AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Kan noen forklare meg en ting!? Hvorfor velger folk leilighet enn hus når det er så mye å betale i fellesutgifter og itillegg til lån man tar opp? Lønner det seg så? Er det ikke slik med hus at kommunale avgifter feks er ca 11-16 tusen i året? Men i fellesutg er det snakk om 3-8 tusen i mnd. Seff er det en del ting i tillegg men ja!! Anonymous poster hash: d13c7...11b 1
Maximillian Cohen Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Et hus er jo gjerne dyrere enn en leilighet i innkjøp. 2
Zilas Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 Hva som inngår i fellesutgifter varierer jo. Men det er jo ikke som de forsvinner når man har hus. Forsikringer, kommunale avgifter, tv mm. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Hva som inngår i fellesutgifter varierer jo. Men det er jo ikke som de forsvinner når man har hus. Forsikringer, kommunale avgifter, tv mm. Og ikke minst vedlikehold av fellesarealer, som en huseier må regne med å sette av penger til selv. Anonymous poster hash: 9682f...ad7 3
Sura Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 For ikke å snakke om vedlikehold av selve huset. Det må males eller beises, bordkledning må skiftes med jevne mellomrom, det kan oppstå skader på det elektriske anlegget, på røropplegget, man må etterhvert skifte vinduer, dreneringen holder ikke evig osv. osv. Kjøper man et nytt hus har man litt tid på seg, men kjøper man et eldre hus må man snart til pers med vedlikehold. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Det er opplagt MYE dyrere å eie hus enn feks borettslagsleilighet!Anonymous poster hash: 114fc...91d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Nå er det ganske stor forskjell på kommunale avgifter og fellesutgifter som du betaler om du bor i et borettslag. Bor selv i et borettslag, betaler 2000 i mnd i fellesutgifter. Dette inkluderer da nedbetaling av gjeld (Som er ca 100.000 på min leilighet), kommunale utgifter, vaktmester, internett, tv, forsikringer osv. Jeg slipper all bekymring når det kommer til vedlikehold av uteområder og fasade. Eneste jeg trenger å tenke på er hvordan det ser ut i min egen leilighet. Og du slipper dokumentavgift om en kjøper i borettslag. Anonymous poster hash: 2460e...dd4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Siste ab, genialt. Er det slik i alle borettslag?Anonymous poster hash: d13c7...11b
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Siste ab, genialt. Er det slik i alle borettslag? Det varierer veldig hvor mye som er inkludert av internett og slikt, men det er borettslaget som betaler for alt som er utenfor leiligheten. Leien avhenger stort sett av hvor stor fellesgjelden er og størrelsen på leiligheten. Der jeg bor er den ganske lav og leiligheten er liten, så husleien er på ca 1600/mnd. Jeg får det samme som dd4. Det inkluderte internettet er Gets 5/1 Mbit, men man får rabatt hvis man oppgraderer. Digital-TV er også inkludert. Anonymous poster hash: 272aa...6ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå