regine Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Greide å ryke akillessenen på ene foten for en drøy måned siden, og går fortsatt med gips. Men den skal jo av en vakker dag om ikke så lenge, og jeg skal selvsagt snakke med fysioterapeut. Likevel skulle jeg gjerne hørt andres erfaringer rundt dette, altså når gipsen er tatt av og man skal starte opptrening. Noen som har gode programmer eller tips og råd??
t0nje Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Skjedde det samme med min far for snart 10år siden og han fikk alt av hjelp og opptrening gjennom sykehuset og fysioterapi som de henviste ham til. Blant annet brukte han elektro muskelstimulator på den foten det gjaldt.
Inwe Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 Nå har jeg ikke ryki akillesen, så kan godt hende det er andre opptreningsmetoder på det. Det jeg har gjort er å kutte scenen som går til stortåa i fjor sommer. Fikk ikke noe hjelp til opptrening, men gjorde endel på egenhånd etter at gipsen var av. Jeg trener til vanlig tung styrke og fortsatte rett på dette programmet, med restruksjoner selvsagt. Jeg brukte lite vekter på alle beinøvelser og ungikk øvelser som belastet skaden (for min del da alt som gjorde at vekta mi ble fordel på tærne). Jeg brukte også mye tid i beinpressen med bare det beinet som hadde vært i gips, dette for å gjevne ut muskelmassen så det ble likt i begge beina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå