AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Jeg trenger sårt litt hjelp. Jeg er en hektisk småbarns mamma som sitter igjen med kjempe dårlig samvittighet fordi jeg ikke helt klarer å lage god og sunn mat til barna mine. Jeg jobber fult. Det går mye tid til kjøring/ henting fra bhg og fritidsaktiviteter. Jeg har ikke mye tid til matlaging. Men nå har jeg bestemt meg for å bli enda flinkere til å gi dem ordentlig mat som er sunn. Er det noen som har noen gode tips og råd dere vil dele med meg?Anonymous poster hash: 40e12...167
pinar Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Det er masse man kan lage Kommer litt an på hva dere liker? Greia er at sunn mat fra bunn faktisk ikke tar så mye mer tid å lage enn enkle løsninger fra f.eks Toro. 1
henp Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 Jeg pleier ofte å lage en slags gryte av det jeg har tilgjengelig hjemme! Starter med å varme opp en boks med hakkede tomater (de med hvitløk eller chili er spesielt gode), og hiver deretter i det jeg har av grønnsaker (bruker noen ganger frosne, det funker helt fint) og evt. kjøtt. Føler alt mulig funker her, og med litt krydder smaker det også kjempegodt Kan i tillegg lages i store porsjoner og fryses ned - veldig gunstig de dagene man har dårlig tid og er skrubbsulten!
Sølvrosen Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Mammas raske tomatsuppe 2 bokser tomat 1 pose frossen grønnsaksblanding 1 buljongterning 1/2 liter vann hurtigmakaroni eller grovt brød evt litt sukker evt en dæsj melk Tomat, grønnsaker vann og buljong has i en gryte, kokes opp og småkok til grønsakene tiner. Ta av platen og mos alt grundig. Tilsett eventuell makaroni og la suppa koke til den er ferdig. Smak til med litt sukker og evt annet krydder og melk. Serveres varm og med grovt brød hvis det finnes tint brød i huset.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 http://www.matprat.no/Oppskrifter/sunne-oppskrifter-god-samvittighet/Fransk-kyllingsuppe/ Denne er god, og ganske kjapp og enkel å slenge sammen etter jobb. Anonymous poster hash: 52f9d...250
debattanten Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 (endret) Denne kan gjøres komplisert, men enkel variant er likevel sunt og godt til ca 2 voksne og et barn. 3 kyllingfilet 4 gulrot 4-6 poteter 2 pastinakk 2 løk 2 fedd hvitløk 0,5-1 chili 2 boker hermetiske tomater tørket timian Olivenolje salt og pepper. Skrell og skjær opp alle grønnsakene, ha i form og hell over tomatene med olje, salt, pepper og tørket timian. Stek i ovn på 200 grader i ca 45 minutter. Skjær kyllingen i store biter og stek kjapt i pannen på sterk varme, de skal fortsatt være rå i kjernen. Legg over formen i ovnen og stek ytterligere i 15 minutter. Serveres gjerne med godt brød. God restemat Anbefaler og egentlig kjenne på grønnsakene når de begynner å bli ferdig før man putter i kyllingen og steker ytterligere i 15 min. Retten kan gjøres enda bedre med litt rødvin i, ferske urter, chroizopølse i tillegg osv. Kan også bruke fisk. 10 minutter på å finne frem grønnsaker og kutte de, 5 minutter på å skjære og steke kylling. Resten gjør seg selv i ovnen omtrent. Endret 9. mai 2014 av debattanten
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Jeg trenger sårt litt hjelp. Jeg er en hektisk småbarns mamma som sitter igjen med kjempe dårlig samvittighet fordi jeg ikke helt klarer å lage god og sunn mat til barna mine. Jeg jobber fult. Det går mye tid til kjøring/ henting fra bhg og fritidsaktiviteter. Jeg har ikke mye tid til matlaging. Men nå har jeg bestemt meg for å bli enda flinkere til å gi dem ordentlig mat som er sunn. Er det noen som har noen gode tips og råd dere vil dele med meg?Anonymous poster hash: 40e12...167 Hjemmelagd fiskegrateng Anonymous poster hash: 9c0a7...d9b
Babyjenta Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Tusen takk:) så mange fine forslag. Starter fra mandag av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå