Gå til innhold

hjelp, er det noen som vet hvordan å bli kvitt bartolinitt klumper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det nå i ca 6 mnd nå og det vil ikke forsvinne.. nå er de indre kjønnsleppene mine så hovne og betente (gjør ikke vondt, men gjør vondt når jeg har sex) at de står "rett opp" om dere skjønner.

Har kjøpt medisinsk såpe og skal prøve å sitte i det noen kvelder for å se om det kan evt trekke ut den vesken som fyller klumpene?... aner ikke hva jeg kan gjøre.

En ting jeg IKKE gjør er å dra til legen i hvert fall. Sist gang jeg hadde bartholinitt cyste så ble det til en ufattelig vond og verkende absess som gjorde så vondt at jeg heller ønsket å dø enn å fortsette å ha den. Og så dro jeg til legevakta for jeg orket ikke mer og da til min forskrekkelse så stakk han en bedøvelses sprøyte inn rett ved siden av den verkende cysten på min indre kjønnsleppe og jeg trodde mitt siste sekund var kommet så vondt var det.

Og den funket overhodet ikke, for han begynte å skulle snitte absessen og jeg kjente ALT, så jeg kjente skjæringen og at han presset ut væsken.

Det er det verste jeg har opplevd fysisk hittill. Og jeg tør aldri dra til legen igjen med det.

Denne gangen er det ikke en slik vondt konstant verkene byll, men heller en mindre avlang klump langs min indre kjønnsleppe og også på den andre er det en mindre klump som gjør at begge leppene da blir hovne.

Noen tips?? Jeg er DESPERAT. Prøver å bli gravid men sex gjør vondt! :(

Anonymous poster hash: d9b6f...708
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt fastlege og be om en henvisning til gyn for vurdering av marsupialisering. Det gjøres som regel i narkose.

AnonymBruker
Skrevet

ts her.

Takk for råd, virkelig. Men det kommer jeg ikke til å ville gjøre dessverre. Har lest på nett at det kan gjøre det mye verre og at det ikke er noen garanti for at det ikke kommer tilbake. Er folk som har gjort det og fått varige plager og smerter i underlivet, jeg tør ikke ta risikoen.. :S

Lurer mer på hva man selv kan gjøre for å bli kvitt det :S

Anonymous poster hash: d9b6f...708
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det har gått så langt som du beskriver, så må man nok tømme abcessene, dessverre, og etter det få en antibiotikakur for å "knekke" restene av infeksjonen. Det nytter ikke bare med "overflatebehanling" med antiseptisk såpe o.l når infeksjonen sitter dypt. Det er ærlig talt ikke så mye du kan gjøre selv, annet enn å oppsøke lege og få henvisning videre.

En gynekolog på en sykehusavdeling kan gjøre dette mye bedre enn legevakten, og da har man muligheten til narkose.

Anonymous poster hash: 55a06...61c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...