet om de bestemmer seg for å undersøke saken.

• Liker 1
Gjest celine
Skrevet

I sånne saker er gjerne blod langt tykkere enn vann, så jeg ville heller ringt barnevernet og invitert dem på besøk ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bland inn folk som ikke har noe med saken å gjøre, og ikke send sms. Snakk direkte med folk, så blir det gjerne færre misforståelser.

Anonymous poster hash: 80de7...274
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blande inn din eks-svigermor? Slutt å oppfør deg som den gale eksen ;)

Anonymous poster hash: d8e12...e6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blande inn din eks-svigermor? Slutt å oppfør deg som den gale eksen ;)

Anonymous poster hash: d8e12...e6d

Trådstarter: Grunnen til at jeg blandet henne inn. Det var at eksen irriterte meg så veldig, med å si at han synes at det er flott hvis barnevernet kan ta seg av barna våre. Vi klarer det ikke selv , sa han. Dermed ble jeg frustrert av det han og eksdama driver med, og håpet at farmoren ville tenke på barnebarnet sitt beste og få sønnen hennes til å stoppe å drive å klage anngående barna til barnevernet. Jeg ble frustrert. Men greit: gjort er gjort, kan ikke henge meg fordi jeg gjorde feil med å kontakte svigermor. Eneste jeg kan gjøre er å leve videre, og gi faen.

• Liker 1
Gjest Jørild
Skrevet

hva er det som står galt i mine tråder?

Du bagatelliserer at barna sliter, du mangler selvinnsikt, du evner ikke å lage våpenhvile med eksen osv osv osv.. Og du mangler totalt evne til å ta til deg råd.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Du bagatelliserer at barna sliter, du mangler selvinnsikt, du evner ikke å lage våpenhvile med eksen osv osv osv.. Og du mangler totalt evne til å ta til deg råd.

ok, da tar jeg selv kontakt med barnevernet og ber de ta seg av barna på bakgrunn av det du sier ;)

Gjest Jørild
Skrevet

ok, da tar jeg selv kontakt med barnevernet og ber de ta seg av barna på bakgrunn av det du sier ;)

Eller på bakgrunn av de faktiske forhold. Det ville nok vært det beste for barna.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Barnevernet kan hjelpe deg på andre måter.

Hvis du nekter å la barnevernet hjelpe dere, er jeg enig i at barna dine må vekk fra deg.

Endret av Chloe-
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva? det er ikke sant det du sier;) nå tullet jeg ovenfor. Faktisk : jeg evner å ta i mot råd, og har tatt masse tips her inne. Men grunn til at jeg kontaktet eksens familie var fordi barna sliter hos faren med situasjoner, og jeg håpet på at de ville påvirke eksen til å kutte ut det med barnevern, og kontrollrutinene han skriver ned på ark til meg. Han vil kontrollere hjemmet mitt sier han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller på bakgrunn av de faktiske forhold. Det ville nok vært det beste for barna.

Nei du! Jeg er en god mor, og jeg kranglet med eksen fordi han blandet seg inn i mitt liv. Men jeg slutter fred, men barnet har ikke merket til det. Eneste de sier er at faren går rundt i hjemmet og sier at jeg er verdens styggeste dame

• Liker 1
Gjest Jørild
Skrevet

Nei du! Jeg er en god mor, og jeg kranglet med eksen fordi han blandet seg inn i mitt liv. Men jeg slutter fred, men barnet har ikke merket til det. Eneste de sier er at faren går rundt i hjemmet og sier at jeg er verdens styggeste dame

Ja, du har en tendens til å bagatellisere fakta du tidligere har kommet med.

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...